Omgeving Heidelberg?

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Ik moest laatst voor het werk in Heidelberg zijn. Misschien moet ik nog wel eens terug. Ik had geen tijd om te biken, maar ik zag heuvels en bossen, dus er zal vast wel iets te doen zijn daar. Iemand met ervaring in die omgeving?
Give me little bits of / more than I can take
Mr. C.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 12 oktober 2009, 08:58
Mijn mountainbike: Moderne Oldskool... GT Zaskar

Even dit topic nieuw leven inblazen.
Heb dezelfde vraag...
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Ten westen van Heidelberg ligt het Pfalzerwald. Daar kun je echt mooi mountainbiken. De Marathon van Neustadt an der Weinstrasse staat bekend als de mooiste van Duitsland en gaat door het Pfalzerwald.

Website met nog wat meer info: http://www.bikespot.nl/7/pfalzerwald/" onclick="window.open(this.href);return false;
jurgen
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 26 november 2003, 20:54
Mijn mountainbike: Cannondale Terra / Scalpel / 29er

Heb twee jaar geleden wat rondgefietst in omgeving van Heidelberg. Ik kon geen routes vinden en heb toen een wandel kaart gekocht van omgeving en ben de bordjes gaan volgen van de wandel routes te noorden en oosten van Heidelberg. De eerste klim uit Heidelberg was pittig, waar veel haarspeld bochten inzaten, die ik niet kon nemen. Heb verschillende wandelroutes aan elkaar gekoppeld en heb zo een lekkere dag kunnen fietsen, ben denk 7 uur ongeveer onderweg geweest en heel veel mooie paden gehad, waarvan sommige door donkere bossen gingen en sommige mooie uitzicht gaven over de Neckar. Bij het kasteeltje van Zwingenberg was het af en toe goed uitkijken, maar was heel mooi en technisch. Was gestart vanuit Waldbrunn, waar we een week waren. Daar zijn ook leuke wandelpaden die je kunt fietsen bij Katzenbuckel maar daar was in het weekend heel druk met wandelaars.
Plaats reactie