Keuze adjustable seatpost.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
wilcoelskamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 22 maart 2011, 21:44
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy v4 MY22

mud mate schreef:Yep zeker wel gedaan. Maar je garantie ga je er bij verliezen. Je moet goed kijken hoe de kabel de mooiste loop heeft...
Ik verwacht niet dat ik meer garantie heb, ben 2e eigenaar. Fiets is nu 2½jaartjes jong, uiterlijk heel schoon. Maar daar zal ik vast mijn garantie niet mee terug winnen :lol:

Kabel loop is met interne kabel het mooist zoals het rechter fotootje aangeeft, onder de BB langs en dan aan de achterzijde van de zitbuis naar binnen. Net zoals Specialized dat heeft gedaan.
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

mud mate schreef:
MJV schreef:Ik heb ongeveer 1-2mm horizontale speling op mijn 2017 reverb, is dat normaal?
Ja.
Thanks. Kwam elders ook al een topic er over tegen: http://forums.mtbr.com/components/rocks ... 59692.html" onclick="window.open(this.href);return false;
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16802
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

wilcoelskamp schreef:Links de Specialized en Rechts waar het dan in moet gebeuren...of niet natuurlijk :winkie:
Afbeelding
Ik denk dat het best kan.
Als je toch aan het boren bent kun je de kabelstopper achter het bracket ook iets uitboren zodat er een buitenkabel doorheen past. Dan heb je ook geen probleem met eventueel vocht dat anders van bovenaf in de buitenkabel kan lopen.

Mocht er nog geen (afvoer)gaatje onderin het bracket zitten kun je dat eventueel ook meteen een boren. Dan kan eventueel ingelopen vocht eruit (af en toe checken of het niet verstopt is).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Robertdj schreef:Is de E13 in 31.6mm al ergens verkrijgbaar? Heb 'm wel op ebay gevonden, maar (nog) niet op een webshop.
Inmiddels weer beschikbaar bij bike-components :-q Net op tijd voor m'n vakantie :)
rop
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 27 november 2006, 09:40
Mijn mountainbike: Focus Raven 29R 4.0

Ik ben ook wel gecharmeerd van de eenvoud van de E13.

Maar hoe zit het met de trigger?
Op de test op de voorpagina staat dat er vanaf juni een trigger zou zijn die geschikt is voor dubbel voorblad, betekent dit dat de standaard E13 trigger niet past onder mijn XT 2x10? Of is die inmiddels aangepast?
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ps voor de BikeYoke liefhebbers...
Er komt een upgrade aan. Hierdoor zou er minder vaak ontlucht moeten worden. Tevens komt er een verwijderbaar heveltje bij. Volgende week maar even bekijken op de Eurobike. Leverbaar 1 a 2 weken na de Eurobike.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Heb de Reverb ingewisseld voor een Fox Transfer, omdat de Reverb wat kuren begon te vertonen. In Oostenrijk bij kou en nat weer en binnen 1 toch grote hoogteverschillen wilde de pen ineens niet meer omhoog komen? Daarnaast liep 'ie voor vertrek al wat stroperiger en moest ik met meer gewicht de pen naar beneden forceren. Met een transalpijns die aanstaande is dacht ik, dan maar meteen upgraden.

Wat is die Transfer fijn!!
Gekozen voor de 1x remote links (ps: je kiest/koopt je remote namelijk apart. Keuze voor 1x rijders voor een 1x hendel links waar je geen shifter meer hebt, of een 2/3x hendel links of rechts voor degenen die met voorderrie rijden). De remote zit onder het stuur. Fijnere plek dan de plek waar de remote van mijn Reverb zat, op het stuur. Hand hoef ik nu niet meer te verplaatsen. Met niet noemenswaardige kracht zoeft je dropper naar beneden en komt 'ie razendsnel omhoog, waarbij de kracht waarmee je de hendel induwt de snelheid van uitveren bepaalt, dat is dus super te doseren. Kracht/druk met je lichaam hoef je niet meer te zetten voor invoeren.
Zadelklem lijkt op die van een Thompson seatpost, lekker degelijk en stevig.
De remote werkt met een kabel, geen ontluchten, bloeden, dus meer nodig etc zoals met de Reverb.
Benieuwd naar de houdbaarheid en betrouwbaarheid, maar volgens de reviews zit dat wel snor.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

mud mate schreef:Ps voor de BikeYoke liefhebbers...
Er komt een upgrade aan. Hierdoor zou er minder vaak ontlucht moeten worden. Tevens komt er een verwijderbaar heveltje bij. Volgende week maar even bekijken op de Eurobike. Leverbaar 1 a 2 weken na de Eurobike.
Liefhebbers of eigenaars? :wink:

Wordt het mogelijk dat heveltje te monteren op de huidige versie, zo ja dan wil ik er een! Overigens nog steeds erg tevreden van de Bikeyoke...
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

paulus1981 schreef:
mud mate schreef:Ps voor de BikeYoke liefhebbers...
Er komt een upgrade aan. Hierdoor zou er minder vaak ontlucht moeten worden. Tevens komt er een verwijderbaar heveltje bij. Volgende week maar even bekijken op de Eurobike. Leverbaar 1 a 2 weken na de Eurobike.
Liefhebbers of eigenaars? :wink:

Wordt het mogelijk dat heveltje te monteren op de huidige versie, zo ja dan wil ik er een! Overigens nog steeds erg tevreden van de Bikeyoke...

