Beierse Alpen (Schwangau)

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
SterkeJerke
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 4 september 2011, 19:20

De rest van ons gezin wil graag eens dat kasteel in de Beierse Alpen gaan bekijken. (Neu Schwanstein, bei Schwangau?)
Oostenrijk kan natuurlijk ook.
Mij lijkt het dan leuk om als XC'er der dan maar op de fiets op uit te gaan.
Iemand tips voor een week, in die buurt? Appartementje of Bungalow? 4 pers.

Zou dan graag gaan fietsen zonder met de auto er op uit te moeten.

Gr.....
lenf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1299
Lid geworden op: do 29 november 2007, 20:48
Mijn mountainbike: My bike is Fly!

Servus sterke...

Vorig jaar ben ik daar geweest, en voor het eerst in m'n leven ga ik dit jaar terug naar een zelfde vakantie plek.
Ja, ook in de rij gestaan, kasteel ook gezien, koffie-mok gekocht, chinezen terug gefotografeert, je kent het wel ...(2de kasteel trok ik niet meer) én nog steeds een paar dingen niet kunnen doen, dus dan nog maar een keer terug...

Het is daar super gaaf, eten is goed, de mensen praten/doen normaal, zijn vriendelijk, en het is er schoon !
Er worden mtb touren, ook race tourtochten, georganiseerd door de lokale vvv. De gids is een millitair die ook sport instrukteur is. Ze rijden niet heel erg moeilijk, een beetje kunnen klimmen is wel pré ! Ze rijden vooral schrotter/grindpaden. De duitsers die meerijden kunnen ook niet allemaal klimmen/dalen het nivo past prima bij vakantie !
Nivo is afhankelijk van de groep, maar op speciaal verzoek, doen ze er wel een klimmetje bij, terwijl de rest over de flank van de berg blijft rijden.
De touren zijn gratis, als je de konigskarte hebt, anders kost het 3 euro ofzo...wel geld meenemen voor het bier en de vreterij, daar zijn ze dan wel weer goed in :bier:

Daarnaast kun je daar overal rijden, ik rij daar in de buurt van Fussen, vooral richting Oostenrijk.
Er loopt een rivier, daar kun je vlak rijden, de rest is klimmen /dalen.
Dieser Weg wird kein leichter sein, Dieser Weg wird steinig und schwer...
SterkeJerke
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 4 september 2011, 19:20

Ben je in het dorpje Schwangau geweest? of in een andere plaats?
Plaats reactie