Routes rond Bad Bentheim

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
BSM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 862
Lid geworden op: vr 2 februari 2007, 10:03
Mijn mountainbike: F-SI 29-er / Wilier (La Triestina) Lampre
Contacteer:

LOWLIFE schreef:Is er iemand die me kan vertellen of er in het bos noordelijk van Roompot Ferienpark Bad Bentheim ook gefietst kan worden? Dit bos loopt noordelijk helemaal door tot aan de A30 en oostelijk bijna tot aan Schüttorf.
Er kon altijd wel gefietst worden, tenminste in de buurt van het Kurhaus. Echter rechte saaie verharde paden met een beetje pech veel wandelaars uit het Kurhaus.
Ik nam dit lusje wel eens voor de kilometers maar niet voor de funfactor. Hier moet je toch echt op de "skiheuvel" zijn, zoals reeds eerder gemeld.
Een optie is misschien nog om dan iets verder te gaan richting Isterberg daar wordt het wel weer iets leuker.
Veni, vidi, vici
Sinnedsan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: vr 8 mei 2009, 19:59
Mijn mountainbike: 1 met hersens.

Lowlife,

De skiheuvel is wel een hele kleine heuvel, maar jah als training heb ik een keer Gildehaus - slot Bad bentheim - steengroeve (3x)- skiheuvel (5x) - gildehaus gedaan, ik was kapot.
Het leven is net als neuspeuteren, je moet alles eruit halen wat erin zit.
Gebruikersavatar
LOWLIFE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: do 17 november 2011, 13:56

Sinnedsan schreef:Lowlife,

De skiheuvel is wel een hele kleine heuvel, maar jah als training heb ik een keer Gildehaus - slot Bad bentheim - steengroeve (3x)- skiheuvel (5x) - gildehaus gedaan, ik was kapot.
Ik denk dat ik zoiets ook maar eens ga doen.
Maar dan: Ferienpark - 1x entdeckungstour - los geht's - Ferienpark - Grosses Bier - Warme Dusche.

Iedereen hartelijk bedankt voor de tips.
Morgen om 12.00 uur kun je me daar tegenkomen.
Hoe het me is vergaan laat ik volgende week wel weten.
Rust kan je redden.
Sinnedsan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: vr 8 mei 2009, 19:59
Mijn mountainbike: 1 met hersens.

Ben benieuwd, veel plezier in de bierstube. :-q .
Het leven is net als neuspeuteren, je moet alles eruit halen wat erin zit.
Gebruikersavatar
LOWLIFE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: do 17 november 2011, 13:56

Weer terug van Bad Bentheim.

Het klopte behoorlijk zoals me is voorgehouden.
Inderdaad is het bos noordelijk van Bad Bentheim niet spectaculair om te biken, maar wel voor de kilometers.
Vanaf het kuuroord (de gehele duitse grijze golf zat daar buiten in zo'n "terminaal" :lol: bad) loopt er een fietsroute die wel aardig is om te doen. Vooral wat natuur betreft.
Je mag overigens bijna nergens afwijken van de grote paden. Overal verbodsborden.

De "skiheuvel" was wel gaaf. Je kunt jezelf helemaal leeg rijden door een aantal malen achter elkaar de heuvel te beklimmen.
Verder vond ik het rondje om de steengroeve best wel gevaarlijk om sommige plekken.
Ik heb vrijdag het rondje een keer heel rustig gedaan.
Voor de snelheid hoef je daar niet rond te rijden; veel te gevaarlijk.
Smalle paadjes met veel natte en gladde stenen en ook boomwortels (ik reed met motregen) en naast je gaat het soms zomaar een meter of tien en meer recht naar beneden. Wel lekker technisch. Trialfietsers kunnen zich daar denk ik prima uitleven.
Wil niet meemaken om daar mijn evenwicht te verliezen. Ik was alleen en het leek me niet verstandig om het rondje nog een keer te doen.
Zaterdag was het schitterend droog weer en heb ik een nieuwe poging gedaan.
Weer het rondje eerst rustig gereden, maar het was mij toch nog steeds te gevaarlijk om daar in mijn eentje met een hoger tempo nog een keer rond te gaan. Vervolgens die skiheuvel nog maar weer een paar keer gedaan.

Bedankt voor jullie tips.
Rust kan je redden.
Sinnedsan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: vr 8 mei 2009, 19:59
Mijn mountainbike: 1 met hersens.

