Budget 27.5 inch wielset max 350 euro

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
PaganiProductions

Waarschijnlijk moet ik voor een mijn Merida een nieuwe wielset bestellen omdat de naven te ver versleten.
De fiets is uitgerust met qr in de maat 9mm voor en achter en schijfremmen.
Zoiets is al goed
https://www.specialized.com/nl/nl/stout ... 002-130796" onclick="window.open(this.href);return false;
Duurzaamheid en stevigheid zijn in dit geval belangrijker dan het gewicht wel graag alu wielen
En met fatsoenlijke naven en voor singlespeed gebruik woon werk en offroad.
Kan natuurlijk ook 2 losse velgen kopen en die laten opbouwen.
Ben ik dan goedkoper uit.
Bijvoorbeeld https://shop.mavic.com/en-int/xc-821-di ... &1039=3514" onclick="window.open(this.href);return false; zoiets
Max 350 euro
Deze is ook wel goed.
https://shop.mavic.com/en-int/crossmax- ... d-a-dealer" onclick="window.open(this.href);return false;
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Wat voor een naven heb je nu?
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

In de nieuwsbrief van RCZ stonden allemaal 27.5 sets voor weinig
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
PaganiProductions

sama schreef:Wat voor een naven heb je nu?
redelijk goedkopen denk ik.
Rogi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 2 juni 2014, 20:48
Mijn mountainbike: Isaac

Ik heb nog twee nagenoeg nieuwe wielen liggen (ca 250 km gereden. Komen uit een Scott 730 (2015)
incl de originele schijfjes 180/160 en incl de originele banden. Kortom, compleet!
Banden Schwalbe Rocket Ron / 2.1 67EPI Kevlar Bead / Dual compound Performance Series
Velgen Syncros XC / Eyelets / 32H XC39
Naven QR Front: Shimano HB-M615 CL. Rear: Shimano FH-M615 Disc CL
Spaken DT Swiss Champion Black 1.8mm
Wielmaat 27.5 inch

stuur maar even een pb als dit interessant is voor je.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dat stukje duurzaamheid bij naven is lastig... .

Je kunt goedkope Shimano naven nemen, zelfs XT is gewoon goedkoop. Zijn extreem betrouwbaar (weer...), maar je moet ze 1x per jaar van nieuw vet voorzien.

Je kunt goedkope industrielager-naven nemen. Kan heel lang goed gaan. Maar gaat het mis, dan is het vaak klooien ze weer in orde te krijgen, als het al lukt.

Of duurdere naven. Maar waarbij bijvoorbeeld DT-Swiss niet heel constant is in kwaliteit, maar wel goed te servicen. Of Hope, maar dan zit je al echt niet meer goedkoop.


Mavic is nu niet echt iets om van uit te gaan dat het heel blijft... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Rogi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 2 juni 2014, 20:48
Mijn mountainbike: Isaac

ipv nieuwe wielen zou je voor je productions misschien beter investeren in een camera en een gimbal. https://youtu.be/je6Rjq3psvI" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Rogi op wo 30 mei 2018, 06:41, 1 keer totaal gewijzigd.
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

Zie net bij Szytech Bikes & Parts Hope Tech XC wielsetjes in de aanbieding. €380,- de set. Iets boven je budget. Mja, hope :D
magnumenator
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 10 november 2014, 14:34

Bikeparts hoogvliet heeft wel wat low budget wielsets. Bv een setje met slx naven voor €219,-. De iets duurdere set met xt naven zou ik je niet aanraden. (Zijn door de aluminium as erg gevoelig voor een goede afstelling)
Rogi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 2 juni 2014, 20:48
Mijn mountainbike: Isaac

Beste PP, Ik heb je post nog eens nagelezen en wat blijkt? Je stelde helemaal geen vraag! Ik ben nu wel nieuwsgierig of je nieuwe wielen hebt, of misschien ben je gestopt met mtb-en? Of dat na een keer invetten het toch wel meeviel met die slijtage? Vragen vragen vragen.. tsja
Dennis Punt
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 15:22
Mijn mountainbike: Pipedream Moxie

Gewoon setje Shimano wielen bestellen op Bike Components of Hibike. Gaat twee a drie jaar goed, dan vervangen.

Of iets meer uitgeven en bij Bakker Racing (of vergelijkbare bedrijven) een setje laten spaken met DT Swiss 240 naven en NoTubes velgen. Kost je ongeveer 450,- maar die gaan bij mij al 4 jaar mee.
Rogi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 2 juni 2014, 20:48
Mijn mountainbike: Isaac

Hij heeft het ding verkocht zegt ie ergens in een ander topic. Nu wachten op een topic van de nieuwe eigenaar ;-)
Plaats reactie