Ik zit in Simpelveld dit weekend...

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

... en Duitsland is niet zo ver weg... kan ik voor een beetje leuk fietsen beter in NL blijven, of is er iets in de buurt in Duitsland wat ik niet mag missen, qua routes?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Utbartje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: di 2 juni 2009, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon spectral:ON

Wil je vanaf Simpelveld met de fiets naar een route toe rijden? Dan kun je denk ik beter bij de routes in limburg blijven.
Ik woon zelf in Bocholtz en het enige stuk in duitsland waar ik wel eens fiets is het 3-landenpunt/ aachnerwald, maar dat zijn geen vaste routes.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

De routes in Nederland in de omgeving simpelveld zijn ZEER de moeite! Duitsland kan ik niet over oordelen.

Als ik me goed herinner, dan vind ik Valkenburg en Gulpen de mooiste routes, maar de rest behoort ook zeker tot de top van Nederland.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

Vanuit Simpelveld ben je met de bike zo bij het drielandenpunt. Daar vandaan zijn genoeg trails te vinden Duitsland, België en Nederland in. (Volgens mij staan op internet de GPS tracks van de bikersdag Vaals van een x aantal jaar geleden.)

En je zit vlak bij 't Hijgent Hert. Heerlijke hut om weer op krachten te komen!
Work... the eight hours between bicycle rides.
Utbartje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: di 2 juni 2009, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon spectral:ON

Ja, je zou dan idd al de beschikking moeten hebben over een GPS anders wordt het redelijk moeilijk naar duitsland.

Veder kun je idd verschillende vaste routes vanuit Simpelveld met de fiets pakken. oa Gulpen, maar ook de route van Heerlen is zeer mooi
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Ik adviseer vanuit Simpelveld de Epen/Vijlen route en de Gulpen route, kunnen ook beide mooi met elkaar verbonden worden. Richting de Brunnsumerheide (Heerlenroute) rijden is ook een mooie optie. Route zou ik dan oppikken bij Snowworld in Landgraaf.

Het Drielandpunt is heel mooi, maar alleen te doen met GPS... Daar op eigen initiatief rijden is lastig en ik denk dat je zo verdwaald. ;)
Roppie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 22:09
Mijn mountainbike: Liteville 301 Mk9, Xtrail XX1
Contacteer:

Goed weekend gehad?
Mooi dat ik nu weet dat de Brunsummerheide route eigenlijk de route Heerlen is en in Landgraaf begint. SIMPELveld is het toch :D
Plaats reactie