MTB in der (nord)eifel (boek)

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Gebruikersavatar
azjen
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 08:37
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL 29-er

escargot schreef:Wij (12 man) van zins in november Houffa te verruilen voor de Eifel.... en dan de routes uit boekie in Nideggen, routes 13 en 14.
Vraag: Klopt t dat deze routes saai zijn??? veel brede paden etc?

Zo ja, wat te doen? Gids huren? hebben jullie in die omgeving andere tracks dan uit boekie????

Ben heel benieuwd en dank alvast!
In de routes 13 en 14 heb je van alles wat ! Ook schottel paden, ook stukjes weg, maar ook leuke trail stukken. Bovendien is Nideggen een leuke vesting stad en ligt het net onder aken.
In de buurt van Monschau heb ik goede ervaringen met een Gids, Manfred . Ik zal eens zijn site opzoeken, http://www.mtb-guide-eifel.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Is nu even uit de lucht zie ik
Gebruikersavatar
azjen
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 08:37
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL 29-er

Vandaag weer in de Eifel geweest. Route 9 uit het boekje gedaan. :tong :tong :tong :tong
Als je daar in de buurt zit , DOEN!
Het is een korte route en ok er zitten mindere stukken in MAAR op 30 km afstand heb je bijna 10km Trails!!!!!!!!!!
Hasselbachgraben bijna 8km lang.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Niet al te zwaar maar heel lekker!!!
R-Know
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 12 september 2011, 10:06
Mijn mountainbike: Cannondale F500, XT 1996

Lekker man, ziet er weer heel aantrekkelijk uit. Toch wel jammer dat ik hier zo ver vandaan woon.
Gebruikersavatar
azjen
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 08:37
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL 29-er

R-Know schreef:Lekker man, ziet er weer heel aantrekkelijk uit. Toch wel jammer dat ik hier zo ver vandaan woon.
Voor deze tocht heb ook ik langer in de auto gezeten dan op de fiets. Maar goed ik was ook aan het verkennen. Het was ingecalculeerd.
goof
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 821
Lid geworden op: wo 5 mei 2010, 19:12
Mijn mountainbike: is zwart

R-Know schreef:Lekker man, ziet er weer heel aantrekkelijk uit. Toch wel jammer dat ik hier zo ver vandaan woon.
Soms moet je je zelf gewoon eens trakteren op wat qualitytime met je bike in het bos. Dus gewoon inplannen met een overnachting. Dan kan je er ook echt van genieten.
En goed voorbereiden scheelt ook een hoop! :winkie:
Live life on the edge, the view is much better there!
Gebruikersavatar
azjen
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 08:37
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL 29-er

@Goof Check de nieuwe Bike
Afbeelding

I Like
goof
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 821
Lid geworden op: wo 5 mei 2010, 19:12
Mijn mountainbike: is zwart

En de kona??
Live life on the edge, the view is much better there!
Gebruikersavatar
azjen
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 08:37
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL 29-er

goof schreef:En de kona??
De Kona leeft nog :D Mss dat ie op het te koop deel van dit forum terecht komt!
Gebruikersavatar
azjen
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 08:37
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL 29-er

Afgelopen weekend nog eens Route gedaan met een 3 tal beginennde bikers (niet helemaal goed gegaan :-) )

De Hasselbachgraben is nog steeds een fijne plek!!!!!!!!

Ik had de route van te voren op GPSies.com aangepast. Ik heb het laatste stuk van de route getweaked zodat je bijna geen weg meer op hoeft. Wel ben ik door een klein veen gebiedje gekomen dat ging nu redelijk vanwege de vorst. Maar in vochtigere tijden gewoon door het bos karren naast het pad, denk ik zo.Tevens rijdt je nu een stuk over de Siegfried Linie. De route wordt hier iets langer door.

Deze link is het http://www.gpsies.com/map.do?fileId=sswpxeilaxnyqdyj" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
azjen
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 08:37
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL 29-er

Veen weg: neem het Bos!
Afbeelding
Plaats reactie