Welke rugzak gebruiken jullie?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Kun je zo'n insert van bijv. Ergon ook in een tas doen die net per se gemaakt is als protector tas?
Dus dat je de drinkzak eruit haalt en de protector daarin plaatst.
Hoe zit die protector in de daarvoor bedoelde tassen?

Voor de wijsneuzen onder ons: ik snap dat je een protector in elke tas kan proppen, maar de vraag is dus of de tas dan fungeert als protectortas en niet alleen als een tas waar je een protector in vervoert.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik denk van wel, het belangrijkste is dat de protector niet los door die rugzak zwerft maar goed op z'n plek blijft zitten. En uiteraard als eerste laag op je rug zit.

Bij Ergon zit-ie in een vak in het vak voor de drinkzak, met een klittenband'sluiting' om ervoor te zorgen dat-ie niet naar boven kan schuiven. Bij m'n Evoc zit hij in een apart vak en wordt ook met klittenbandriempjes vastgehouden. De drinkzak zit daar in de "klep" van het hoofdvak, dus niet pal op je rug.
Camelbaks zijn meestal voorzien van een apart vak voor de drinkzak en dat is ook het vak wat op je rug ligt. Lijkt me daarom ook prima geschikt om een protector in te doen.

Het kan zijn dat je de protector wat moet snijden om 'm pas te krijgen.
En die van Ergon is iig voor eenmalig gebruik, dwz na een echte crash moet-ie vervangen worden.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie