Vakantie schwarzwald

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
julianb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: do 7 april 2011, 21:47
Mijn mountainbike: Cube Reaction SLT

hallo,

Ik ga in juli samen met mijn ouders en neefje op vakantie, we willen graag naar het schwarzwald gaan om te MTB'e XC. weten jullie nog goede vakantie parken in het schwarzwald waar je ook goed kan fietsen

alvast bedankt voor julie reacties:D
julianb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: do 7 april 2011, 21:47
Mijn mountainbike: Cube Reaction SLT

niemand?
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Vakantieparken ? ben zelf op een camping (Langewald) geweest in de buurt van Freudenstadt.
Als je daar in de buurt gaat vertoeven heb ik wel wat tracks voor je..

Anders moet je het gaan zoeken in de buurt van Freiburg. Daar zitten wat downhill tracks.

PB Uncle Knobby eens .. die weet er alles van :-q
julianb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: do 7 april 2011, 21:47
Mijn mountainbike: Cube Reaction SLT

bedankt voor je reactie:D
ik ga er heen voor XC downhillen met me ht lijkt me niet echt een goed idee haha:p

ga ik doen bedankt!
tmke
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: vr 1 april 2011, 18:05
Mijn mountainbike: hardtail rules!

julianb schreef:hallo,

Ik ga in juli samen met mijn ouders en neefje op vakantie, we willen graag naar het schwarzwald gaan om te MTB'e XC. weten jullie nog goede vakantie parken in het schwarzwald waar je ook goed kan fietsen

alvast bedankt voor julie reacties:D
Hallo er is een super mooi mtb park in Todnau(berg)
Ook in Bad Wildbad (iets noordelijker) is er 1 beide met liften
heb hier jaren geleden veel getrained ook bikeverhuur!!
Maar om te touren is het zuidelijke zwarte woud het mooiste kijk op;
http://www.schwarzwald-tourismus.info/r ... _krozingen" onclick="window.open(this.href);return false;
Op en rond de Kandel(berg) mooie omgeving, ook de Feldberg mooie tracks/trials.
Wil je meer info doe maar Pb
Groet
Tmke
Xaver
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 20 december 2010, 17:47
Mijn mountainbike: Sensa Fiori 2011

morgen op vakantie, eerst naar belgie en daarna richting het zwarte woud. verslag volgt...
don't drink and drive. You might spill your drink!

Duchenne Heroes 2011 http://heroes4duchenne.webs.com
Cotjuh
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 27 juli 2011, 19:54
Mijn mountainbike: Batavus B1

er is op google heel veel te vinden wat betreft het zwarte woud en MTB routes...

Het schijnt 1 van de ultieme MTB gebieden te zijn heb ik begrepen... heel technisch en veel hoogte verschil..
voor ons n tikkie te hoog gegrepen waarschijnlijk daarom eerst maar n deel eifel voor ons.
veel plezier daar!
gr Cotjuh

mijn Bike fotoalbum:
http://frankena.net/cp/thumbnails.php?album=68
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Nou ja.. in de Eifel kan je ook goed stuk gaan hoor :p
Ice Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 1 oktober 2008, 21:40
Mijn mountainbike: Cube AMS 110 SL 2011 + Rocky Mountain Hammer 1994 + reedtfiets: Colnago CLX 2.0 2010 Carbon
Contacteer:

Cotjuh schreef:Het schijnt 1 van de ultieme MTB gebieden te zijn heb ik begrepen... heel technisch en veel hoogte verschil..
voor ons n tikkie te hoog gegrepen waarschijnlijk daarom eerst maar n deel eifel voor ons.
veel plezier daar!
Het is maar net wat je wilt. Over het algemeen zijn het wat bredere paden, redelijk goed begaanbaar, dus als je niet zo'n stuurman bent zoals ik, is er niks aan de hand. Ga in September waarschijnlijk voor een dag of 4 naar Todtnauberg (voor de derde keer). Een van de mooiste fietsgebieden die er zijn. En de Feldberg is bijna 1500m hoog, dus hoogtemeters maken is daar geen probleem (voorbeeld: van Todtnau naar Feldberg is een km of 13 maar je maakt wel 850hm).
Ik ben geen conditiebeest, maar kom goed genoeg mee in de bergen daar. Wat RobSter zegt: ook in de Eifel kun je al kapot gaan.
Vanaf Eindhoven ben je er in 5 uurtjes, zeker een keer doen! Todtnauberg is een ideale uitvalsbasis.
Komt een goudvis bij de dokter. Zegt de dokter: "ik zie het al, uit de kom!".
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Bij Kirchzarten ligt nog een oud WK parcours van een km of 6, maar als je die een paar keer rijdt (zonder af te stappen op de steile stukken) ben je ook goed los hoor... Zeker als het een beetje vochtig is en ze bezig zijn met boswerkzaamheden. Verder wel een gaaf rondje... Begin ligt bij het sportpark vlak achter de camping/zwembad.
Tijntje
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: do 3 september 2009, 17:50

