Welke rugzak gebruiken jullie?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Tymon schreef:Kijk dat is een nuttige tip! Bedankt!

Over het schoonmaken/bewaren - heb het volgende gedestilleerd uit alle opmerkingen op de vorige 4 pagina's:
- Zak schoonspoelen/drogen, eens in de zoveel tijd met Steradent/chlooroplossing. Droog bewaren
- Slang schoonspoelen. In de vriezer bewaren
Klopt dit? Of nog betere tips

PS gebruik m alleen voor water. Voor energiedrank (Isostar poeder) blijf ik een bidon gebruiken!
De hele zak en slang in de vriezer. Hoef je ook niet te drogen en heb je geen aanslag.
Wat hier boven (vorige pagina) ook staat, ik maak de zak / slang leeg en kieper hem zo in de vriezer. Nooit geen aanslag.
Gebruikersavatar
Tymon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: zo 11 april 2010, 09:00
Mijn mountainbike: LV301 + On-One Lurcher!

OK - duidelijk en bedankt voor de tips - scheelt weer wat droogwerk :)
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Ook ik lege mijn zakken in de vriezer. Echter is het drinktuutje van mijn Osprey zak daardoor wel gaan lekken. Zorg dat je toetje schoon en droog anders zet het water uit en zorgt het ervoor dat het tuutje lekt. Bij mijn Camelbak zak heb ik daar geen last van, maar die zit minder gecompliceerd in elkaar...

Had een nieuw tuutje besteld bij CRC, maar helaas is dat een verkeerde van Osprey en past niet op mijn mijn drinkzak...
Gebruikersavatar
mountainbiker93
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:09
Mijn mountainbike: Tallboy V5 CC en Triban RC520 gravelbike
Contacteer:

voor de mensen die niet te veel geld over hebben voor zoiets maar toch benieuwd zijn. ik rij al 3 jaar met volle tevredenheid met de vorige versie van deze: http://www.decathlon.nl/hb-s2-zwart-bla ... 43904.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Guess who is back in blue? Tallboy V5
https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=158014
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

Zoekende naar een goede rugzak voor een meerdaagse trip ben ik, onder andere door de nodige lovende reacties hier, enthousiast geworden over de Osprey Escapist 30. Nu heb ik gezocht, maar helaas nog niet kunnen vinden of hierin ook het 3L waterreservoir past. Wel al diverse plaatjes gevonden van deze rugzak met een 2L reservoir, maar zelf zou ik graag wat meer bij mee willen hebben.

Iemand hier die mij hierop antwoord op kan geven? Alvast bedankt!
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

lopezmobile schreef:Zoekende naar een goede rugzak voor een meerdaagse trip ben ik, onder andere door de nodige lovende reacties hier, enthousiast geworden over de Osprey Escapist 30. Nu heb ik gezocht, maar helaas nog niet kunnen vinden of hierin ook het 3L waterreservoir past. Wel al diverse plaatjes gevonden van deze rugzak met een 2L reservoir, maar zelf zou ik graag wat meer bij mee willen hebben.

Iemand hier die mij hierop antwoord op kan geven? Alvast bedankt!
Ik heb dus zo'n Escapist 30L. Vorig jaar gekocht bij Zwerfkei in Woerden (na meerdere andere tassen daar gepast te hebben).

De verkoper liet me ook die waterreservoirs zien. En deed voor hoe die er in ging. Dat deed hij met een 3L reservoir. Maar ik kocht toen perse een 2L reservoir omdat ik ik dat wilde. 3L reservoir past net zo goed dus, maar gevuld houdt je waarschijnlijk een liter minder inhoud in je tas over (waar je waarschijnlijk weinig van zult merken). Omdat de tas op je heup steunt zul je dat extra gewicht van die ene liter meer nauwelijks voelen...

Overigens zijn er 2 maten voor de Escapist 30L, een S/M en een M/L. Ondanks dat ik maar 1.65m heb ik toch de M/L genomen. Welke overigens via een mooi systeem groter en kleiner te maken is door de schouderstraps te verplaatsen. In verhouding heb ik een wel een langer bovenlijf, maar de straps staan wel bijna op hun kleinste stand.
Laatst gewijzigd door Suntoro op di 9 juli 2013, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

@Suntoro. Top! Bedankt voor je snelle en duidelijke reactie. Mijn keuze is bij deze gemaakt!
Sanderos
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 29 mei 2013, 20:08
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 29 2013

Heeft iemand ervaring met deze? En kan iemand hier wellicht een advies over geven? Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor weekendjes biken @ Ardennen/Limburg. Maar ik wil hem ook soms gebruiken voor (kleine) handbagage op vakantie bijv. (Wandelen/dagtripje etc.)

Ik vind hem persoonlijk er wel vet uitzien met de kleurencombinatie. Maar dat is natuurlijk aan ondergeschikt belang van het comfort/gebruik.

Thanks!

http://www.bikester.nl/fietsaccessoires ... 2421dde24d" onclick="window.open(this.href);return false;
Steppenwolf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: do 2 december 2010, 17:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-Works World Cup 650B 2012, Specialized Comp Carbon 29er 2014
Contacteer:

Camelbag Viper ideaal, geïsoleerd dus in de zomer lekker koel en in de winter bevriest de handel niet
Epic S-Works FSR Carbon 2012 World Cup (26 --> 27,5 inch)
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-3BTTLRKG.jpg

Stumpjumper Comp HT Carbon 2014 (29er)
http://www.mijnalbum.nl/Foto360-OYP6UY8R.jpg

Use BRAINS get SPECIALIZED
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Sanderos schreef:Heeft iemand ervaring met deze? En kan iemand hier wellicht een advies over geven? Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor weekendjes biken @ Ardennen/Limburg. Maar ik wil hem ook soms gebruiken voor (kleine) handbagage op vakantie bijv. (Wandelen/dagtripje etc.)

Ik vind hem persoonlijk er wel vet uitzien met de kleurencombinatie. Maar dat is natuurlijk aan ondergeschikt belang van het comfort/gebruik.

Thanks!

http://www.bikester.nl/fietsaccessoires ... 2421dde24d" onclick="window.open(this.href);return false;
Cube rugzakken zijn van het merk "Deuter" , redelijk kwalitatief spul dus ..
Ik rij zelf met een Cube AMS25+ rugzak op de wat langere tochten , en kan alleen maar zeggen dat het draagcomfort prima is . Er zitten pads op de plek tegen je rug, zodat er luchtstroming mogelijk is , en dat verminderd het zweten op je rug .
Bij de rugzak die jij aanhaal zit een versteviging op de rug (de protector) , wat denk ik een stijf geheel is . Nu heb ik daar geen ervaring mee ..
Er zitten wel genoeg riempjes op/aan om je meegenomen zooi zonder rammelen mee te kunnen nemen .
En ook genoeg riempjes om het stevig op je rug te kunnen binden .. dat was voor mij ook niet geheel onbelangrijk ...
Ik weet alleen niet of het mogelijk is om er een drinkzak in mee te kunnen nemen (Dat is bij mij wel het geval) . Ik kan nml geen opening ontdekken in het ruggedeelte (aangeduid met H2O)
Sanderos
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 29 mei 2013, 20:08
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 29 2013

Remy_ams100 schreef: Cube rugzakken zijn van het merk "Deuter" , redelijk kwalitatief spul dus ..
Ik rij zelf met een Cube AMS25+ rugzak op de wat langere tochten , en kan alleen maar zeggen dat het draagcomfort prima is . Er zitten pads op de plek tegen je rug, zodat er luchtstroming mogelijk is , en dat verminderd het zweten op je rug .
Bij de rugzak die jij aanhaal zit een versteviging op de rug (de protector) , wat denk ik een stijf geheel is . Nu heb ik daar geen ervaring mee ..
Er zitten wel genoeg riempjes op/aan om je meegenomen zooi zonder rammelen mee te kunnen nemen .
En ook genoeg riempjes om het stevig op je rug te kunnen binden .. dat was voor mij ook niet geheel onbelangrijk ...
Ik weet alleen niet of het mogelijk is om er een drinkzak in mee te kunnen nemen (Dat is bij mij wel het geval) . Ik kan nml geen opening ontdekken in het ruggedeelte (aangeduid met H2O)
Thanks voor je reactie!

Ja.. het enige waar ik eigenlijk nog een beetje aan twijfel is die versteviging op de rug (de protector). Wat vind je overigens van het gewicht? Die van jou heeft vrijwel het zelfde gewicht (1200 gram)

Wellicht is dit nog een goed alternatief: http://www.bikester.nl/fietsaccessoires ... 2421dde24d" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar die vind ik er zelf niet heel stevig/goed afgewerkt uitzien en betwijfel of die tegen een stootje kan.
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Vwb het gewicht , ik heb er totaal geen last van ..
Het lijkt veel , en door de vele riempjes en afstelmogelijkheden voel je nauwelijks druk op de schouders .
Wat overigens wel fijn is , zijn de diversiteit aan opbergvakjes ... En dat is niet zo bij de laatste rugzak die je aanhaal ... (Moet een persoonlijke voorkeur zijn , ik hou mn spulletjes liever geordend zodat je niet helemaal onderin de zak moet zoeken naar een inbussetje oid ) , tevens kan je hier minder in kwijt dan je eerste optie ... (Dat is ook een pers. voorkeur natuurlijk)
fmb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: za 2 mei 2009, 17:49
Mijn mountainbike: Trek 6700 Disc (2011)
Contacteer:

Sinds kort heb ik een BTwin HB S.2 (in zwart/blauw) met 2L reservoir. Afgelopen weekend voor het eerst mee gefietst. Dit is mijn eerste drinkrugzak, dus heb zwlf geen vergelijkingsmateriaal. Hij bevalt me prima, en is goed betaalbaar!
richardvdvaart
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: do 27 augustus 2009, 18:03
Mijn mountainbike: cannondale F29
Contacteer:

Sinds kort grotere 2.5 liter gekocht was hard nodig met de warme dagen
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

Van de week voor het eerst m'n camelbak mule 2013 model gebruikt,zowel wandelend als op de MTB waar deze veel meer tot z'n recht komt door de voorgevormde ventilatie aan de achterkant.

Erg tevreden over deze kan veel in en zit niet tot last.
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
Plaats reactie