Carbon velgen uit china

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Dennisvdb schreef:Ohja Ivocare, laat de wielbouwer wel de ERD nakijken. De opgegeven waarde van Nextie kwam bij mijn velgen niet overeen, verschil van 3mm. Zeer belangrijk voor de spaaklengtes!
Thanks!
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Dit komt trouwens wel vaker voor, ook bij de duurdere merken.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2918
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Ik rij sinds een maand of 2 met nextie velgen, waren volgens de bouwer perfect rond en super makkelijk op te bouwen qua spanning
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

novaterra schreef:Ik rij sinds een maand of 2 met nextie velgen, waren volgens de bouwer perfect rond en super makkelijk op te bouwen qua spanning
:-q Hopelijk bij mij hetzelfde verhaal.
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Velgen zijn ondertussen al weer een poos binnen en gespaakt.
Heb er nu 3 keer mee gereden. Dit rijdt directer dan ik gewend was met mijn vorige velgen. Hier moest ik wel even aan wennen maar de laatste keer dat ik er mee reed was het dikke prima. :-q
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Ik heb ook de gok gewaagd, heb een setje carbon xc wielen bij farsports besteld.
DT 350 naven met cx ray spaken en carbon hoepels met 22mm intern wijdte.
Gelijke binnenmaat als ik nu heb alleen 300 gram lichter.
Nu is het afwachten. Totaal gewicht zal 1280 gram moeten zijn.
Ik snap niet hoe ze het daar voor die prijzen kunnen maken en verzenden.
550e incl verzenden en tax :o :-D

Wanneer ik wat rij ervaring heb zou ik dit hier delen.
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

remco1b schreef:Ik snap niet hoe ze het daar voor die prijzen kunnen maken en verzenden.
550e incl verzenden en tax :o :-D

Wanneer ik wat rij ervaring heb zou ik dit hier delen.
Hopelijk is die fijne prijs de finale prijs en zit er toch niet een douane factuurtje bij als het pakket wordt bezorgd!
Ben benieuwd naar hoe het uiteindelijk geleverd wordt en je rij ervaring
!! 26inch en dikke banden !!
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Knerbert schreef:
remco1b schreef:Ik snap niet hoe ze het daar voor die prijzen kunnen maken en verzenden.
550e incl verzenden en tax :o :-D

Wanneer ik wat rij ervaring heb zou ik dit hier delen.
Hopelijk is die fijne prijs de finale prijs en zit er toch niet een douane factuurtje bij als het pakket wordt bezorgd!
Ben benieuwd naar hoe het uiteindelijk geleverd wordt en je rij ervaring
Er is mij toegezegd (zwart op wit) dat hun de belasting voor hun nemen. Hiervoor moest ik wel 100E verzendkosten betalen. Hoe dat allemaal precies in elkaar zit weet ik ook niet. Maar het schijnt dat de verkoper de Tax risico's kan nemen ofzo?
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

We gaan het meemaken.
Houd ons op de hoogte...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

ThaSingleTrackMastah schreef:We gaan het meemaken.
Houd ons op de hoogte...
Ga ik doen!
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

ben benieuwd!
Het gewicht is wel heel laag wat ze opgeven. dan zouden de velgen 300 gram per stuk moeten wegen.
Maar het zou kunnen met 22mm binnenbreedte
pietjepuk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 26 september 2014, 12:23
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SLX 9.9 Oneby

Ik heb vorige week 2 losse carbon velgen van Farsports binnen gekregen en inderdaad zonder douanekosten achteraf. Volgens mij is de werkwijze dat ze de velgen versturen via een land binnen de EU waar de belastingen en invoerrechten worden betaald.

Velgen zien er bijzonder netjes uit en ben erg benieuwd hoe ze straks bevallen. Ik heb dit type besteld: http://www.farsports.cn/product/detail.php/id-296.html" onclick="window.open(this.href);return false;

XC-versie, 30mm externe breedte, 24,8mm interne breedte en 30mm diep/hoog (380 en 383 gram)

NB: ERD week 3mm af volgens de meetmethode uit boek van Roger Musson.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

novaterra schreef:Ik rij sinds een maand of 2 met nextie velgen, waren volgens de bouwer perfect rond en super makkelijk op te bouwen qua spanning
Dat kan ik bevestigen. Onlangs een setje gebouwd, en ik was onder de indruk van de afwerking.

Het waren asymetrische velgen, en enige minpuntje is dat de nippelgaten aan de binnenkant van de velg niet loodrecht op die van het buitenste gaten staan, Hierdoor zijn de nippels niet met een accuboortje op voorspanning te zetten. Dat is dus wat meer handenarbeid. (De nippelgaten staan dus aan de binnenkant offset en aan de buitenkant in het midden).

Nu een set velgen binnengekregen van EIE, hoge carbon racevelgen. Ook mooi afgewerkt. Even wachten op de spaken en nippels en dan kan ik ervaren hoe die bouwen.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
steph010
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 12:32
Mijn mountainbike: Canyon nerve 7.0

Jan the Man schreef:
novaterra schreef:Ik rij sinds een maand of 2 met nextie velgen, waren volgens de bouwer perfect rond en super makkelijk op te bouwen qua spanning
Dat kan ik bevestigen. Onlangs een setje gebouwd, en ik was onder de indruk van de afwerking.

Het waren asymetrische velgen, en enige minpuntje is dat de nippelgaten aan de binnenkant van de velg niet loodrecht op die van het buitenste gaten staan, Hierdoor zijn de nippels niet met een accuboortje op voorspanning te zetten. Dat is dus wat meer handenarbeid. (De nippelgaten staan dus aan de binnenkant offset en aan de buitenkant in het midden).

Nu een set velgen binnengekregen van EIE, hoge carbon racevelgen. Ook mooi afgewerkt. Even wachten op de spaken en nippels en dan kan ik ervaren hoe die bouwen.

Ciao
Jan
Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaring met deze velgen voor de racert. Ben me zelf ook aan het orienteren voor een setje losse rim's van carbon.
Welke hoogte heb je besteld? Zit zelf te kijken naar 38/40mm, maar kan ook een setje alu (kinlin xr31) 31mm hoog krijgen voor de helft van het geld en ongv het zelfde gewicht. Dus ik twijfel nog erg.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

steph010 schreef:Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaring met deze velgen voor de racert. Ben me zelf ook aan het orienteren voor een setje losse rim's van carbon.
Welke hoogte heb je besteld? Zit zelf te kijken naar 38/40mm, maar kan ook een setje alu (kinlin xr31) 31mm hoog krijgen voor de helft van het geld en ongv het zelfde gewicht. Dus ik twijfel nog erg.
Het zijn deze velgen: http://www.eiecarbon.com/SR50C01-700C-c ... tible.html" onclick="window.open(this.href);return false; 50mm hoog dus.

Ze zijn niet voor mijzelf. De uitdaging wordt nog om aero spaken van 250mm te vinden voor in het voorwiel, die zijn zeldzaam.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Plaats reactie