Toertochten Duitsland 2014

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
The GIANT Men
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 790
Lid geworden op: di 30 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Giant NRS Composite 1 carbon
Contacteer:

A.s. zondag toertocht Essen. Iemand enige ervaring met deze toer.
http://www.sturmvogel-essen.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
55 km 980 hm.
XTC999
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 894
Lid geworden op: zo 16 april 2006, 13:29
Mijn mountainbike: is bijna altied smerig
Contacteer:

Ik heb deze nog nooit gedaan. Ik zou zeggen gewoon proberen. Zelf ga ik een week later naar Grefrath. Dat is ook een mooie tocht.
SterkeJerke
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 4 september 2011, 19:20

XTC999 schreef:Ik heb deze nog nooit gedaan. Ik zou zeggen gewoon proberen. Zelf ga ik een week later naar Grefrath. Dat is ook een mooie tocht.
Heb je een snelkoppeling, of website?
XTC999
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 894
Lid geworden op: zo 16 april 2006, 13:29
Mijn mountainbike: is bijna altied smerig
Contacteer:

jonjon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1572
Lid geworden op: za 17 januari 2009, 16:50
Mijn mountainbike: commencal VIP nuts5
Contacteer:

The GIANT Men schreef:A.s. zondag toertocht Essen. Iemand enige ervaring met deze toer.
http://www.sturmvogel-essen.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
55 km 980 hm.
2x in essen gereden. de ene was de andere niet. Vooral de laatste keer hadden ze er toch veel uitgelaten en was er (voor het gebied dan) veel schotter en verhard in verwerkt. Er worden meerdere tochten in essen georganiseerd en ik weet niet zeker of de sturmvogels nu de partij is met oog voor paden? Maar overall is het wel een gebied met potentie :-q . Dus wellicht moet je je laten verassen. Het is wel allemaal toppie georganiseerd en er hangt een veel betere sfeer als in menig nederlands tochtje.
- What goes Up, Must come Down -
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Deze tocht twee keer gereden. Eerste keer was idd het leukste. Sfeer is erg relaxed daar. Gewoon gezellige/leuke tocht. Weersvoorspelling voor zondag is OK.

De tocht van Grefrath kun je ook in Venlo beginnen. Startpunt is de nieuw aan te leggen wielerbaan op de Herungerberg. Best aardige tocht al zijn de overbruggingsstukken wel "wat" saai.
Laatst gewijzigd door owwwwk op ma 24 maart 2014, 23:40, 2 keer totaal gewijzigd.
StAlTiCa
jonjon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1572
Lid geworden op: za 17 januari 2009, 16:50
Mijn mountainbike: commencal VIP nuts5
Contacteer:

XTC999 schreef:Ik heb deze nog nooit gedaan. Ik zou zeggen gewoon proberen. Zelf ga ik een week later naar Grefrath. Dat is ook een mooie tocht.
Vorig jaar vond ik deze bijzonder tegenvallen. Suchtelner hoehe en hinzbeck (hebben jullie al eens gereden met ons) zijn wel mooie stukjes, alleen de verbinding is ruk( heul veul asfalt). Bovendien hadden ze vorig jaar in hinzbeck alles wat leuk was, eruit gelaten. Wat ons zelfs heeft doen besluiten de tocht niet eens af te maken en snel te vergeten

en zoals ik nu ook lees, wat owwwk al aangeeft, sluit ik me nogmaals bij aan :-q
- What goes Up, Must come Down -
XTC999
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 894
Lid geworden op: zo 16 april 2006, 13:29
Mijn mountainbike: is bijna altied smerig
Contacteer:

Volgens mij had ik vorige jaar een waas voor de ogen :winkie: want ik kan me weinig herinneren (wordt ouder) van de verbindingstukken. :oops: Kwam waarschijnlijk omdat ik de verkeerde banden keus had gemaakt. (Maxxis Minion). Oooh wat trapt dat zwaar :tong
jonjon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1572
Lid geworden op: za 17 januari 2009, 16:50
Mijn mountainbike: commencal VIP nuts5
Contacteer:

XTC999 schreef:Volgens mij had ik vorige jaar een waas voor de ogen :winkie: want ik kan me weinig herinneren (wordt ouder) van de verbindingstukken. :oops: Kwam waarschijnlijk omdat ik de verkeerde banden keus had gemaakt. (Maxxis Minion). Oooh wat trapt dat zwaar :tong
Je bent nog harstikke jong van geest........ had die waas toen ook (bleek heul veul regen te zijn :winkie: ). Dat verbindingsstuk zat er toen idd niet in (was maar een klein gedeelte van grefrath). In deze tocht echter gegarandeerd wel tussen de bosgedeeltes Hinzbeck en suchtelner hohe ligt nagenoeg niets, behalve plattelandswegen (in het gunstigste geval onverhard).
- What goes Up, Must come Down -
grizzly
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: vr 30 december 2011, 21:35

Op de Süchtelner Höhen heeft men op dit moment veel last van mountainbike haters. Er worden draden gespannen over het parcours. Voor de toertocht van Grefrath zal men hier wel alert op zijn. De politie doet in ieder geval onderzoek naar de dader.
http://www.bild.de/regional/duesseldorf ... .bild.html" onclick="window.open(this.href);return false;
pierrekees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 17 september 2007, 21:18
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29

bij nader inzien ga ik toch naar de rips gjt
darko360
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: di 12 november 2013, 18:51
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 8.9 2014

ik haak even in, in dit topc, met een aantal vragen over tourtochten in DLD. Aflsuiten met 'n biertje doen we altijd al, maar die bratwurst... die mis je dan toch :-)

Hoe gaat inschrijven, starten e.d. aan zo'n tocht in z'n werk? Is dat vergelijkbaar als de tochten in Nld? Heenrijden, inschrijven en gaan?
Ik lees ook over RTF/CTF rennen. Zijn dat aparte klassen die meerijden tijdens een tocht? Dit is me niet helemaal duidelijk.

Alvast bedankt voor de reacties.
XTC999
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 894
Lid geworden op: zo 16 april 2006, 13:29
Mijn mountainbike: is bijna altied smerig
Contacteer:

Je kunt kunt gewoon inschrijven en fietsen net als in Nederland. Soms ook al online van te voren.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

RTF is wielenren; CTF is ATB
StAlTiCa
darko360
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: di 12 november 2013, 18:51
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 8.9 2014

Oke, dan gaat dat wel goed komen.
Bedankt voor de reacties.
Plaats reactie