Frankenjura

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Merijn101
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: di 12 december 2006, 12:11
Mijn mountainbike: xc, enduro, dh, dirt, bierfiets

Iemand hier al weze biken? We zitten er aan te denken om hier begin juli heen te gaan voor wat klimmen en biken. Kan wel wat routes vinden maar dan met 70% strasse... en ik zoek toch meer wat echte mtb routes. Iemand betere info?
"Sta op en fiets!"
Gebruikersavatar
Merijn101
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: di 12 december 2006, 12:11
Mijn mountainbike: xc, enduro, dh, dirt, bierfiets

Zelf toch nog wat tegen gekomen:
http://www.bikepark-osternohe.de" target="_blank

s kijken of dat was is.
"Sta op en fiets!"
Gebruikersavatar
Merijn101
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: di 12 december 2006, 12:11
Mijn mountainbike: xc, enduro, dh, dirt, bierfiets

En nog een parkje in de buurt via mtbr.com
http://www.fichtlride.de/" target="_blank

Met ook nog een paar duizend klimroutes en veel bierstube(s/n) moet het waarschijnlijk wel goed komen.
"Sta op en fiets!"
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

probeer het eens hier: http://www.fraenkische-schweiz.com/ Volgens mij is de Fränkische Schweiz zo dun bevolkt dat je met gemak over de wandelroutes kunt fietsen. Uiteraard niemand tot overlast zijn etc....
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
klimpetje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 5 juni 2010, 14:35
Mijn mountainbike: superlekkere trek 8700 carbon 1993, afmontage met XT opgewaardeerd, magura's SS en fijne axon 100
Contacteer:

Om geen nieuwe thread open te maken, hier even verder:

ik zoek geen bikeparks (oud hardtail met een dart 3, geen goede fiets om te parken)
Maar wel veel xc trails. Ik ken het gebied al heel lang door mijn klimverleden, en bijvoorbeeld dit klinkt heel goed:
Das Mountainbike-Zentrum in Heiligenstadt, mit drei eigens ausgeschilderten Touren die insgesamt 130 Kilometer Länge und 2.400 Höhenmeter aufweisen ist einzig-artig in der Region. In Obertrubach und rund um Hollfeld gibt es weitere Mountainbikstrecken.
En aangezien ik in de buurt van obertrubach zal zijn, hoop ik daar ook meer te weten te komen over trails.
Met gpsies en routefinder, etc. vind ik ook nog wel wat.

hier al de trails bij heiligenstad, ik ben benieuwd
Hier nog veel meer in het zuidwestelijk deel
hier een privésite.

Is er misschien toch iemand met aanbevelingen?
DAMN!
Gebruikersavatar
Merijn101
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: di 12 december 2006, 12:11
Mijn mountainbike: xc, enduro, dh, dirt, bierfiets

Ben in Juni nog 3 weken geweest. Wij hebben ons laten voorlichten bij Radioaktif bikes in Pegnitz, erg aardige lui. Had de eigenaar gemaild nadat ik 'm vorig jaar op onze laatste vakantie dag had gesproken. Hij had een kaart klaarliggen waarop hij mooie paden had aangegeven in de omgeving en wilde hier geen geld voor ontvangen. Tevens nodigde hij ons uit voor de shoprides op zaterdag. Uiteindelijk door omstandigheden niet van gekomen helaas. Lekker gereden. Vooral de "frankische hoheweg" bleek een mooi pad om te rijden. Verder zijn we nog een website tegengekomen waarop diverse routes in de omgeving staan (we hebben hiervan een gereden). Al met al dus plenty mooi fiets spul ook als je geen parkboy wil zijn (bullheadmountain heeft overigens wel verhuur van fietsen en gear).
"Sta op en fiets!"
klimpetje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 5 juni 2010, 14:35
Mijn mountainbike: superlekkere trek 8700 carbon 1993, afmontage met XT opgewaardeerd, magura's SS en fijne axon 100
Contacteer:

afgelopen week 2 ritjes gemaakt door het wiesent tal bij Ebermannstadt. Wat een klimmen! Niet veel technisch. Wel veel hm per km. En zonder veel training in de benen deed dat pijn! Qua omgeving en ervaring erg mooi, maar de parkstadroute of Rheden of Schoorl zijn MTB technisch spannender.
DAMN!
Plaats reactie