Keuze adjustable seatpost.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

RRon schreef:Die Reverb is er nu niet in 150mm maar dan zou ik voor de 170mm gaan.
Je moet het een beetje in verhouding zien. Op een enduro bike met een mega reach en steile zitbuishoek zit een zadel meer in de weg dan op een xc-bak. En als je zelf groter bent, dan heb je ook meer drop nodig.

Met andere woorden: waarschijnlijk is zelfs 100 mm al meer dan voldoende voor jou!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Als je een dropper alleen maar wilt monteren voor je vakantie, en incidenteel voor een weekendje Ardennen of zo en voor de rest je normale pen gebruikt is een interne kabel niet ideaal. Een Reverb is nog onhandiger met die hydraulische leiding.

Ik weet niet hoe de (interne) dropperkabel bij jouw frame loopt, maar als dat veel werk is kun je eventueel een dropper met externe kabel overwegen (ook van Brand X: http://www.chainreactioncycles.com/nl/e ... prod159176" onclick="window.open(this.href);return false;).

Iets minder fraai natuurlijk, maar je pakt de hele handel er zo met kabel en remote vanaf. Met wat beschermfolie en tie-raps kom je een heel end.
Het is ook een optie...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Lars TB schreef:
RRon schreef:Die Reverb is er nu niet in 150mm maar dan zou ik voor de 170mm gaan.
Je moet het een beetje in verhouding zien. Op een enduro bike met een mega reach en steile zitbuishoek zit een zadel meer in de weg dan op een xc-bak. En als je zelf groter bent, dan heb je ook meer drop nodig.

Met andere woorden: waarschijnlijk is zelfs 100 mm al meer dan voldoende voor jou!
Dan zou ik de Brand-X 120mm kunnen nemen, is nog goedkoper, of de 125 mm Reverb.

kermit schreef:Als je een dropper alleen maar wilt monteren voor je vakantie, en incidenteel voor een weekendje Ardennen of zo en voor de rest je normale pen gebruikt is een interne kabel niet ideaal. Een Reverb is nog onhandiger met die hydraulische leiding.

Ik weet niet hoe de (interne) dropperkabel bij jouw frame loopt, maar als dat veel werk is kun je eventueel een dropper met externe kabel overwegen (ook van Brand X: http://www.chainreactioncycles.com/nl/e ... prod159176" onclick="window.open(this.href);return false;).

Iets minder fraai natuurlijk, maar je pakt de hele handel er zo met kabel en remote vanaf. Met wat beschermfolie en tie-raps kom je een heel end.
Het is ook een optie...
Heb ik ook overwogen maar ben zuinig op mijn fiets en zo'n bij externe kabel liggen beschadigingen op de loer, zeker als je daar tie-raps bij moet gaan gebruiken, heeft niet mijn voorkeur. Specialized dealer wist ook niet hoe de kabel zou lopen intern maar kans is groot dat ik mijn trapas en misschien ook wel de lagers moet verwijderen om de kabel te kunnen begeleiden vanuit de schuine buis naar boven, of andersom.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat klinkt als een hoop gedoe.
In dat geval zou ik de remote en de kabel gewoon laten zitten als je je vaste pen monteert. Stukje schuimrubber om het eind van de kabel tegen het rammelen en dan in de gewone pen duwen. Zo ben ik het ook van plan met mijn nieuwe frame als ik de dropper niet monteer.

Kan me voorstellen dat je zuinig op je frame bent, dat ben ik ook ;-)
Bij mijn vorige frame kon ik de dropperkabel gewoon aan de (externe) remleiding binden. Intern biedt niet alleen maar voordeel...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Je kan ook een externe kabel met vaste aansluiting nenen zoals de Lev of de Fox Transfer. Door je bb en langa je trapas wordt waarschijnlijk heel erg krap....
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Als een dropper er eenmaal op zit, waarom zou je deze dan willen verwijderen en vervangen door een vaste pen? Voor die 300g gewichtsbesparing? Beetje onzinnig.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

In mijn geval verwacht ik af te wisselen met een verende pen (Thudbuster), maar ik kan me ook voorstellen dat je de dropper wat wilt ontzien. Het blijven nog steeds relatief prijzige en kwetsbare onderdelen.

Alleen voor de grammen zou voor mij geen reden zijn, dan liet ik 'm lekker zitten.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

zonoskar schreef:Als een dropper er eenmaal op zit, waarom zou je deze dan willen verwijderen en vervangen door een vaste pen? Voor die 300g gewichtsbesparing? Beetje onzinnig.
Op zich heb je hier gelijk in. Maar huidige pen heeft een offset van 21mm en misschien vind ik dat bij langere afstanden in het vlakke NL wel lekkerder zitten, weet ik niet maar moet ik uit proberen. Ook heb ik mijn stuur liever zo kaal mogelijk wat betreft bekabeling, mij vorige fiets had een spinnenweb aan kabels voor het stuur waar ik mij behoorlijk aan kon ergeren.
Ik heb nog nooit met zo'n ding gereden, zie er voor-en nadelen van in. Heb hier nog wat geld liggen van verjaardag en overweeg daar een dropper van aan te schaffen en misschien gewoon eens een tijdje proberen tot ik weet of ik het fijn vind. Maar ga eerst komend weekend maar eens naar de Bikemotion, misschien dat ik daar een goede besteding van die centjes ontdek al zou ik niet weten wat ik nog "nodig" heb. :wink:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Of: geef het uit aan een leuke clinic!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Kapitein Iglo schreef:Of: geef het uit aan een leuke clinic!
Clinics zijn goed en die heb ik zeker de eerste jaren met regelmaat gevolgd, maar voor deze centjes wil ik iets tastbaars zodat ik kan laten zien waaraan het is besteed!! :-q :wink:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Een rekening van de clinic op papier en een uitgeprinte foto na afloop :bier: :lol:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Als ik je wensen zo lees, zou ik lekker een vyron kopen.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

zonoskar schreef:Als een dropper er eenmaal op zit, waarom zou je deze dan willen verwijderen en vervangen door een vaste pen? Voor die 300g gewichtsbesparing? Beetje onzinnig.
Als je 10.000 xc km’s per jaar maakt in NL, dan is de dropper al versleten tegen de tijd dat je in de bergen komt.
Als je een dedicated fiets hebt voor dropper-omstandigheden dan heb je natuurlijk helemaal gelijk.
En er is natuurlijk een heel groot grijs gebied daar tussenin.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Ieder zijn ding en mening. Gelukkig vind ik sleutelen niet erg en kan dan gelijk zaken schoonmaken en smeren waar je normaal niet vaak bijkomt.
Die vyron ziet er leuk uit maar reactie tijd schijnt wat tegen te vallen, ook is hij best prijzig....als je hem al ergens kan vinden in de goede maat! :wink:
Vandaag een ander klusje gedaan aan de fiets, morgen of zaterdag naar de Bikemotion en daarna beslis ik of ik er 1 bestel en welke, wordt vervolgd!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Als Magura die Vyron echt goed krijgt zijn al die gaten in frames straks zinloos. Want het draadloze principe is natuurlijk ideaal voor zo'n toepassing.
Maar Magura kennende zal het zo'n vaart niet lopen, ik begrijp dat ze ook al vijftien jaar bezig zijn om een niet lekkende remhendel te ontwikkelen ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie