Verende voorvork voor vaste voorvork ruilen in de herst/win

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
PaganiProductions

bonzaiking schreef::-q de lauf dan maar het beste van 2 werelden???
Ja denk het wel.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaganiProductions schreef:
bonzaiking schreef::-q de lauf dan maar het beste van 2 werelden???
Ja denk het wel.
Hooguit niet voor je portemonnee! :-{
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Lauf is iig mooie vork voor winters gebruik in NL. Geen onderhoud, lekker licht en stuurt erg fijn.

Ik heb zelf nu een paar maanden de boost versie van de Lauf. Stuk stijver dan de gewone Lauf, lichter en onderhoudsvriendelujker dan een normale geveerde vork maar veel comfortabeler dan een starre carbon vork. Zodra de grond is bevroren is een starre vork (uit ervaring) niet altijd even prettig...
StAlTiCa
PaganiProductions

de enige fiets waarbij het zin heeft om een starre voorvork te ruilen voor een geveerde voorvork budget mtb van 700 euro en goedkoper
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

PaganiProductions schreef:de enige fiets waarbij het zin heeft om een starre voorvork te ruilen voor een geveerde voorvork budget mtb van 700 euro en goedkoper
Want? Verklaar je nader.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ik denk dat hij bedoelt dat in goedkopere fietsen ook goedkopere vorken zitten.
Aan de andere kant is een instap luchtvork niet veel duurder dan een vaste vork. Daardoor zou ik altijd een verende adviseren aan een ieder die het terrein in wil.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

MacReal schreef:Ik denk dat hij bedoelt dat in goedkopere fietsen ook goedkopere vorken zitten.
Aan de andere kant is een instap luchtvork niet veel duurder dan een vaste vork. Daardoor zou ik altijd een verende adviseren aan een ieder die het terrein in wil.
Dat denk jij. Maar nu ben ik benieuwd wat hij er zélf over denkt. En dat was eigenlijk zuiverder geweest als hij nog geen kleuring had gehad van andermans input. :wink:
PaganiProductions

MacReal schreef:Ik denk dat hij bedoelt dat in goedkopere fietsen ook goedkopere vorken zitten.
Aan de andere kant is een instap luchtvork niet veel duurder dan een vaste vork. Daardoor zou ik altijd een verende adviseren aan een ieder die het terrein in wil.
bij fiets waar een voorvork van 100 euro minder onder zit een vaste voorvork een goede mod want voorvork van 100 euro is toch niks.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Je hebt al een luchtgeveerde rockshox voor 100 euro, mits je een beetje zoekt.
https://www.12gobiking.nl/rock-shox-sek ... r-voorvork" onclick="window.open(this.href);return false;
Als iemand het mij dan vraagt, adviseer ik toch echt de geveerde over de vaste vork.

Maargoed, lepel jij er lekker een vaste vork in, dan kun je in het voorjaar laten zien hoeveel je techniek verbeterd is als je de geveerde vork er weer in laat zetten.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
PaganiProductions

PaganiProductions schreef:
MacReal schreef:Ik denk dat hij bedoelt dat in goedkopere fietsen ook goedkopere vorken zitten.
Aan de andere kant is een instap luchtvork niet veel duurder dan een vaste vork. Daardoor zou ik altijd een verende adviseren aan een ieder die het terrein in wil.
bij fiets waar een voorvork van 100 euro minder onder zit een vaste voorvork een goede mod want voorvork van 100 euro is toch niks.
Zo'n voor oud ijzer voorvork heb onder mijn Merida gehad.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

PaganiProductions schreef:
MacReal schreef:Ik denk dat hij bedoelt dat in goedkopere fietsen ook goedkopere vorken zitten.
Aan de andere kant is een instap luchtvork niet veel duurder dan een vaste vork. Daardoor zou ik altijd een verende adviseren aan een ieder die het terrein in wil.
bij fiets waar een voorvork van 100 euro minder onder zit een vaste voorvork een goede mod want voorvork van 100 euro is toch niks.


Zo'n voor oud ijzer voorvork heb onder mijn Merida gehad.
En wat was daar dan mis mee?
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

PaganiProductions schreef:
MacReal schreef:Ik denk dat hij bedoelt dat in goedkopere fietsen ook goedkopere vorken zitten.
Aan de andere kant is een instap luchtvork niet veel duurder dan een vaste vork. Daardoor zou ik altijd een verende adviseren aan een ieder die het terrein in wil.
bij fiets waar een voorvork van 100 euro minder onder zit een vaste voorvork een goede mod want voorvork van 100 euro is toch niks.
Tja Pagani als je een punt wil maken met een post is het toch wel handig als je hem dan ff naleest voordat je hem plaatst, want doordat er soms wat woorden ontbreken snap ik af en toe gewoon echt niet wat je nou bedoelt hoor. En dat is hierboven ook weer het geval. :roll:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29977
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

In z'n Merida zat een goedkope Suntour die al snel kapot ging.
Steeds meer speling, steeds minder vering.
De conclusie is dan duidelijk, een starre vork is in dat geval beter.
Dat snapte ik dan toch nog wel ;)

Al je een beperkt budget hebt (geldt voor iedereen, niet aleen voor Pagani), en je wilt de hele winter doorfietsen, dan is een starre vork (en een simpele aandrijving) geen slecht idee.

Of gewoon een singlespeed voor de baggertochten, met starre vork uiteraard.
De luxe 1x12 FS met dropper blijft dan in de schuur tot de omstandigheden wat vriendelijker zijn voor het materiaal.
Ik heb Pagani wel eens gezin op een singlespeed, vorig jaar in Dorst.
Dus dat trucje kent hij al.
(wat dit hele topic dan een beetje overbodig maakt, temeer omdat het inmiddels al voorjaar is)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie