Keuze adjustable seatpost.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

sama schreef:Ik moet dinsdag 3 fietsen in mijn auto vervoeren. Dit kan alleen als ik er twee op zijn kop zet. Nu vraag ik me af, kunnen de droppers ertegen? Ik heb zelf een reverb, en op de andere twee zijn kindshock droppers gemonteerd.
Ik meen dat ik weleens heb gehoord dat het niet best is.
Maar mischien gold dat alleen voor een bepaald model?

Alvast bedankt voor het meedenken :-q
Een dropper heeft er meer last van als je hem in de lagere stand aan het zadel optilt. Als je hard op het zadel terecht komt blijft de dropper ook gewoon heel, als het tenminste niet te hard is, maar dan spreek je meestal al van een lokale castratie.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Klopt helemaal, maar ik heb volgens mij weleens gehoord dat de olie in de cartridge naar de verkeerde kant zakt. Maar dat zal dan wel meevallen dus.
Sneeuwmonster
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Jurriaan schreef:
Ertje schreef: Update: mailtje naar OneUp (binnen een kwartier antwoord :-q ) leert me dat de 170mm variant wereldwijd (bij OneUp) niet meer op voorraad is en pas op z'n vroegst eind juni weer leverbaar wordt. Dat vind ik te laat helaas.. Nu staat de vraag ff open of het bovenstaande ook geldt voor de 150mm variant. Heb het tenslotte ook twee jaar/vakanties overleefd met een krappe 100mm drop dus euh.. :roll:
Ik persoonlijk zou geen concessie doen. Je wilt 170mm dus kijk naar een alternatief.
Toch ben ik voor de 150mm gegaan.. en hij is binnen, rechtstreeks van OneUp :-q

De OneUp is sowieso een upgrade ten opzichte de standaard KS op m'n Fuel. 50mm meer drop, 180 gram lichter, luchtdruk in te stellen (KS heeft een standaard gasveer).
Ik moet 'm nog monteren maar de eerste indruk geeft veel vertrouwen, het ziet er allemaal zeer netjes uit qua afwerking.

Wel meteen de OneUp remote met clamp meebesteld, maar helaas kan ik die (nog) niet gebruiken ivm linker shifter.. (2x10). Dus het wordt voorlopig nog ff de oude remote van de KS of ik moet iets zelf fabriceren om toch de OneUp remote te kunnen monteren. Zal niet meevallen heb ik al gezien :roll:
OneUp remote ziet er trouwens ook zeer degelijk uit, gekogellagerd en geheel uit carbon composiet met een gefreesde alu clamp.

Foto's volgen nog, ff geduld 8)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Voorderailleur naar de vitrinekast dirigeren, problem solved.

Snel binnen de dropper. Bijna sneller dan de foto’s :lol:
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Jurriaan schreef:Voorderailleur naar de vitrinekast dirigeren, problem solved.

Snel binnen de dropper. Bijna sneller dan de foto’s :lol:
Was inderdaad snel binnen, en communicatie ging ook perfect, mail werd vaak al beantwoord binnen een uur.
Voorderailleur gaat tzt wel verdwijnen maar nu nog ff niet 8)

Oja, foto's.. niet van al te beste kwaliteit vanwege te donker en zonder flits maar toch:

Zo kwam ie binnen, 31,6mm pen, 150mm drop.
Afbeelding

Afbeelding

Kabelaansluiting
Afbeelding

Remote, carbon composiet. Kabeltonnetje komt aan de dropper kant, dus het hele spul is makkelijk af te stellen of te demonteren. Verder netjes gekogellagerd :-q
Afbeelding

Clamp, niks bijzonders, gewoon netjes gefreesd alu.
Afbeelding

Geen foto van maar het ventiel zit d.m.v. rubber dop goed afgedicht onder de railklem, kan eigenlijk geen zand bij komen. Railklem zelf is gewoon een nette twee bouts uitvoering, beetje gelijk aan bv die op de Syntace P6.
Afbeelding

Kortom, het lijkt een doordacht geheel behalve dat hun remote met een linker shifter echt niet gaat passen (OneUp, what's in a name 8) )
Over een tijdje gaat ie mee op vakantie, verder zal ik 'm de rest van het jaar gewoon in de Fuel laten zitten (de KS gebruikte ik alleen in het buitenland) dus als er wat te melden is, zowel positief als negatief zal het hier komen te staan :tong
supermoos2907
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 14 februari 2011, 11:05

Iemand al de dropper van SDG bekeken? Hij heet SDG Tellis - zo te zien ook al te krijgen bij BC. Prijs valt me mee en ook deze belooft dat alles beter en makkelijker zal zijn dan alle andere posts... :)
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2181
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

2 dagen geleden gepresenteerd dus los van online zou het verassend zijn als mensen hem al IRL hebben kunnen bekijken.
https://www.pinkbike.com/news/sdg-telli ... -post.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Verhaal klinkt goed, maar is dat niet met alle verkoopverhaaltjes?
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Inderdaad. Eerst zien, dan geloven.

Crankbrothers zou ook probleemloos werken. De mijne gaat nu binnen een jaar toch wel veel speling vertonen...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

En ondertussen gaat mijn Brand-X maar door... en door.. en door... :bier:

Maar eigenlijk wil ik ook wat anders. Ik wil meer dropperdedrop en liefst een omgekeerde kabelbevestiging zodat ik niet de complete remote los hoef te halen als ik de zadelpen weer een keertje wil invetten met montagepasta. Begint wat te kraken namelijk.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Dat moet je toch wel, ook met het klemtonnetje aan de lever. Je kabel krijg je namelijk vaak niet meer mooi door het tonnetje heen na demontage.
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Waarom zou je de kabel loshalen van je klemtonnetje?
Bij de meeste droppers kan je hem zo bij de actuator loshalen. Gewoon actuator indrukken en tonnetje met kabel ertussenuit halen. Die hoef je niet los te halen van de kabel.
Tenminste zo is het bij alle Lev's.
En ook bij die brandx.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hm, interessant. Zo heb ik 'm eigenlijk nog niet bekeken. Maar mijn punt is meer dat ik, wil ik de hele post eruit halen, ik eerst genoeg slack in de kabel moet creëren - en bij de Brand-x kan dat in mijn geval alleen door de hele remote los te halen en richting kabeldoorvoer te verplaatsen. Da's een beetje gehannes, ook omdat de lever toch wat flimsy is daarvoor.

Maar ik ga eens even checken.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
supermoos2907
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 14 februari 2011, 11:05

Ik volg dit topic al een hele tijd en de keuze voor een dropper is reuze.. alleen lijkt er geen een bij die probleemloos zijn werk doet. Ik heb de sprong daarom nog niet durven wagen, al lijkt het me geweldig rijden met zo'n ding.

De Highline stond hoog op mijn lijstje. Die OneUp en de nieuwe SDG ben ik aan het volgen. En kpt. Iglo's Brand-X lijkt ook een schare fans te hebben... Iets met een knoop en doorhakken.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Elke dag dat je langer zonder dropper rijdt is zonde. Koop een dropper bij een winkel met service dan kun je ergens op terug vallen.
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

supermoos2907 schreef:Iemand al de dropper van SDG bekeken? Hij heet SDG Tellis - zo te zien ook al te krijgen bij BC. Prijs valt me mee en ook deze belooft dat alles beter en makkelijker zal zijn dan alle andere posts... :)
Ik heb de Tellis gisteren op mijn nieuwe Hightower gemonteerd. De 170mm Reverb die erbij zat was helaas net iets lang voor mij.

Voelt als een prima degelijke dropper. Snelheid is prima en monteren was extreem makkelijk (nog nooit eerder zelf een dropper vervangen). De remote gaat ook lekker soepel en met weinig inspanning.

Ik zal hem dit weekend even uitgebreid testen en misschien even wat fotos maken.
Plaats reactie