Schwalbe Racing Ray

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!

Moderator: jf

Plaats reactie
Flow&Co
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

vr 11 januari 2019, 09:44

jeroentune schreef:
do 10 januari 2019, 16:54
Ik heb de combi RaRalph en RaRay nu op de nieuwe starre fiets gemonteerd.
Carbon frame met Carbon vork . puur voor de paadjes link en rechts en de harde parcourtjes zoals Noordwijk en Dorst.
ik ben enorm verbaast over de rolweerstand want die is echt nihil. ik heb nog nooit een noppenband gereden die zo makkelijk rijdt. ook zijn de bandjes enorm stil op het asfalt. op de wat hardere parcourtjes heeft de racing Ray verbazend veel grip op het voorwiel. niks hapt of glijdt weg. echt heel betrouwbaar. het profiel van de RaRalph is enorm veranderd en behalve op een grote natte wortel had ik overal grip. Fijne combi die er voorlopig wel op blijft zitten ! Ik rij ze tubeless op een 35mm velg . (30mm intern) met 2.1 bar druk .. dit puur voor op het asfalt . .ik verwacht dat ik met een druk van 1.7 nog meer grip ga krijgen.
Heb je toevallig ok ervaring met de Conti RaceKing? Zo ja, hoe vergelijken de RaRalph en Raceking als achterband voor jou gevoel?
jeroentune
Extreme Biker
Extreme Biker

za 12 januari 2019, 11:21

Helaas , ik heb nooit conti gereden . ik denk er aan om onder mijn tractor (intense Carbine) een setje conti te gaan steken ...
Flow&Co
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

ma 14 januari 2019, 14:13

Dat zal geen Raceking worden gok ik :lol:
Freekenstein
Extreme Biker
Extreme Biker
Locatie: Niner EMD9 BBBDB -|- Trek Superfly SS -|- Soma Fog Cutter

ma 14 januari 2019, 15:33

Mijn ervaring met RaceKing is dat het een prima band is voor droge omstandigheden, maar zodra het regent heb ik liever meer nop

Afgelopen weekend in regenachtige omstandigheden een ronde over de Veluwezoom (route Rheden) gereden. Een dunne laag slijk op een harde onderlaag liet mij wel een beetje glijden, maar deze combi (Ray/Ralph) gaf voldoende vertrouwen!
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"
Flow&Co
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

ma 14 januari 2019, 15:51

Dat is ongetwijfeld waar en ook niet zo gek. Hetgeen waar ik op doelde was eigenlijk meer de vergelijking in rolweerstand.
Prulleman
Extreme Biker
Extreme Biker

ma 14 januari 2019, 15:59

Ik heb ook een setje nieuwe Ray/Ralph besteld voor mijn nieuwe wielen.. (die ook nog in losse onderdelen onderweg zijn.. kan dus nog even duren voor ik er mee rond fiets). Ben benieuwd, maar ik rij nu ook op 2 x oude ralph, dus het zal zeker niet slechter zijn :)
yo-eddy
Pro Biker
Pro Biker

ma 14 januari 2019, 21:36

Prima snel licht lopend setje de nieuwe Ralph/Ray, geen mega grip maar wel erg voorspelbaar. Prima band voor Schoorl, wat ie in de modder doet hoop ik nooit uit te vinden :winkie:
http://www.11antsbikes.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/11ANTs" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie