Keuze adjustable seatpost.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

Juist voor de bergen vind ik een remote een eerste eis. Je begint aan een paadje dat steeds steiler wordt en als het echt lastig wordt moet je een hand van het stuur halen? Lijkt me niet prettig.
Als je veel op een bekend parcours rijdt, kan ik me voorstellen dat je zonder remote gaat rijden.
GD heb ik met veel plezier mee gefietst, maar het staploze van de Reverb maakt het mogelijk op flowy trails een tussenpositie te vinden die wel erg lekker is. Zijdelingse speling die er is heb ik nooit als vervelend ervaren.
En aan CB-zadelpennen begin ik nooit. Hebben die ooit een produkt ontwikkeld dat wel BLIJFT werken?
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Pino schreef: Hebben die ooit een produkt ontwikkeld dat wel BLIJFT werken?
Waarvan akte :wink:
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

Vraagje: de minimale insteek van de dropperpost die ik nu gebruik is langer (ong. 2 cm) dan de shim in zijn zadelbuis. (Van 34.9 naar 31.6 shim). Hoe erg is dit?

Ik vind het zelf geen heel lekker idee eigenlijk, dus ben wat aan het rondkijken naar een nieuwe dropper post. Maar dat is niet heel goedkoop om 'zomaar' te vervangen. Dus ben benieuwd naar wat jullie denken: maakt het uit dat de shim korter is dan minimale insteek?

Verder ben ik prima tevreden over de dropperpost die ik nu gebruik (Kindshock zonder remote). Lekker soepel en zeer minimale speling.

Overigens zelf zeer matige ervaring met X Fusion Hilo. Veel zijwaardse speling, zwaar bedienbare remote en zadelpen kwam niet meer goed naar boven.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Zolang de shim de maat heeft van de minimale insteek maakt het niet uit dat de post langer is. Aangezien shims in de regel 10cm lang zijn zal dit voor 90% van de frames geen probleem opleveren. Op mijn racer rijd ik ook zo, shim van 10 cm terwijl de pen wel 20cm het frame ingaat. Die 10cm zijn echter wel tot onder de aansluiting van de bovenbuis en seatstays. Ofwel voorbij aan de minimale insert.
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

Is er al iemand met een falende Reverb post?
Biking skills or Hospital bills
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

De mijne (1e generatie, 2ehands gekocht) heeft wel wat voor/achterwaartse speling en een flink slijtspoor aan de achterkant, maar eigenlijk functioneert hij nog perfect...
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

KleinPalomino schreef:Zolang de shim de maat heeft van de minimale insteek maakt het niet uit dat de post langer is.
maar dat heeft die van mij dus niet.
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

Wat is je minimale insteek dan Myrte?
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1361
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

jaspero schreef:Is er al iemand met een falende Reverb post?
Mijn Reverb is deze week terug naar Sram gegaan, de luchtcartridge bleef niet op druk waardoor het zadel niet meer volledig terug omhoog kwam. Ik had 'm speciaal bij de LBS om de hoek gekocht voor eventuele garantiegevallen. Volgende week zou ik 'm terug moeten hebben. We zullen zien. Ik mis 'm in ieder geval nu al, het went heel snel zo'n verstelbare zadelpen.
De Sportman
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 28 november 2012, 13:24
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element SE 2010
Contacteer:

Weet iemand een plek in Nederland waar ik een gravity dropper zou kunnen kopen zonder dat hij besteld hoeft te worden?

Gr. Roelf
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

Bikeboutique / Rob Akkermans in Elsloo, Limburg.
Biking skills or Hospital bills
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16849
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Van doppert (bedankt ;-)) kreeg ik onderstaande link gemaild, waarin een omschrijving wordt gegeven hoe je een Kindshock 900i helemaal kunt (de)monteren. Dus verder uit elkaar halen dan de gebruikelijke user-service.
Iets dat ik misschien nog weleens ga doen, al kan het effe duren omdat de noodzaak niet meer echt aanwezig is met een perfect functionerende GD :)

http://forums.mtbr.com/all-mountain/ks- ... 93843.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Overigens is het binnenwerk van de 950i, dropzone en supernatural volgens mij identiek aan dat van de 900i dus bovenstaande link is ook van toepassing op die types.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Kijk, daar hebben we wat aan :-q .
Mijn Dropzone is nog te nieuw en doet perfect wat ik van 'm verwacht maar als 'ie moeilijk gaat doen dan weet ik waar ik moet zoeken.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
De Sportman
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 28 november 2012, 13:24
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element SE 2010
Contacteer:

jaspero schreef:Bikeboutique / Rob Akkermans in Elsloo, Limburg.
Bedankt voor de tip Jaspero,

Die kwam ik tegen tijdens het googlen, zij zijn ook importeur las ik ergens. Ik zal ze eens mailen of ze ook verzenden want een webshop hebben ze niet. Was eigenlijk op zoek naar een winkel in het midden van het land.
Crash and Learn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 689
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 19:35
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 7.0 EX
Contacteer:

Ik ga wachten op de Thomson. Kwaliteit kost geld. Maar als ik ergens een hekel aan heb is het speling. En als ik onder het klimmen de hele tijd mn zadel voel bewegen, ga ik denk ik met fietsen gooien ;) Dan maar wat extra euro's neertellen.
Plaats reactie