mountainbiken/downhill Zuid Duitsland?

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
ruudbrouw
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: di 18 september 2012, 19:00

Ik ben op zoek naar mountainbike/downhill mogelijkheden in Zuid Duitsland (Beieren, Zwarte Woud) Onze voorkeur gaat uit naar een gebied waar de bike mee de liften in mag.

Wie weet er iets?
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

In Todtnau heb je een lift en kan je prima downhillen.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Maar let wel op dat veel gebieden (zeker de hoger gelegen) tot zeker midden April nog dicht zijn. Zelfs in Mei en Juni kan het nog wel eens flink sneeuwen. Ik gok dat de eerste bikeparks dus niet voor half April open gaan en afhankelijk van de sneeuwcondities wellicht nog aanzienlijk later.
StAlTiCa
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7393
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Bad Wildbad

Is in de winter in het weekend (zoals afgelopen weekend) zelfs deels open, indien de weersomstandigheden het toelaten. Mocht het toch nog eens echt winter worden, kan dat ook natuurlijk ook afgelopen zijn...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Ice Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 1 oktober 2008, 21:40
Mijn mountainbike: Cube AMS 110 SL 2011 + Rocky Mountain Hammer 1994 + reedtfiets: Colnago CLX 2.0 2010 Carbon
Contacteer:

Todtnau is wel erg mooi hoor, ben daar met de Worldcup in September geweest (als toeschouwer dan).

Als je ziet dat het downhillparcours in Todtnau 493HM zijn en de lengte bijna 3 km, dan lijkt me dat best een mooi alternatief voor Bad Wildbad (afgaande op de info op beide sites):

http://www.bikepark-todtnau.de/index.ph ... =5&clang=0" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.bikepark-bad-wildbad.de/strecken.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Daarbij komt ook nog dat de omgeving van Todtnau prachtig is en je er vanaf Venlo in minder dan 5 uurtjes bent!
Komt een goudvis bij de dokter. Zegt de dokter: "ik zie het al, uit de kom!".
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7393
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ice Cube schreef:Todtnau is wel erg mooi hoor, ben daar met de Worldcup in September geweest (als toeschouwer dan).
Onmogelijk, er was afgelopen September maar een WorldCup en die was in Hajfell, Noorwegen (15.09). Volgens mij heeft de WorldCup nooit Todtnau aagedaan, maar misschien dat ik iets in een verder verleden over het hoofd zie...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Nope, google maar ff op Todtnau & Worldcup....
Was volgens mij geen UCI Worldcup maar wel iets met DH
StAlTiCa
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7393
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

EDC
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Ice Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 1 oktober 2008, 21:40
Mijn mountainbike: Cube AMS 110 SL 2011 + Rocky Mountain Hammer 1994 + reedtfiets: Colnago CLX 2.0 2010 Carbon
Contacteer:

I stand corrected. Het was de iXS Europacup finale:

http://www.ixsdownhillcup.com/index.php ... 41&lang=de" onclick="window.open(this.href);return false;

Desalniettemin kwamen ze hard naar beneden :o
Komt een goudvis bij de dokter. Zegt de dokter: "ik zie het al, uit de kom!".
Da Bikert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 646
Lid geworden op: za 27 augustus 2005, 15:12
Mijn mountainbike: is groen en springt
Contacteer:

Zwarte woud is al beantwoord, maar in het Beierse woud bij Bischofsmais ligt bike park Geisskopf, en als je 30 km verder rijd, net over de gren in Cz heb je bike park Spicak, heb ze 2 jaar gelden bijde bezocht, en prima naar mij zin gehad.

en dan heb je nog bike park Albstadt, en bikepark-lenggries, (nog) geen ervaring mee.
Filmpjes:

http://www.youtube.com/user/DaBikert" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaatjes:

http://www.pinkbike.com/u/dabikert/album/All/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Valt er in Todtnau buiten het bekende DH parcours nog lekker technisch af te dalen?
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Plaats reactie