net weer terug uit todtnauberg, een super gebied waar je je hart echt kan ophalen als fietser.
t weer kan wel extreem verschillen, vrijdag 31,8 tijdens het fietsen en zaterdag met 8,2gr gefietst. dat verschil voel je wel heel erg. wel erg gezellig.
Ice Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 1 oktober 2008, 21:40
Mijn mountainbike: Cube AMS 110 SL 2011 + Rocky Mountain Hammer 1994 + reedtfiets: Colnago CLX 2.0 2010 Carbon
Contacteer:

Zit op 16,17 en 18 september definitief in Todtnauberg. Als vervanging voor de 12 Stunden die dit jaar helaas niet doorging. Het weer kan inderdaad erg wisselend zijn.

@ Tijntje, waar ben je allemaal geweest? Wat echt indrukwekkend is, is om vanuit Todtnauberg naar de Stubenwasen te rijden, van daar af naar de Feldsee en dan recht omhoog naar de Feldberg. Dan heb je alles in één keer. wellicht iets voor de volgende keer.
Komt een goudvis bij de dokter. Zegt de dokter: "ik zie het al, uit de kom!".
R-Know
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 12 september 2011, 10:06
Mijn mountainbike: Cannondale F500, XT 1996

Ik ben dit jaar per toeval in deze streek geweest. Op een camping, prima camping. Omdat brood halen altijd 2,5 km verder is even m'n ouwe atb meegenomen, zadel laag, kunnen de kinderen er ook even op.
Omdat er in de omgeving niets anders te zien was dan kerstbomen ben ik even gaan kijken of je hier ook nog wat kon fietsen.
Dat heb ik geweten.
Op m'n fiets die ongeveer 5 jaar niets heeft gedaan, ik ook, 'even dat pad op naar boven', 31 graden, conditite 0,001 op de schaal van richter. Dat viel niet mee, m'n Kojaks hadden geen grip, dus moest er al vroeg worden afgestapt om de rest naar boven te lopen. Tot de volgende bocht, daar zou het vlakker worden. Niet dus.
Naar beneden ging soepeler, hoewel, spannende momenten want naar beneden wordt de grip niet beter.
Bij aankomst op de camping op internet naar een fietsen winkel gezocht voor een paar nieuwe rubbers. Gevonden, gemonteerd, fietsen maar. De fiets ging steeds soepeler lopen, de vering werkte ineens weer en ik kreeg er steeds meer lol in.
Ik ben weer terug in het MTB-en sinds vele jaren en moet alles weer opbouwen. De fiets is kaal gegaan en opnieuw nieuw opgebouwd.
Het Schwarzwald is geweldig om te fietsen, heel veel hoogte verschillen, veel rotsen, nog veel meer kerstbomen. ( er komt er geen een in dit jaar!). Fraaie routes.
Zorg wel voor een goeie kaart waar alles op staat. Ik ben nog even een paar uur zwerver geweest.
Voor alle spannende routes geld: zeker met z'n tweeen zijn. Je komt soms niemand onderweg tegen.
Als ik moet kiezen zou ikzelf naar de Eifel gaan, vind ik mooier en is dichterbij.
Tijntje
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: do 3 september 2009, 17:50

@ ice cube, we zijn ongeveer overal geweest daar. me oom en tante wonen in todtnauberg, dus de omgeving kan ik redelijk goed onderhand(zomer en winter een aanrader voor een korte break.)
gr
Ice Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 1 oktober 2008, 21:40
Mijn mountainbike: Cube AMS 110 SL 2011 + Rocky Mountain Hammer 1994 + reedtfiets: Colnago CLX 2.0 2010 Carbon
Contacteer:

Was weer geweldig vorig weekend. In twee dagen maar 107km gedaan, maar wel met 2500HM. Het gaat niet om de afstanden daar, maar om het genieten.

@ Tijntje: oom en tante rijden toevallig een Cayenne en een S5?
Komt een goudvis bij de dokter. Zegt de dokter: "ik zie het al, uit de kom!".
Plaats reactie