Nieuwe voorvork waar opletten?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik denk dat het moment is aangebroken dat je het beste eerst even kunt gaan rondneuzen op dit forum. Met de zoekfunctie zul je veel over Niner vinden, kan niet missen.

En anders kun je altijd een nieuw topic openen... er bekruipt me het gevoel dat je heel veel vragen gaat hebben die niets meer met een nieuwe voorvork van doen hebben :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

diaseti schreef: wo 21 november 2018, 10:33


Bedankt voor jullie berichten! Ik ben er na gisteren achter dat het eventueel mogelijk is om te fiets aan te passen, maar dat is niet beste optie vandaar dat ik ook besloten heb om naast mijn budget even verder te sparen en tzt mijn huidige fiets te verkopen.

Dit lijkt mij toch de beste optie. Ik heb er door jullie gelukkig een stukje ervaring bij waar ik op moet letten :-q



Thanks!
Mwoa, Het is misschien geen 100% ideale oplossing, maar volgens mij kan het best. Als je een balhoofdcup met extern lager monteert dan komt de fiets wel ietsje omhoog, maar gezien het aantal spacer onder je pen kan dat geen kwaad, dan haal je 1 spacer weg en is er aan de zit positie weer niet zo heel erg veel veranderd.
diaseti
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: di 10 juli 2018, 07:41
Mijn mountainbike: Santa Cruz BLUR

Kapitein Iglo schreef: wo 21 november 2018, 10:50 Ik denk dat het moment is aangebroken dat je het beste eerst even kunt gaan rondneuzen op dit forum. Met de zoekfunctie zul je veel over Niner vinden, kan niet missen.

En anders kun je altijd een nieuw topic openen... er bekruipt me het gevoel dat je heel veel vragen gaat hebben die niets meer met een nieuwe voorvork van doen hebben :-q
Ga ik doen! Haha inderdaad maar gelukkig bestaat er ook Google :D als ik er echt niet uit kom zal ik weer een post plaatsten

Thanks!!
diaseti
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: di 10 juli 2018, 07:41
Mijn mountainbike: Santa Cruz BLUR

japie carbon schreef: wo 21 november 2018, 11:10
diaseti schreef: wo 21 november 2018, 10:33


Bedankt voor jullie berichten! Ik ben er na gisteren achter dat het eventueel mogelijk is om te fiets aan te passen, maar dat is niet beste optie vandaar dat ik ook besloten heb om naast mijn budget even verder te sparen en tzt mijn huidige fiets te verkopen.

Dit lijkt mij toch de beste optie. Ik heb er door jullie gelukkig een stukje ervaring bij waar ik op moet letten :-q



Thanks!
Mwoa, Het is misschien geen 100% ideale oplossing, maar volgens mij kan het best. Als je een balhoofdcup met extern lager monteert dan komt de fiets wel ietsje omhoog, maar gezien het aantal spacer onder je pen kan dat geen kwaad, dan haal je 1 spacer weg en is er aan de zit positie weer niet zo heel erg veel veranderd.
Ik kan dit eventueel meenemen in de overweging. A.s woensdag ga ik even langs de fietsenboer kijken of hij dit uit kan voeren. Zelf lijkt het me ook wel wat om over te stappen naar een fully en dan met de info die ik heb goed te kijken naar alle onderdelen. Kost wel iets meer maar ik ben dan voor de toekomst ook gelijk klaar.

Bedankt voor je bericht :-q
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

Niner wordt tegenwoordig door velen gezien, als een merk wat werkt met ietwat achterhaalde geometrie.
Nu is dit smaak afhankelijk.
Mijn tip zou zijn; ontwikkel een smaak en ga dan (eventueel) met geld gooien.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Wat wil je weten?
99% van de gevallen 29 inch iig. :bier:
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Lars TB schreef: di 20 november 2018, 23:12 Nieuwe fiets dus. Zou ik zo iets pakken: https://www.scott-sports.com/de/de/prod ... =269757007
Humor, van 1200 budget naar een aanbeveling van 3799,- :-q
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

1200 Budget voor een vork, dus dan is een fiets van 3799 nog aan de goedkope kant.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dutch schreef: wo 21 november 2018, 15:21
Lars TB schreef: di 20 november 2018, 23:12 Nieuwe fiets dus. Zou ik zo iets pakken: https://www.scott-sports.com/de/de/prod ... =269757007
Humor, van 1200 budget naar een aanbeveling van 3799,- :-q
Je moet wel een beetje naar het niveau van de vork in de fiets kijken, anders gaat 'ie er nog niet op vooruit. En hij vindt FOX mooi. Dan is dit nog aan de lage kant, zoals Downhilldirtbike ook al opmerkt :wink:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

downhilldirtbike schreef: wo 21 november 2018, 12:56 Niner wordt tegenwoordig door velen gezien, als een merk wat werkt met ietwat achterhaalde geometrie.
Nu ben ik geen kenner, maar ik zeg "spot on! Ideale geometrie voor trail-werk". 8)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik zie nog steeds niet helemaal in waar de headtube een beperking is geworden. Als de fiets i.d.d ZS44 heeft en de topicstarter een klein beetje moeite doet om dat uit te zoeken en ons eindelijk eens te vertellen of z'n voorwiel QR of steekas is was een enorme fork-upgrade voor een euro of 400 prima mogelijk. Ik kan ook niet oordelen of de fiets het wel of niet waard is omdat ik de rest van de specs niet ken ("iets met XT" zegt niks...). Als de fiets écht high-end afgemonteerd is op de vork na maak je voor die 400 euro ook een onverkoopbare fiets met een kutvork een goed-verkoopbare XC bike.

Los daarvan kun je beter een fully kopen natuurlijk, als je in de bergen wilt fietsen.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Niner heeft een voor EU inwoners onhandig logistiek traject.
Azie - > VS - > EU.
Daardoor wat duurder dan strikt noodzakelijk, omdat er 2x invoerrechten worden betaald.

Wel goede fietsen, hebben bijgedragen aan de populariteit vd 29" wielen, maar inmiddels weet iedereen wel hoe je een lekkere 29'er maakt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Makkelijk schreef: wo 21 november 2018, 17:01 Ik zie nog steeds niet helemaal in waar de headtube een beperking is geworden.
Is het ook niet. Maar waarom zou je een slecht excuus in de weg van een nieuwe fiets laten staan? :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Makkelijk schreef: wo 21 november 2018, 17:01 Als de fiets i.d.d ZS44 heeft en de topicstarter een klein beetje moeite doet om dat uit te zoeken en ons eindelijk eens te vertellen of z'n voorwiel QR of steekas is was een enorme fork-upgrade voor een euro of 400 prima mogelijk.
Zo te zien aan de fotos is het 9mm QR, en zo te zien is de xc30 enkel met 9mm QR.

En dan zou een 30 gold een optie kunnen zijn.
https://www.bike-components.de/en/RockS ... el-p63567/
Deze is toch echt een heel stuk beter dan een xc30 met coil.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Maar dan rij je nog steeds met een 30.
Veel geld voor een kleine upgrade
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie