regels in Duitsland mbt fietsen op paden

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Ik heb al meerdere keren gehoord dat je in Duitsland in bijna alle gebieden niet meer mag fietsen op paden die smaller zijn dan 2 meter. Heeft iets te maken met de aansprakelijkheid van de wegbeheerder igv ongelukken. Ik kan echter nergens officiële informatie vinden. Is er een site met een kaart oid? Of waar precies staat uitgelegd wat die regel inhoudt? Ik kan niets vinden, dat zou best kunnen komen doordat ik Duits van Rammstein heb geleerd maar toch. Mocht iemand officiële informatie hebben, dan ben ik zeer geïnteresseerd.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7396
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Verschilt per Bundesland.

Gem. § 14 Bundeswaldgesetz ist "das Rad fahren im Wald auf Straßen und Wegen erlaubt. Die Länder regeln die Einzelheiten."

DIMB(.de) behartigt de belangen van MTB'ers in Duitsland en heeft een samenvatting gebaseerd op Feb-2010 met keurige verwijzing dat je het kunt nazoeken in de regelgeving zelf.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
holzfeller
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2100
Lid geworden op: za 22 mei 2010, 00:23

Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Dank! Hier kan ik wat mee.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Hangt ook van het feit af of het privé of staatsgrondgebied is.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Plaats reactie