Enduro niet té ver over de grens

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

Hallo allen,

Na onlangs een Canyon Strive gekocht te hebben zou ik graag eens wat tripjes naar duitsland willen maken voor wat enduro ritjes in plaats van het platte nederland waar de fiets niet tot zijn recht komt. Ik heb op het moment geen tijd voor lange weekenden weg om bv naar een bikepark te gaan.

Vandaar de oproep of iemand nog wat leuke enduro-juweeltjes weet ongeveer 2uur rijden over de grens?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

2 uur rijden vanaf Maastricht, 2 uur rijden vanaf Appingedam of 2 uur vanaf een willekeurige grensovergang? Lijkt me een significant verschil...

Naast dat in Duitsland de auto die je meebrengt afhankelijk van tijd en route ook nog een aardig verschil kan maken.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Winterberg is vanaf Arnhem iets meer dan 2 uur rijden (mits de files meevallen). Ook in de Eifel en het Siebengebirge (net achter Bonn) zijn wat leuke routes.

Zoals hierboven al geschreven maakt het idd nogal uit waar je de grens over gaat.....
StAlTiCa
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

Niet helemaal bij stilgestaan ;) in nederland kan ik nog gratis tanken, in duitsland niet, dus vandaar de 2uur reistijd (+en uurtje zoeken :p ) en weer twee uur terug dan is mn tank wel weer leef. Dus vanaf waar in nederland maakt niet zoveel uit, maar voorkeur richting limburg.

Auto is een 208'je dus ik zal niet met 230 over de autobahn scheuren :p
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Als je met een 208 max 400KM uit een volle tank haalt heb je een wel heeeeeeel zware rechtervoet... :lol: :lol:
Uit een volle tank moet je toch minimaal 600KM kunnen rijden lijkt me.

Vanuit Limburg liggen de volgende gebieden op "volle tank afstand":
- Eifel (bv rondom Heimbach; schijnt bij Daun in de buurt ook een trailpark te zijn)
- Siebengebirge (net achter Bonn)
- Winterberg (bikepark)
- Willingen (soort bikepark maar niet zo mooi als Winterberg)
- In de belgische ardennen (Malmedy) zit ook een bikepark (Ferme Libert)
- In de buurt van Maasmechelen is er ook een soort trailpark (Filthy Trails)
StAlTiCa
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Bikepark Hürtgenwald is ook zeker de moeite waard.
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

Van hurtgenwald dacht ik net van "daar kan ik morgen wel mooi even langsgaan", issie dicht morge xd
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ik snap het nog niet helemaal wat je precies wilt, aangezien je geen tijd hebt om naar een bikepark te gaan maar qua afstand e.d. in Winterberg/Willingen en zeker Huertgenwald kunt komen...

Flowtrail Stromberg is ook nog net bereikbaar dan kun je zelf omhoog fietsen en dan kun je zelf nog omhoog fietsen, is al iets meer enduro... Wanneer je niet te ver wilt dan zou ik eerder in Belgie gaan kijken, rond Ninglinspo en Chaudfontaine om maar eens wat te noemen is genoeg "enduro" te vinden (ook niet moeilijk om de GPX van de Belgische cup te vinden).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Enduro is toch een wedstrijdvorm?
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Crasstest schreef:Van hurtgenwald dacht ik net van "daar kan ik morgen wel mooi even langsgaan", issie dicht morge xd
Dat is jammer, want erg leuk parkje. Zelfs de flowtrail is al leuk...
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Nimbus schreef:Enduro is toch een wedstrijdvorm?
Ja maar dat wordt wel vaker omgebouwd naar een term, waarbij een ieder een idee heeft wat je ongeveer zoekt...
Anders zouden Endurofietsen altijd wedstrijdfietsen zijn :lol:
Plaats reactie