Mountainbiken in Sauerland

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
tch j
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 12 januari 2011, 20:57

OmeAnne schreef:Zie ik nou de 2e verkapte reclame uiting op 1dag?
wat is dat,
nee dit is als moutainbikers,het naar hun zin hebben. :-q :winkie: :winkie:
tomba70
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 25 juni 2010, 10:53

Zaterdag 2 april weer es in Winterberg geweest om the mountainbiken. Het viel ons op dat de bewegwijzering op route 2 dik voor mekaar was in vergelijking met verleden jaar. Alleen vlak voor Willingen was de route afgesloten en zijn toen richting de 28 gefietst. Dit was toch al ons plan want dan pak je de freeridestrecke afdaling van Willingen mee. Toen de 27 opgepakt in Willingen om zo weer terug op de 2 te komen. Al met al een geslaagde dag met maar 1 twijfelmoment wat betreft de routebordjes.
Sieb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 933
Lid geworden op: di 27 december 2005, 20:28
Mijn mountainbike: GT zaskar, Karakoram, speed series cruiser

Tip van de dag.

Vandaag de Grenzkammtour (40km) gedaan uit het blad "Bike", in Willingen. Ook te downloaden op de site van Bikearena.
Naast de gebruikelijks brede schotter paden, de verrassing: bijna geen asfalt en zowaar redelijk veel singletrackafdalingen van een behoorlijke moeilijkheids graad. De laatste afdaling naar Willingen is echt prachtig, erg stijl en moeilijk! :o :-q

Heb recent mijn Fuel ex9 verkocht, man wat heb ik dat ding vandaag gemist.... :oops:
Just look them straight in the eye and say...Pogue mahone!
Sunnyboy
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1348
Lid geworden op: zo 16 april 2006, 12:09
Mijn mountainbike: BergjeOp, BergjeAf

Afgelopen dagen in Wenholtshausen geweest.
Een aantal zelfgemaakte routes gereden aan de hand van een wandelkaart van Eslohe, schaal 1:25.000.
De omgeving is net wat glooiender dan omgeving Winterberg.
Meer asfalt en zgn. "schotterpfaden", geen single-trails gezien.
Begon op zo'n 360m hoogte en hoogste punt was 591m. (Markshohe)
Woensdag een tocht gemaakt van zo'n 30km in een stralende zon en een temperatuur van ong. 1 a 2 graden.
Begon vanaf het hotel met de X22 die na een paar honderd meter aardig de hoogte inging.
Begon wat te enthousiast aan de klim en moest dit bekopen met een hartslag van 185 en een honderd meter lopen tot aan een kruising op ongeveer 480m hoogte.
Langs de berg rustig klimmend omhoog en m'n krachten meer verdeeld.
Prachtige uitzichten en natuurlijk wat foto's gemaakt.
Bij de Markshohe aangekomen, in de sneeuw, even uitgerust en een picture-myself gemaakt.
Toen richting Hennesee met regelmatig asfalt.
Door het klimmen bleef de bloedsomloop goed op gang.
Bij het afdalen met een max van 50km/u ging de kou toch door de Gore bike handschoenen heen en moest ik me weer warm zien te rijden.
De volgende dag een minder lange tocht gereden, namelijk wandelroute W1 van zo'n 10km met halverwege bevroren vingers. In de nacht van donderdag op vrijdag was er sneeuw gevallen en heb ik niet het risico genomen om de door bosarbeiders gladgereden paden te fietsen. Je moet in je eentje wel de risico's en je eigen kunnen goed inschatten.
Aangezien ik het laatste jaar weinig mtb-ervaring heb opgedaan heb ik dan maar een wandeling van 3,5 uur gemaakt.
Al met al een leuke ervaring voor de wellicht wat minder gevorderde mtb-er.
Niet zoveel uitdaging door veel asfalt en brede paden, maar wel prachtige vergezichten.

Afbeelding

Afbeelding
Richting Schuren

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hennesee

Afbeelding
Achteromkijkend op weg naar Markshohe

Afbeelding
Vanaf Markshohe in Westelijke richting, hier ligt sneeuw en was het voorzichtig biken.

Afbeelding
Myself vanuit de schuilhut bij Markshohe gemaakt.

Mocht je de foto's wat groter willen dan hier de link naar het webalbum:
https://picasaweb.google.com/Sunnyboy4y ... directlink
Bedankt voor het lezen, hou het leuk en Let's Ride!
Ironmike
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 4 mei 2012, 20:53
Mijn mountainbike: S-Works SJ HT

Mooie foto's zeg!
nickster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 438
Lid geworden op: di 30 juni 2009, 15:33
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 Custom

vraag wat is momenteel de meest uitdagende route qua singletracks etc die je kan doen in Sauerland?

We zijn er een tijd niet geweest en de site is ook aangepast. In het verleden hebben we oa Diemelsee GPS tour gedaan, hochplateau en grenzkamm. Deze routes vielen over het algemeen goed in de smaak.
Plaats reactie