Mitas Scylla 29

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Bike jan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: za 18 juni 2016, 22:41

Hoooiiiii, heeft iemand ervaring met Mitas Scylla 29 banden????
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Volgens oa de wereldtop mtb vrouwen is het een goed bandje blijkbaar..

https://www.bicycling.nl/gear/mitas-scylla-td.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
life starts @ 150bpm...
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Maar eens een schopje geven hier. Binnenkort rijd ik denk ik met een scylla voor en zefyros achter in 2.25. Post wel tegen die tijd hoe en wat. Als het lukt (gezondheid, training bla bla) gaan ze mee naar mh2d als ze goed bevallen.
life starts @ 150bpm...
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Ik rijd nu de tweede zomer met voor de Charybdis en achter de Zefyros. Snelle bandjes. In droge omstandigheden genoeg grip. Na het eerste buitje gaan ze er wel af.
Wat zal ik zeggen...…..
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Heb ze om een setje ztr crest gewurmd. Eerst geprobeerd met latex direct erin gieten en dan de band erom maar dat was kansloos. Band droog erom gedaan. Nu de notubes spuit besteld om latex via ventiel toe te voegen.
life starts @ 150bpm...
Gebruikersavatar
Corke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 956
Lid geworden op: do 19 februari 2009, 16:59
Mijn mountainbike: SingleBe Onyx

Ik heb inmiddels veel ervaring met de Mitas Scylla. Heb laatst even de overstap gemaakt naar Maxxis Ikon, maar nu toch weer de Scylla's tubeless gemonteerd. Echt een superfijne band.
En zoals gezegd rijden er ook heel wat wereldtoppers op rond. Is dus geen flutbandje.
Ik had overigens dezelfde ervaringen met mijn crest velgen van mijn vorige SingleBe. Een drama om de Scylla's erop te krijgen.
Met mijn huidige Spank Oozy Trail velgen geen enkel probleem.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

We zijn al weer wat maandjes verder.. Ik heb de 2,25 brede zefyros en scylla nu goed kunnen testen. Rijd hier thuis veel op de weg en dan deze bandjes al lekker licht rollend. Heb er de MH2D mee gereden, droge omstandigheden. Vooral de zefyros had soms wat drift neigingen in bochten waar veel gesteente lag. Niet heel raar want is een hardpack zand bandje. Verder was deze combinatie perfect. Nergens problemen gehad met steile klimmen. Ook in wat natte omstandigheden en wat modder rond een beekje viel het me alles mee. Verder beviel de TEXTRA me ook prima. Lekker stevig zijwangetje terwijl het loopvlak toch lekker soepel over het terrein gaat. Ik denk dat ik er nog een scylla bij haal voor achter. Geeft toch wat meer vertrouwen. Misschien een kratos voor, voor nog meer grip op steenachtige ondergrond.
Ik heb nog een wielset staan met hyperion slofjes staan voor de winter. Deze heb ik hier in de buurt ook getest op grind/stenen en die hebben meer grip en rolweerstand. Zeer fijn bandje ook, zelfde als de kratos (2.25) alleen dan in 2.1 breed. Zonder TEXTRA en dus wat lichter wat met klimmen wel merkbaar is. 2x scylla is denk ik een heel goede allround combi als je het hele jaar rond wilt op verschillende ondergronden. Eventueel een kratos voor.
Ik ben klaar met schwalbe. Wat overigens voor mij een prima bandje geweest is.
life starts @ 150bpm...
Plaats reactie