Keuze adjustable seatpost.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Borry
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: vr 14 augustus 2015, 17:18
Mijn mountainbike: Devinci Atlas CF/ Trek Fuel ex 9

iemand die een Yep-uptimizer heeft en die mij kan helpen?
Sinds vandaag gaat de dropper moeilijk omhoog. Is er iets wat ik daar aan kan doen? En zo ja wat.
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
gomez
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 6 november 2015, 22:14
Mijn mountainbike: Pilot Custom LTHT

Ik heb een uptimizer.
Kan je niet helpen deze functioneerd 100%
Ik zou met yep contacten. Ze hebben een goede customer service en ook onderhoudshandleidingen online beschikbaar.
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Vandaag de Brand x ascend dropper getest die ik van Vibemaker heb over genomen.
Werkt perfect, de remote voelt niet zo heel degelijk aan, maar ach wat doet dat er toe?
Ik ben blij dat ik hem aangeschaft heb. Waarom een Rockshox reverb nu zo veel moet kosten ontgaat mij ook. Als ze nou perfect zouden zijn, maar dat zijn ze ook niet.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Ik ook vandaag de BrandX 150mm droppert voor het eerst gebruikt in Nideggen. Voelt prima en solide aan. Nu nog op mn oude Specialized-handle, maar daar komt de Specialized-lever linksonder voor in de plaats. Dusssssss.......waarom een dure Fox Transfer als je daar 2 BrandX-en voor kunt kopen en dan nog €20,- over houd
Laatst gewijzigd door rutger079 op ma 29 januari 2018, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Och beminde gelovige, wat ben ik nederig dankbaar dat u zich heeft bekeerd tot de ware dropper post! Uw vertrouwen zal niet worden beschaamd!

Ik predik verd*&%^$mme al een jaar dat dat een prima ding is. Werd tijd dat jullie gingen luisteren :lol: !
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Dennis13
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: do 23 juni 2016, 17:44

Heb vandaag de brand x dropper besteld, voor mijn cannondale beast .De 120 mm..Dit wordt mijn eerste ervaring met dropper, dus dacht begin goedkoop...

Maar nu las ik dat de remote wel wat te wensen overliet. Kan ik geen vork remote ombouwen, tot dropper remote?.. Die zijn er voor weinig genoeg te vinden op Ali..en kan ik mijn eigen vork remote daarvoor misschien gebruiken. ( want deze gebruik ik toch nooit )

Misschien iemand dat al geprobeerd, of gedaan.

Las wel dat ze shifters ombouwen....maar heb aan 1 shifter eigenlijk genoeg.

Groet Dennis
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Heb je de externe of interne kabel?
Dat bepaalt namelijk welk deel van de kabel bij de remote uitkomt..
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Of je probeert gewoon die bediening. Ik heb er totaal geen problemen mee. En juist de shifter style oplossing is erg netjes!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

De externe kabel heeft een hele andere remote ;)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ah, my bad.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Dennis13
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: do 23 juni 2016, 17:44

MacReal schreef:Heb je de externe of interne kabel?
Dat bepaalt namelijk welk deel van de kabel bij de remote uitkomt..
Heb de interne versie besteld, de Cannondale beast heeft voorbereiding..

Zal inderdaad hem eerst eens proberen, als jullie bevindingen toch niet zo slecht zijn.

Alvast bedankt voor jullie reacties. :-q

Groet Dennis
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Eerder deze week een eerste ritje met mijn nieuwe project gemaakt, en daar heb ik een Race Face Turbine dropper in gemonteerd.
Hieronder een eerste indruk:

De afwerking is heel netjes, ik zou zeggen vergelijkbaar met de BikeYoke en ietsje strakker dan de LEV DX die ik ook nog heb liggen. De BY en RF hebben bijvoorbeeld een gedraaid oppervlak, waar de LEV een matzwarte laag heeft die sneller slijt bij veel (de)monteren in je frame.

Monteren van de Turbine is vrij straight-forward, als je even op youtube het filmpje erbij bekijkt wijst het zichzelf. RF claimt als voordeel dat (na de eerste montage) de bevestiging van de kabel aan de pen toolfree is. Dat is wel zo, maar dat is helemaal niet zo uniek want bij de BikeYoke gaat dat nog makkelijker... daar hoef je zelfs niks vast te draaien maar haak je gewoon de kabel los :)

Standaard wordt de Turbine geleverd met een verticale remotehendel. Die is vrij groot, en zit daardoor prima onder handbereik. Ik heb links geen shifter op deze fiets, maar voorlopig ga ik gewoon met deze hendel rijden. De trigger-style remote is misschien nog wel iets prettiger, maar deze remote lijkt goed genoeg om die extra kosten niet te maken. Heb je wel een voorshifter heb je sowieso deze hendel nodig.

Bediening van de pen gaat prima, laten zakken gaat soepel en zonder haperen. Terug omhoog gaat met een flinke vaart als je de knop vol indrukt! Niet doen als je nog half door de knieën boven het zadel hangt ;-)
Iets gedoseerder drukken remt de beweging wat af.

Functioneel en qua afwerking maakt de Turbine een goede indruk, richting BikeYoke. De LEV vind ik in het gebruik een kwetsbaardere indruk geven, die is erg gevoelig voor de juiste kabelspeling en een (niet originele) remotehendel met teveel kabeltrek geeft snel problemen in mijn ervaring. Ook komt de LEV veel langzamer omhoog. Geen ramp, maar de BY en Turbine werken directer.

Over misschien wel het belangrijkste aspect, de duurzaamheid, kan ik na een ritje natuurlijk nog helemaal niets zeggen. Maar mochten er nieuwe vermeldenswaardige dingen over de Turbine te melden zijn post ik ze uiteraard weer hier.

Ik had de Race Face in een leuke aanbieding bij RCZ waardoor hij erg interessant werd, moet je de volle mep betalen wordt de concurrentie op het vlak van de verhouding prijs/kwaliteit natuurlijk wat groter.
Blijft de Turbine ook op langere termijn z'n werk goed doen lijkt het een mooie dropper voor de 170,- die ik ervoor betaald heb.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Met de standaard remote bleef ik kabels breken, daarom ben ik toen overgestapt op een southpaw van ks, werkt ook prima.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Van de LEV bedoel je?
En met dat kleine hendeltje trok je de kabel stuk? Die ervaring heb ik gelukkig nog niet ;-)

Mijn LEV heeft vrij veel kabelspeling nodig, iets te strak en de pen blijft niet goed bovenin. Dat geeft een wat vaag gevoel, zo'n hendeltje met veel vrije slag. Zeker als je gewend bent aan het directe gevoel van (bijvoorbeeld) een BikeYoke.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Nee, ik heb ook een turbine gehad ;) Met de standaard remote van raceface brak ik constant kabels (in een paar maanden 4 kabels vervangen, ze breken steeds van het tonnetje af)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie