Keuze adjustable seatpost.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
lksurf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 251
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 21:42
Mijn mountainbike: RM Thunderbolt / GF Hifi

Voor de E13 komt er een trigger om met 2x10 te rijden.
## http://www.witchcraft.nu" ##
Sailboards Fuerteventura
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16777
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Vaak kun je een remote van een ander merk ook gebruiken, soms klopt de kabeltrek niet optimaal.
Ik heb zowel mijn Gravity Dropper als mijn KS LEV gebruikt met een remote van een T-Mars. Dat werkt prima, alleen is de kabeltrek voor de LEV eigenlijk iets te veel. Dat is al een keer reden geweest van een losschietende kabel. Aan de kant van de pen :(

De T-Mars remote is op elke positie te monteren, zou je 'm boven het stuur plaatsen moet je met je wijsvinger de hendel bedienen. Hij klemt de kabel met twee schroefjes, een prima systeem en dan maakt het eigenlijk ook niet uit of het nippeltje aan de kant van de pen of de hendel hoort.

Maar er zijn ook genoeg remotes te vinden die verticaal draaien en dus prima met triggershifters gecombineerd kunnen worden. Die van Kindshock kan zelfs op de plaats van de lockring van je handvat gemonteerd worden.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

aurelius schreef:Heb de Reverb ingewisseld voor een Fox Transfer, omdat de Reverb wat kuren begon te vertonen. In Oostenrijk bij kou en nat weer en binnen 1 toch grote hoogteverschillen wilde de pen ineens niet meer omhoog komen? Daarnaast liep 'ie voor vertrek al wat stroperiger en moest ik met meer gewicht de pen naar beneden forceren. Met een transalpijns die aanstaande is dacht ik, dan maar meteen upgraden.

Wat is die Transfer fijn!!
Gekozen voor de 1x remote links (ps: je kiest/koopt je remote namelijk apart. Keuze voor 1x rijders voor een 1x hendel links waar je geen shifter meer hebt, of een 2/3x hendel links of rechts voor degenen die met voorderrie rijden). De remote zit onder het stuur. Fijnere plek dan de plek waar de remote van mijn Reverb zat, op het stuur. Hand hoef ik nu niet meer te verplaatsen. Met niet noemenswaardige kracht zoeft je dropper naar beneden en komt 'ie razendsnel omhoog, waarbij de kracht waarmee je de hendel induwt de snelheid van uitveren bepaalt, dat is dus super te doseren. Kracht/druk met je lichaam hoef je niet meer te zetten voor invoeren.
Zadelklem lijkt op die van een Thompson seatpost, lekker degelijk en stevig.
De remote werkt met een kabel, geen ontluchten, bloeden, dus meer nodig etc zoals met de Reverb.
Benieuwd naar de houdbaarheid en betrouwbaarheid, maar volgens de reviews zit dat wel snor.
De dropper is inmiddels ook mee geweest naar de 'Tour de Mont Blanc'. Gemiddeld iedere dag, 6 dagen lang, 2400hm gereden, met als grootste beloning zeer uitdagende afdalingen met even zoveel 'dieptemeters', uitdagender en technischer dan met eerdere transalps die ik reed (met Vasa).
De Fox Transfer is heer-lijk.
Blitssnel omlaag en omhoog, of naar keuze juist heel gedoseerd traploos langzaam omhoog of omlaag, afhankelijk van hoe ver je met je duim de remote indrukt.
Dat blitssnelle is fijn als je in onbekend terrein plots moet anticiperen, dat fijn doseerbare is ideaal als je net een paar mm omlaag/omhoog wil op wat vlakkere snellere trails.

Bij de Reverb moest ik met mijn kont het zadel/de dropper altijd een beetje mee naar beneden duwen, bij de Transfer hoeft dat niet. Remote links met de duim beroeren (ik rijd 1x11, links dus geen shifter maar dropper remote), et voila. Dat scheelt kostbare tijd als je plots met een technische passage geconfronteerd wordt, en geeft nog meer controle.
Van harte aan te bevelen dus.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3247
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Huh ? Iedere dropper duw je toch met je gewicht naar beneden ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ja, hij trekt m toch niet zelf omlaag?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Je hoeft niet 'mee' te duwen met je kont, je hoeft geheel geen kracht te zetten. Hij zakt soepel en snel in onder je gewicht, gewoon zittend op je zadel. Ik ken bv meerdere Reverb rijders 'die wat mee moeten duwen'. En een Reverb bv komt ook minder snel omhoog.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ah zo. Dan snap ik wel wat je bedoelt.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

