Keuze adjustable seatpost.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

MacReal schreef: wo 28 november 2018, 11:31
De OneUp bevalt nog heel goed, al voelt hij nog steeds erg stroef bij en droppen. Tenzij je tijdens het droppen bewust een beetje naar voren duwt.
Misschien ff uit elkaar en smeren? Die van mij loopt soepel op én neer, en inderdaad nog steeds tevreden :-q
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ertje schreef: wo 28 november 2018, 14:59
MacReal schreef: wo 28 november 2018, 11:31
De OneUp bevalt nog heel goed, al voelt hij nog steeds erg stroef bij en droppen. Tenzij je tijdens het droppen bewust een beetje naar voren duwt.
Misschien ff uit elkaar en smeren? Die van mij loopt soepel op én neer, en inderdaad nog steeds tevreden :-q
Heb het idee dat het door de schuine kracht die op de pen staat komt.
Als ik wat aan m'n stuur trek en rechte druk op de pen zet, voelt het wel boterzacht aan.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Bij mijn OneUp merk ik ook niks van moeilijker droppen of zo. Werkt up en down soepel, reageert ook snel op induwen van de remote (ik heb de kabel nagenoeg spelingsvrij afgesteld).

Waar je in vergelijking met de BikeYoke wat (kwaliteits)verschil zou kunnen voelen is dat de OneUp nieuw al meer zijdelings kan bewegen dan de BY na anderhalf jaar. Aan de andere kant maakt dat voor het functioneren niets uit en je merkt er verder op geen enkele manier iets van.

Of dat ook nog zo is na een langere periode gaan we vanzelf merken...
Voor de prijs van een BY koop je bijna twee OneUps dus iets verschil in afwerking/toleranties is wel overheen te komen ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Cock, mn reverb heeft inmiddels een serieuze 'sag'. Circa 1 jaar in gebruik, en van de week ineens dat ie inzakt als ik erop zit.

Gaat dit een revisie worden voor een flink bedrag, garantie, of zijn hier nog snelle oplossingen voor?
Het gaat om de zogenaamde nieuwe versie met gouden letters....
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Nieuw gekocht? Dan garantie.
Al lost onderhoud dit ook op
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Gisteren met een redelijke vrieskou gereden, was de eerste keer dat ik de dropperpost heb gebruikt bij een temperatuur duidelijk onder 0 (het was -3,5 graden toen ik op de fiets zat). Ook nu is de Crankbrothers Highline probleemloos gebleken.
“Old, not obsolete”
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Marco79 schreef: ma 21 januari 2019, 13:16 Gisteren met een redelijke vrieskou gereden, was de eerste keer dat ik de dropperpost heb gebruikt bij een temperatuur duidelijk onder 0 (het was -3,5 graden toen ik op de fiets zat). Ook nu is de Crankbrothers Highline probleemloos gebleken.
Gezien het feit dat ik die gister heb geïnstalleerd, doet dit nieuws mij deugd :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Kapitein Iglo schreef: ma 21 januari 2019, 16:43
Marco79 schreef: ma 21 januari 2019, 13:16 Gisteren met een redelijke vrieskou gereden, was de eerste keer dat ik de dropperpost heb gebruikt bij een temperatuur duidelijk onder 0 (het was -3,5 graden toen ik op de fiets zat). Ook nu is de Crankbrothers Highline probleemloos gebleken.
Gezien het feit dat ik die gister heb geïnstalleerd, doet dit nieuws mij deugd :bier:
Het installeren is gelukt? Geen zakkende pen? En... welk frame???
“Old, not obsolete”
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Marco79 schreef: ma 21 januari 2019, 17:12
Kapitein Iglo schreef: ma 21 januari 2019, 16:43

Gezien het feit dat ik die gister heb geïnstalleerd, doet dit nieuws mij deugd :bier:
Het installeren is gelukt? Geen zakkende pen? En... welk frame???
Installeren is gelukt, heb erop gezeten, pen zakt niet... en ik ben bijna klaar met bouwen, waarna een SYS zal volgen. Maar ik hou het nog even geheim... geen Nukeproof in ieder geval :bier:

Gisteravond besloten de kabel nog wat in te korten. Teveel bochten erin. En nu loopt-ie keurig, en bediening gaat ook soepel. Zal wel moeten wennen aan de wat langzamere return speed.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Die langzame returnspeed wen je snel genoeg aan. En ik kom zelfs van een 1e serie Specialized Command post, je weet wel zo’n ding met nutcracker functie qua returnspeed :o
Wat ik echt een “plus” vind is de remote van Crankbrothers, oke vergeleken bij andere merken gaat ie zwaarder, maar je kan ‘m perfect afstellen qua bereik, zodat ie je niet in de weg zit.
“Old, not obsolete”
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dat was me idd al opgevallen: zwaar, voelt wel degelijk, nul speling en elke positie die je wil!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

Kapitein Iglo schreef: di 22 januari 2019, 09:25 Installeren is gelukt, heb erop gezeten, pen zakt niet... en ik ben bijna klaar met bouwen, waarna een SYS zal volgen. Maar ik hou het nog even geheim... geen Nukeproof in ieder geval :bier:
Ik denk het al te weten :bier: maar ik zeg niks tot de SYS er staat.
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Demoniac schreef: wo 23 januari 2019, 09:46
Kapitein Iglo schreef: di 22 januari 2019, 09:25 Installeren is gelukt, heb erop gezeten, pen zakt niet... en ik ben bijna klaar met bouwen, waarna een SYS zal volgen. Maar ik hou het nog even geheim... geen Nukeproof in ieder geval :bier:
Ik denk het al te weten :bier: maar ik zeg niks tot de SYS er staat.
Ben ik benieuwd wat jij denkt, en hoe jij daar dan op bent gekomen... PB mag :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik denk ook dat ik het weet... via pb :D
Schiet maar eens op met die sys!

Mijn OneUp ging tijdens de laatste rit het laatste stukje (2cm of zo) minder goed naar boven, het was wel erg koud weer (rond het vriespunt). Na een paar keer gebruik werd het beter dus misschien moest-ie even loskomen na een dikke week stilstand.
Ik hoop dat dit eenmalig was, geen voorbode van naderend onheil...

De BikeYoke op m'n andere fiets deed het vandaag -ook rond het vriespunt- net zo perfect als altijd. Soepeltjes over het hele bereik, zowel op als neer. En ook die was een week niet gebruikt.

Miijn bikes staan in een schuur waar het net zo koud is als buiten, dus deze dagen betekent dat onder nul.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

SYS komt echt... als-ie af is. En dat zou dit weekend kunnen zijn. Moet het weer zich wel lenen voor wat foto’s. En dat belooft nog niet veel goeds...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie