Keuze adjustable seatpost.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Johnny Hoogmoed schreef:...Heeft iemand ervaring met deze Dropper? (TranzX JD-YSP02)...
Let op de letters "JD" in dit verband, een van de grote producenten van zadelpennen, stuurpennen etc. in het verre oosten. Kijk maar eens naar de ingestanste teksten op sturen en pennen, daar zul je vaak JD zien staan.

Ik vermoed dat veel "naamloze" droppers en droppers met de merknaam van de fietsproducent erop van JD afkomstig zijn.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Hmm oke. Dan wacht ik dus maar op de voorraad van Brand-X. Thanks.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

TranzX is een vrij betrouwbaar merk, zoals Kermit al aangeeft: een eigen merk van producent JD. Heel veel merken laten daar hun spullen maken (neem bijvoorbeeld Race Face!)

3x raden wie de Brand-X pen produceert :winkie: :wink:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Hehe, dat was misschien ook wel te verwachten in deze prijsklasse, maakt de keuzestress weer iets overzichtelijker, dank je!
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Ik heb toevallig de TranzX vandaag gemonteerd. Overgenomen van iemand die hem bij aankoop op de fiets had maar na 3 ritten deze vervangen had voor een vaste pen.
Zo met een rondje om het huis is de werking prima, heel klein beetje speling in het zadel maar niet voelbaar tijdens het fietsen. De passing in het frame was ook net iets strakker dan de vaste pen die ik heb wat volgens mij niet verkeerd is.

Wat ik me nog afvroeg is of de kabelinvoer (in het frame) een dopje nodig heeft om het gaatje af te sluiten voor water en zand?
"This species has amused itself to death"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Klein beetje afhankelijk van hoe dat gaatje gemaakt is, maar meestal is het schuin naar boven gericht en zal het wel meevallen met het binnenkomen van troep. Heeft je frame een klein gaatje in het bracket om vocht af te kunnen voeren? Ook zonder kabelinvoer komt er vocht in een frame, door wassen en rijden in natte omstandigheden.

Ook als er een kabel naar binnen gaat is het gaatje niet hermetisch afgesloten.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Brambobeers
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 1 januari 2017, 14:28

Onlangs een Use Helix 165 mm.
180 graden gedraaid omdat deze een 10mm setback heeft.

Wel wat zoeken voor de juiste spanning van de Remote want ondervind dat deze weinig marge had tussen te strak en te los.

Voor de rest na 1 rit al super tevreden
supermoos2907
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 14 februari 2011, 11:05

SDG Tellis afgelopen weekend voor het eerst gebruikt tijdens een trainingsrit. Hij voelt zeer stabiel - eigenlijk gelijk aan de fixed seatpost die ik tot nu toe gebruikte. Droppen (en weer omhoog) gaat erg soepel, inbouwen was eenvoudig.

En het extra zelfvertrouwen werd meteen bestraft door een tekort aan skills: de eerste crash heeft de Tellis ook al overleefd. Werkt nog steeds prima, dus tot nu toe geen klagen.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Ik zie een e-Reverb voorbijkomen op Vital MTB.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Zo dat is een flinke zender en ontvanger op zoń apparaat.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Gisteren de One Up gemonteerd. De dropper zelf is makkelijk te installeren, maar de remote is simpelweg ruk.
Bij het aandraaien van de kabel rafelt hij gelijk en verdraaid waardoor de kabelspanning weg is.
Daarom de remote van een crankbrothers highline gebruikt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ter vergelijk, mijn highline stak zo ver uit, dan kon hij echt niet verder. Met de One Up heb ik nu ruimte over.
Afbeelding

160mm voor de highline, 170mm drop bij de One Up.

De spacers om de drop te verstellen zijn wel super simpel btw :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Voor de ritjes in de bergen heb ik een reverb aangeschaft (destijds een hele scherpe deal bij chainreactioncycles). Na een aantal tochtjes in de Alpen durf ik wel te stellen dat het ding daar vrij onmisbaar is, al twijfel ik er nog wel aan of ik 'em in Nederland laat zitten.
Het valt me wel op dat de pen een beetje "rotatiespeling" heeft, volgens mij al vanaf het begin. D.w.z., ik kan het zadel een heel klein beetje van links naar rechts draaien. Verder heeft de pen geen speling in zijdelingse of op-en-neer gaande richting en merk ik er tijdens het rijden niets van. Is dit iets om me druk over te maken, of is deze speling normaal?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

38x10 schreef:Het valt me wel op dat de pen een beetje "rotatiespeling" heeft, volgens mij al vanaf het begin. D.w.z., ik kan het zadel een heel klein beetje van links naar rechts draaien. Verder heeft de pen geen speling in zijdelingse of op-en-neer gaande richting en merk ik er tijdens het rijden niets van. Is dit iets om me druk over te maken, of is deze speling normaal?
Dat is normaal, heeft bij iedere pen. Dus gewoon lekker doorrijden :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Mooi! Ik had al zo'n vermoeden, dank voor de bevestiging!
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
rop
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 27 november 2006, 09:40
Mijn mountainbike: Focus Raven 29R 4.0

Johnny Hoogmoed schreef:...Heeft iemand ervaring met deze Dropper? (TranzX JD-YSP02)...
Ik rij nu een half jaartje rond met dit model, tot nu toe nog geen problemen.
De aluminium remote is te combineren met een 2x/3x setup, en stabiel en licht te bedienen, waar die andere (plastic) remote van TranzX/BrandX vaak het commentaar krijgt dat ie te flimsy is.
Prima budget no-nonsense dropper tot nu toe.
Plaats reactie