Mooi om te horen dat je naar je zin had.
Het leven is net als neuspeuteren, je moet alles eruit halen wat erin zit.
ABC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: di 8 februari 2011, 22:04
Mijn mountainbike: Scott Scale 910

Klinkt goed daar bij de steengroeve, misschien ook maar een keer heen gaan :D
ABC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: di 8 februari 2011, 22:04
Mijn mountainbike: Scott Scale 910

Bij Gronau is een klein bosrijk gebied waar je wel leuk techniektraining kunt oefenen, maar is het toegestaan om daar te fietsen? Ik weet niet hoe het bos heet , wat ik wel weet dat boven op de bult een klein restaurantje zit. Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel :oops:
BSM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 862
Lid geworden op: vr 2 februari 2007, 10:03
Mijn mountainbike: F-SI 29-er / Wilier (La Triestina) Lampre
Contacteer:

ABC schreef:Bij Gronau is een klein bosrijk gebied waar je wel leuk techniektraining kunt oefenen, maar is het toegestaan om daar te fietsen? Ik weet niet hoe het bos heet , wat ik wel weet dat boven op de bult een klein restaurantje zit. Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel :oops:
Geen idee, iets meer info.....
Toch niet het restaurantje bij de molen in Gildehaus?
Veni, vidi, vici
ABC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: di 8 februari 2011, 22:04
Mijn mountainbike: Scott Scale 910

BSM schreef:
ABC schreef:Bij Gronau is een klein bosrijk gebied waar je wel leuk techniektraining kunt oefenen, maar is het toegestaan om daar te fietsen? Ik weet niet hoe het bos heet , wat ik wel weet dat boven op de bult een klein restaurantje zit. Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel :oops:
Geen idee, iets meer info.....
Toch niet het restaurantje bij de molen in Gildehaus?
Ja die bedoel ik, vlak over de grens. Ik bedoelde ook Gildehaus. Mag je daar ook legaal MTB-en?
BSM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 862
Lid geworden op: vr 2 februari 2007, 10:03
Mijn mountainbike: F-SI 29-er / Wilier (La Triestina) Lampre
Contacteer:

ABC schreef:
Geen idee, iets meer info.....
Toch niet het restaurantje bij de molen in Gildehaus?
Ja die bedoel ik, vlak over de grens. Ik bedoelde ook Gildehaus. Mag je daar ook legaal MTB-en?[/quote]

Waarschijnlijk niet er staan daar veeeeeeel borden dat het een wandelzone is en geeeeen (de eeee zit een beetje vast) fiets gebied. Onze fietsclub heeft al behoorlijk wat klachten gehad van omwonenden. Je kan ook vlak langs dat hotel, ook dit word niet op prijs gesteld.
Beter kan je door fietsen naar de steengroeve / ski helling in Bentheim als hiervoor besproken. Dit gebied is groter, mooier en uitdagender en je mag er legaal fietsen.
Een ander leuk stukje is bij Tanz cafe Canyon, An der Freilichtbühne, ook in Bentheim.
Je moet hier alleen niet teveel naar beneden kijken. :o :wink:
Veni, vidi, vici
freeko
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: ma 6 december 2004, 08:49
Mijn mountainbike: Foes DHS Mono/Santa Cruz Nomad
Contacteer:

Dit gebied is mijn "trainingground" voor het enduro/freeriden.Ik oefen hier veel in het voorseizoen voordat ik weer naar de Alpen ga.We hadden hier ook een soort van illegale freeride/DH track....die is er nog steeds,moet alleen weer even onkruidvrij gemaakt worden.

Mochten mensen een keer wat willen weten vraag gerust.....
Ja man!
Sinnedsan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: vr 8 mei 2009, 19:59
Mijn mountainbike: 1 met hersens.

@BSM, klopt wat jij zegt, ook ik ben hier op aangesproken door omwonende.

@Freeko, lijkt mij leuk.
Het leven is net als neuspeuteren, je moet alles eruit halen wat erin zit.
Gebruikersavatar
zoesa
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 935
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 22:10
Mijn mountainbike: is altijd stuk
Contacteer:

Sinnedsan schreef:@BSM, klopt wat jij zegt, ook ik ben hier op aangesproken door omwonende.

@Freeko, lijkt mij leuk.
Komt door je uiterlijk vertoon :lol:
Zorg altijd dat de paaltjes verder uit elkaar staan dan dat je stuur breed is.
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Hey Wouter, bedoel je dit café :bier:


Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Plaats reactie