Lees hieronder beste Paulus.... :lol:

BikeYoke - REVIVE in 185mm Variante
Microvalve, Integrated Mini Lever, “Post-only“ Option
Nach dem erfolgreichen Markteinstieg in diesem Frühjahr mit der einzigartigen REVIVE in 125mm
und 160mm Verstellweg, schiebt BikeYoke nun eine üppige 185mm Variante nach. Nach mehr als
einem halben Jahr Feld- und Labortest (u.a. ist Curtis Keene mit einer 185er REVIVE unterwegs) und
unzähligen Kundenanfragen ist die Zeit gekommen, die Katze aus dem Sack zu lassen.
Mit dem niedrigsten Aufbaumaß auf dem Markt (226mm/41mm), und möglichst kurzer Gesamtlänge
sollte die REVIVE ihren Weg in viele Rahmen derer finden, die sich mehr als die marktüblichen
150mm oder 170mm Verstellweg wünschen.

Auch will man sich bei BikeYoke nicht auf den Lorbeeren von Testsiegen und der überaus positiven
Resonanz der erstausrüstentenden Hersteller Propain und Alutech ausruhen, und so hat man auch an
Details gearbeitet, von denen auch die 125er und 160er Stützen profitieren:
 MICROVALVE
Als Microvalve bezeichnet BikeYoke eine patentierte, flexible Membran die in der außeren
Öl-/Luftkammer sitzt, und die dafür sorgen soll, dass beim Umdrehen der Stütze die Luft an
dieser Membran „hängen“ bleibt und nicht in die innere Kammer gelangt, wo sie ein Federn
der Stütze hervorrufen würde. Anders als ein IFP, ist das Microvalve fest an einer Position
installiert, und biegt sich bei vorbeiströmendem Ölvoumen - also bei Betätigung der Stütze –
auf und nur im statischen Zustand wird ein Vorbeiwandern von Luftvolumen verhindert. Das
soll das Risiko für einen notwendigen Reset verringern, insbesondere in Situationen, wo die
Stütze über Kopf gelagert oder transportiert wird.
 INTEGRIERTER MINI-RESET-HEBEL
Bei den aktuellen REVIVEs wird der Resetvorgang durch einstecken und Drehen eines 4mm
Inbusschlüssels aktiviert. BikeYoke hat nun einen kleinen Hebel entwickelt, der im Resetventil
direkt eingesteckt wird und dort verblieben kann, um den Griff zum 4mm Inbus überflüssig
zu machen. Gesichert wird der kleine Metallhebel leidglich mittels O-Ring, um dem Kunden
die Wahl zu lassen, ob der Hebel an der Stütze bleibt, oder für ein cleane Optik abgenommen
wird. Der Hebel wird zudem an allen bisherigen REVIVEs nachrüstbar sein. Ab September
(genauer gesagt: nach der Eurobike) werden alle REVIVEs mit dem integrierten Hebel
ausgeliefert.
BikeYoke ist eine sehr kundenorientierte Marke und nachdem festzustellen war, dass nach
Vorstellung des „Triggys“ im letzten Jahr immer mehr Tuning-Hebel auch anderer Marken für
Sattelstützen auf den Markt kamen, wuchs auch die Nachfrage an Stützen ohne Remote, um die
REVIVE mit anderen Hebeln zu bedienen. Damit der Kunde nicht den Hebel erst mit der Stütze kaufen
muss, um ihn dann wieder zu „verticken“, wird die REVIVE ab sofort auch offiziell ohne Remote
erhältlich sein.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

:-q
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ZLNG

(Zu lang, nicht gelesen...)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

ZDuitsNG.

Overigens doet de revive hier nog steeds wat ie moet doen.
In de tussentijd wel problemen bij andere droppers gezien....
Wordt best veel gebruikt, tijdens 2 weken in de bergen fietsen 2x moeten ontluchten.
Lijkt met skiliften, of op t achterwiel ook geen last te hebben.
Alleen als ik m'n fiets in de auto vervoer.
Lijkt langzaamaan wel speling in te komen, nog niet hinderlijk.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Een reverb is verkrijgbaar in 2 uitvoeringen ; top left / right below en top right / left below.
wat wordt daar mee bedoeld
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Dat is wat voor remote erbij geleverd word.
1 voor linksboven op je stuur die ook rechtsonder geplaatst kan worden.
Of 1 voor rechtsboven op je stuur die juist weer linksonder geplaatst kan worden.
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Klinkt logisch, thx.
Plaats reactie