aurelius schreef:Je hoeft niet 'mee' te duwen met je kont, je hoeft geheel geen kracht te zetten. Hij zakt soepel en snel in onder je gewicht, gewoon zittend op je zadel. Ik ken bv meerdere Reverb rijders 'die wat mee moeten duwen'. En een Reverb bv komt ook minder snel omhoog.
Hoe duw je jezelf naar beneden dan?
Ga je onder een boom staan, en dan afzetten tegen een laaghangende tak?
Mijn ervaring met de Reverb is alweer wat gedateerd ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Mijn Reverb gaat loeisnel omhoog, kan me bijna niet voorstellen dat dat nog sneller kan/moet.
Als ik het stelschroefje op de remote van mn reverb op snel zet dan heb ik al het gevoel dat hij gelanceerd wordt als de lift van Sjakies chocoladefabriek.

Zelfde geld voor naar beneden, als je die remote op snel hebt staan, druk je hem gewoon verder open, dus dan gaat hij ook sneller beneden.

Je kunt die snelheid dan weer niet zo makkelijk controleren als met een 1x trigger en ik krijg al kramp in mijn duim als aan de reverb remote denk. :-{

Ik vind zo'n E13 of brand-x XL nog het meest interessant.
Mijn eisen: minstens 150mm, zelf te servicen of redelijk onderhoudsvrij, niet schrikbarend duur, kabelbediend voor interne routing en een 1x remote.

zie nu de remote die bij de CB Highline zit, lijkt me ook wel fijn. Highline staat nu ook op mijn lijst.
nightcrawl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1270
Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 21:01
Mijn mountainbike: Niner Jet 9 RDO / Niner Air 9 RDO / YT Capra Pro Race 29 / YT Jeffsy Pro Race 29

Mijn transfer factory is kaduuk. Komt automatisch omhoog en zakt als ik erop zit. Wat snelheid betreft is de reverb naar mijn mening veel sneller boven dan de transfer maar het zakken gaat wel soepeler bij de transfer zoals aurelius ook beschrijft.
Pedal damn it!!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Flow&Co schreef:Ik vind zo'n E13 of brand-x XL nog het meest interessant.
Mijn eisen: minstens 150mm, zelf te servicen of redelijk onderhoudsvrij, niet schrikbarend duur, kabelbediend voor interne routing en een 1x remote.

zie nu de remote die bij de CB Highline zit, lijkt me ook wel fijn. Highline staat nu ook op mijn lijst.
Ik heb de CB Highline en het is idd een fijne dropper. Simpele en snelle (de)installatie (15min incl inkorten kabel), simpel onderhoud (geen tools nodig om `m uit elkaar te halen), 3 jaar garantie op de cartridge (die zelf te wisselen is), handige zadelklem en een erg fijne remote (Itt die verrotte poploc). Hij is alleen niet zo snel als een Reverb en de "kloenk" met het bereiken van de bovenste stand is wat minder duidelijk maar in de praktijk heb ik dat nooit als probleem ervaren.
lksurf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 251
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 21:42
Mijn mountainbike: RM Thunderbolt / GF Hifi

Vanmiddag de E13 TRS+ 125 gemonteerd met remote voor 2x10 setup. Allereerste indruk (bij test in de straat) is erg goed. Had hiervoor een Gravity dropper dus ben bekend met de vaste posities wat ik persoonlijk erg comfortabel vindt. Zal proberen wat foto's te posten.
## http://www.witchcraft.nu" ##
Sailboards Fuerteventura
nightcrawl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1270
Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 21:01
Mijn mountainbike: Niner Jet 9 RDO / Niner Air 9 RDO / YT Capra Pro Race 29 / YT Jeffsy Pro Race 29

nightcrawl schreef:Mijn transfer factory is kaduuk. Komt automatisch omhoog en zakt als ik erop zit. Wat snelheid betreft is de reverb naar mijn mening veel sneller boven dan de transfer maar het zakken gaat wel soepeler bij de transfer zoals aurelius ook beschrijft.
Inmiddels naar Fox Duitsland gestuurd. Was gisteren binnengekomen en vandaag al gemaakt en verzonden! Sabma kan hier nog wat van leren.
Pedal damn it!!
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Welke dropper past er op mijn 2015 Epic, ter vervanging van een Thompson Elite (27.2 mm, 410 mm, setback)? Die 400 mm heb ik echt nodig ivm mijn beenlengte.

Wensen:
- interne kabelgeleiding
- minimaal 50 mm drop
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Volgens mij is de KS Lev integra de enige die dan past. 27.2 droppers zijn zeldzaam, al helemaal met interne kabelloop en bijna alleen maar in 100mm drop te krijgen. Setback bestaat dan al helemaal niet.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie