Vakantie schwarzwald

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Tijntje
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: do 3 september 2009, 17:50

klopt. ben je ze tegengekomen?
Ice Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 1 oktober 2008, 21:40
Mijn mountainbike: Cube AMS 110 SL 2011 + Rocky Mountain Hammer 1994 + reedtfiets: Colnago CLX 2.0 2010 Carbon
Contacteer:

Maat van mij waarmee ik nu 3x daar gefietst heb komt al 15 jaar in Todtnauberg. Vorige week was er een feest ter ere van het einde van het openluchtzwembadseizoen (3x woordwaarde) en wij waren de enige twee niet-locals daar die uitgenodigd waren(omdat hij al zo vaak is geweest is hij inmiddels een halve local). Nog een tijdje met je tante zitten praten. Was heel gezellig.
Komt een goudvis bij de dokter. Zegt de dokter: "ik zie het al, uit de kom!".
Tijntje
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: do 3 september 2009, 17:50

A ok,
wij hebben het ook altijd erg naar onze zin als we er zijn.
nog 3 maandjes dan gaan we weer maar dan zonder de fiets en met de skies, is ook wel leuk voor een paar dagen daar.
jeroen van o
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 28 november 2011, 01:35

Tijntje,

wij komen geregeld in prág (vlak bij todtnau) en willen nu in mei weer gaan. Ik ben op zoek naar gps tracks in de buurt van hochkopf, feldburg en shauinsland. Ik heb het boekje: bike guide Schwardzwald (van SmallfuB en Weber) ook daarbij zoek ik de tracks. Kun jij mij helpen? Of misschien iemand anders?
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

jeroen van o schreef:Tijntje,

wij komen geregeld in prág (vlak bij todtnau) en willen nu in mei weer gaan. Ik ben op zoek naar gps tracks in de buurt van hochkopf, feldburg en shauinsland. Ik heb het boekje: bike guide Schwardzwald (van SmallfuB en Weber) ook daarbij zoek ik de tracks. Kun jij mij helpen? Of misschien iemand anders?
Wandelkaarten, GPS tracks en uitgezette routes kun je op je omafiets rijden.
rené0508
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 november 2008, 23:29

jeroen van o schreef:Tijntje,

wij komen geregeld in prág (vlak bij todtnau) en willen nu in mei weer gaan. Ik ben op zoek naar gps tracks in de buurt van hochkopf, feldburg en shauinsland. Ik heb het boekje: bike guide Schwardzwald (van SmallfuB en Weber) ook daarbij zoek ik de tracks. Kun jij mij helpen? Of misschien iemand anders?
Misschien kun je eens kijken op GPSies.com, daar kom je heel ver mee.
Tijntje
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: do 3 september 2009, 17:50

echte routes rijden we meestal niet daar.
gaan gewoon het bos/bergen in en gaan.

wij willen rond hemelvaart weer gaan om een paar dagen te knallen.
gr
Tijntje
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: do 3 september 2009, 17:50

vandaag weer geboekt. pinksteren weer lekker knallen in todtnauberg en omgeving.
weer erg veel zin in.
CS645
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: zo 16 oktober 2011, 19:57
Mijn mountainbike: Giant Trance Advanced

Net terug uit het Dreisamtal. Overnacht bij een bike hostel in Kirchzarten: http://www.bsb-hostel.de/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Echt een aanrader, heel betaalbaar en je kunt zelf koken en fietskleding wassen als je wil. Eigenaar is zelf marathonfietser en vaak is er tijd om iemand op een tour mee te nemen om je de leukste paadjes te laten zien of om je een rijtechniek clinic te geven. Ook kan er aan je fiets geklust worden en kun je ze makkelijk wassen. Wij gaan sowieso vaker terug.

Dreisamtal is ook geweldig, supermooie paden, waar je je geen seconde hoeft te vervelen en die behoorlijk wat kunnen vergen van je rijkunsten. Wil je naar boven wat makkelijkere wegen, dan kun je over asfalt of froststrasen. Als je via gpsies.com een aantal rondwegen download dan kun je zo een van de ultra bike marathon routes naar boven nemen en dan meer dan een uur via single tracks naar beneden plezieren. Wel nog rond de Feldberg door 30cm sneeuw zitten ploeteren en later ook nog een halve sneeuwstorm gehad. Ik denk dat vanaf mei de condities nog iets beter zijn en ook nog (zeker buiten de zondagen) erg weinig wandelaars op de paden.

Kandelhohenweg is ook erg leuk. Heel leuk singeltrack waar je aan het eind pardoes in een heus downhill track kunt belanden. Was voor onze 100mm hardtails eigenlijk net iets te veel van het goede, maar wel leuk en toch beneden gekomen. :)

Echt iedereen die van biken houdt zou er eigenlijk een keer naartoe moeten, krijg je geen spijt van.
martenj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: wo 15 juli 2009, 18:42

Het is me nog niet helemaal duidelijk of het nou een goede plek is om te xc'en als je braaf de mtb routes wilt volgen. zoals bijvoorbeeld in houffalize.

Moet je echt een eigen route gaan maken of zijn de aangelegde routes wel vergelijkbaar met houffalize

Ik heb nog geen gps
Netromsa
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: vr 21 augustus 2009, 14:20
Mijn mountainbike: cube en een trek

martenj schreef:Het is me nog niet helemaal duidelijk of het nou een goede plek is om te xc'en als je braaf de mtb routes wilt volgen. zoals bijvoorbeeld in houffalize.

Moet je echt een eigen route gaan maken of zijn de aangelegde routes wel vergelijkbaar met houffalize

Ik heb nog geen gps
Hier ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk!
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

Het is me nog niet helemaal duidelijk of het nou een goede plek is om te xc'en als je braaf de mtb routes wilt volgen. zoals bijvoorbeeld in houffalize.

Moet je echt een eigen route gaan maken of zijn de aangelegde routes wel vergelijkbaar met houffalize

Ik heb nog geen gps
Vorige week 2 dagen gefietst in de buurt van Feldberg/Baerental.
Met een wandelkaart (4.5€ bij pension gekocht) kom je een heel eind. Daar staan zowel de kleine stippelpaadjes (wandelpaden) als de MTB routes op. De MTB paden zijn over het algemeen breed maar er is genoeg leuks te beleven m.i. en goed aangegeven.
Via route Titisee --> Feldberg ten noorden van het meer (zuiden van Hinterzarten). Het was daar echt mooi: singletracks, naaldbossen, op en neer, prachtig (komt ook door het prachtige weer). Goed te doen met de kaart alleen en de routebordjes langs de paden. Van te voren had ik ook al wat routes gedownload maar dat was niet nodig geweest. ook mooi: tussen Fischbach en de Schluchsee is er ook genoeg spectaculairs te beleven: hairpins, stenen, singletracks, maar ook glooiende paden, prachtige uitzichten. Al met al mooie omgeving. Niet te vergelijken met Houfalize want je komt er geen ziel tegen (itt Houfalize wat zo'n beetje het MTB Valkenburg van de Ardennen is) en het is daarnaast ~6 uur rijden. En natuurlijk de vele hutten waar je lekker almdudler kan drinken een op een worsje kan knagen :tong
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Is Todtnau een mooie uitvalsbasis voor een weekje crosscountry biken? Ik bedoel: lekker veel klimmen, technische singletracks etc.
Always ride with a smile!!!!!!
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

Johnny D schreef:Is Todtnau een mooie uitvalsbasis voor een weekje crosscountry biken? Ik bedoel: lekker veel klimmen, technische singletracks etc.
Jah, alles in die omgeving is een mooie uitvalsbasis. Koop een wandelkaart en ga gewoon lekker rondrijden. Fiets omhoog over onverharde bredere paden en knal omlaag over smalle slingerende singletracks. :-q
Ice Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 1 oktober 2008, 21:40
Mijn mountainbike: Cube AMS 110 SL 2011 + Rocky Mountain Hammer 1994 + reedtfiets: Colnago CLX 2.0 2010 Carbon
Contacteer:

Yes! Morgenavond de auto in richting Zwarte Woud (Todtnauberg), vrijdag, zaterdag en maandag biken en zondag naar de worldcup downhill kijken in Todtnau. Komt helemaal goed!
Komt een goudvis bij de dokter. Zegt de dokter: "ik zie het al, uit de kom!".
Plaats reactie