Welke rugzak gebruiken jullie?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef:
niels.o schreef:Decathlon zak.. was onlangs in de aanbieding voor 12.95 incl 2l blaas
Hoe die drinkzak nu is weet ik niet, maar de 2L drinkzak die ik heb is eigenlijk niet fijn. Ik moet te hard aan dat slangetje zuigen ( :o ) om er genoeg uit te krijgen. Reden voor mij om toch eens naar een CamelBak te kijken.
Ik heb nu een maandje de Btwin 520 (2L) rugzak in gebruik, ik ben er heel tevreden mee. Oké, hij ventileert nagenoeg niet maar als ik ga fietsen zweet ik sowieso aardig wat dus mij stoort het niet. Verder doet ie prima wat ie moet doen, en als ik dan toch een nadeel moet noemen dan is het de relatief lange slang.
¯\_(ツ)_/¯
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

ik heb diverse rugzakken van de Aldi/Lidl en Decathlon. Gebruik ze allemaal wel eens een keer....ben zelf niet zo kieskeurig of moeilijk en vind ze allemaal wel fijn om te gebruiken. Gebruik ook drinkzakken van Camelbak en Decathlon. Die van de Decathlon heeft idd een relatief lange slang....maar die knip ik gewoon op de gewenste lengte af :winkie:

:winkie:
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

De lange slang kun je afknippen toch? ;)

Hier met een Camelbak KUDU onderweg. De backprotector trok me over de streep :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
kontroll
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: do 5 november 2015, 20:03
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 (2016)

Kapitein Iglo schreef:
niels.o schreef:Decathlon zak.. was onlangs in de aanbieding voor 12.95 incl 2l blaas
Hoe die drinkzak nu is weet ik niet, maar de 2L drinkzak die ik heb is eigenlijk niet fijn. Ik moet te hard aan dat slangetje zuigen ( :o ) om er genoeg uit te krijgen.
Vreemd.
Heb dezelfde drinkzak, en absoluut geen probleem om er voldoende uit te krijgen.

Gaat het om volgende drinktuit?
Zeker dat je de drinktuit zelf in stand "open" hebt staan als je probeert te drinken? :winkie:
Afbeelding
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

MacReal schreef:De lange slang kun je afknippen toch? ;)

Hier met een Camelbak KUDU onderweg. De backprotector trok me over de streep :-q
Jazeker geen probleem :-q
Wel op de goede lengte afknippen hè :winkie: :winkie:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

kontroll schreef:
Gaat het om volgende drinktuit?
Zeker dat je de drinktuit zelf in stand "open" hebt staan als je probeert te drinken? :winkie:
No shit Sherlock... :bier: Ik denk meer dat het in mijn geval te maken heeft met de drinkzak/rugzak-combi. In mijn rugzak zat namelijk eerst een andere. Mijn rugzak drukt volgens mij aan de basis van de slang de zak tegen de uitstroomopening. En dit mondstuk stroomt minder makkelijk door.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MisterG300
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 8 april 2016, 10:44

Ik gebruik sinds kort de camelbak xct, mooie klein en licht met een drinkzak van 3L. Ik ben specifiek voor dit model gegaan vanwege de heupband voor trail riding :winkie:
The Pwep
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 13 januari 2014, 14:14
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 SL

max burner schreef:Osprey Raptor 14l...... ik vind het Osprey hardback hydration pack fijn en alle de kleine vakjes in de pack......
Ik gebruik ook de Osprey Raptor 14 voor de langere ritten en ritten in de Alpen en de Ardennen. Heerlijke tas met genoeg ruimte en je merkt bijna niet dat je hem om hebt.

Voor de kortere ritten (Schoorl) gebruik ik zins kort de Shimano Unzen 2 ltr zonder drinkzak. Passen ook alle belangrijke dingen in voor een kort rondje ( binnenband, plakspullen, reepjes, telefoon en sleutels).
Borry
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: vr 14 augustus 2015, 17:18
Mijn mountainbike: Devinci Atlas CF/ Trek Fuel ex 9

Ik zag laatst bij bike-components.de een mooie aanbieding voor een rugzak. Camelbak M.U.L.E voor 49,95.
Dit met een 3liter drinkzak. Leek mij niet verkeerd.
Heb zelf een Osprey Raptor.
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

Klopt de M.U.L.E.

Heb hem ook besteld, ter vervanging van mijn The Noth Face tas.
Deze is vergelijkbaar met de M.U.L.E. en beviel erg goed, de nieuw tas moet ik nog gaan testen.

Meerdere vrienden gebruiken de M.U.L.E. en zijn er erg blij mee, de verwachtingen zijn dus hoog!


Ik rij maar met 1 tas, waar altijd alles (teveel) in zit. Ik heb geen zin in verassingen onderweg! :bier:
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Ik heb sinds kort naast de Mule de Osprey Escapist 32 rugzak. Een 32 liter rugzak voor onder andere woon/werk verkeer. Zit heel erg stevig op je rug en heeft een hoop handige vakjes zoals die voor je telefoon op de schouderband voor. Aanrader!

Gekocht bij Wiggle.co.uk trouwens voor: €67,06 EUR
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Voor woon/werk en meerdaagse tochten op de Gravelfiets, een Deuter Trans Alpine 25. Stevig, zit goed en handige features zoals een rits aan de onderkant, waardoor je eenvoudig aan je spullen komt zonder de hele rugzak overhoop te halen. eventueel is het onderste deel af te scheiden van het bovenste deel.
Daarnaast ook nog steeds blij met de POC VDP 2.0 (25L) voor de dagtocht op de MTB.
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Recentelijk een Camelbak Kudu aangeschaft, de grote versie.
Mooie prijs bij RCZ, anders had ik het niet gedaan :)

Tot nu toe alleen wat rondjes in NL mee gereden, maar hij lijkt goed te zitten. Ondanks het eenvoudig uitziende rugpand, want daar zit weinig vorm in. Moet nog getest worden in warmere omstandigheden en helemaal volgepropt, da's nu nog niet nodig geweest.

Qua indeling is-ie redelijk handig, beter dan mijn Ergons. Daarvan vind ik de vakindeling niet het sterkste punt... De ingebouwde rugprotectie leek me een duidelijk gevalletje "baat het niet dan schaadt het niet" en was de hoofdreden voor de aanschaf.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
ARU-18
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 5 augustus 2012, 09:22
Mijn mountainbike: Scott Spark custom built 29er

Ik rij al dik vijf jaar met een Osprey Raptor 10. Kwaliteit/degelijkheid is echt wel effe een stappie hoger dan de meeste merken, maar daar is de prijs dan ook naar. Door de heupband verschuift hij geen milimeter. Aanrader!
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

Deuter transalpin pro 28L + deuter 3L drinkzak. Zit goed, ruimte om te bikepacken. Wel zwaar (zo'n 1600 gram). De drinkzak is echt top met afkoppelbare slang.

Ik heb ook nog wat camelbags van 2 en 3 liter die een stuk compacter zijn.

Waarom toch de deuter: gemak. Voor een kort ritje maakt 't mij niet uit wat ik meeneem en voor langere ritten zijn de camelbags te klein.
Plaats reactie