Biken onder Koblenz aan de Rijn Rheinland Pfalz Lorely

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Maar even een topic geopend om dit pareltje met jullie te delen.

Ben vanaf donderdag voor 2-3 dagen hier neergestreken.

Dag 1) trails rond Koblenz > via Trailforks fantastische trails gevonden. Deze zijn aangelegd en hebben over het algemeen niveau Enduro S1-S3 (met zelfs een uitschieter naar S5 :o )
Ik had een route om ook nog over te steken naar Lahnstein waar ook nog een paar mooie trails liggen maar die kun je ook apart rijden. Tip: monteer wat stevigere banden en protectie (knie/elleboog) is aan te bevelen. De klimmen om weer bij de trails te komen zijn overigens pittig. Op 32km had ik al 1000+hm.

Dag 2) route via Komoot 'blick auf die Lorely'. Een prachtige toct over voornamelijk wandelpaden aan de oostkant van de Rijn. Ik starte in Bornich (pension) en kon zo diverse routes vinden. Het 2e deel van de tocht was aan de overzijde en iets meer asfalt en wat niet meer bestaande paden 8) maar je kunt prima aan de oostzijde blijven. De uitzichten op de diverse burgten, torentjes, kastelen en natuurlijk de wijnranken zijn echt fenomenaal.

Kan het alleen maar aanraden hier eens te gaan fietsen. Je moet wel een beetje van klimmen houden en soms niet vies om een stukje te lopen. Zo had ik vandaag een trap tussen de wijnranken door die echt heel steil was. Fiets op de schouders en verstand op nul. Sommige stukken die nog wel te fietsen waren gingen tot 25%. 8)

Morgen ga ik denk ik nog een kort rondje MTB rond Lahnstein doen en dan iets verder richting huis nog een gravel/asfalt rondje klimmen (gewoon omdat het zo leuk kan zijn :lol: )

Paar fotos voor de impressie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Heb je daar bij Boppard niet ook een stoeltjeslift waarmee je 240 meter hoogteverschil pakt en dan trails naar beneden hebt?
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Niet geweest maar zie idd op trailforks dat er een bikeparkje is op die heuvel. En een stoeltjeslift maar nergens wordt reclame gemaakt om met de bike in de lift te kunnen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Ze hebben gewoon een website met openingstijden en prijzen
https://sesselbahn-boppard.de/index.php ... ten-preise
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Apart ik kwam op een andere website via Tourismus Boppard en daar stond niets zoals hierboven :lol:

Ziet er overigens niet zo heel stabiel uit om je bike aan zo'n stangetje te hangen :o
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Ik vind heel die lift er niet erg stabiel uit zien eerlijk gezegd. :lol:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Mee eens :lol: maar goed het zal wel altijd goed zijn gegaan want anders zat die lift er allang niet meer.

In België heb je ook op diverse plaatsen dit soort liftjes en als je de staat daar soms van ziet .. :( :(
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

ik ben deze week bij Boppard geweest om een klein stukje te rijden. Kwam er langs op een zakelijke trip en had al eens wat uitzoekwerk gedaan op youtube en trailforks.

Ik reed direct boven Boppard, tracks met uitzicht op het dal. Er zijn geen routes en ook Trailforks is beperkt, maar er lopen wel degelijk meer trails dan je in eerste instantie zou denken. De meeste beginnen als relatief vlak dubbelspoor, worden dan enkel, en op het laatst erg steil met rockslabs en technische passages.
Niveau is wel flink, de lagere delen zijn erg steil, met veel rotsen. Gecombineerd met de sneeuw die er lag maakte dat ik somige stukken omlaag heb gelopen. Geheel tegen m'n eigen principes, maar ik was solo en onderweg voor werk, het sneeuwde en vroor. Niet de ideale omstandigheden om grenzen te verleggen :wink:

Er is een treinverbinding tussen Boppard en Buchholz. Buchholz is het hoogste punt, je moet dan helaas eerst weer wat wandelpaden afdalen (saai) voor de tracks beginnen. Bij een station verderop start ook 1 hele mooie track, Fleckenhohe. Niet gereden, mar ziet er veelbeovend uit. Het treintje kost 4 euro voor een enkeltje, fiets gaat gratis mee, en doet 350meter klimmen in 10 minuutjes. Als je je trails afstemt op de treintijden kun je hier mooi van profiteren, ik heb zelf 1 ritje gedaan maar je kunt de trein prima 2 of 3x opnemen in je rit. Je kunt ook wel zelf klimmen, dan ben je denk ik 45 minuutjes bezig om weer helemaal boven te komen. De klim over de L209 asfalt leek mij dan het meest logische, maar het is wat krap met de auto's die er rijden.
Vanaf april draait er ook een liftje, er is 1 bikepark achtige track bij deze lift en 1 meer natuurlijke enduro afdaling, waarvoor je eerst wel een stuk moet omfietsen.

Dit flitsbezoekje was veelbelovend, ik ga zeker nog eens terugkomen, om de zwarte tracks te proberen en om het liftje te gebruiken.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik zou ook zeker de trails rond Koblenz eens opzoeken. Gezien jouw interesse zullen die zeker bevallen. Zaten ook echt uitdagende trails bij. Voordeel is dat je er meer kunt fietsen en niet steeds met treintje of lift omhoog hoeft.

Anderzijds met een echte Enduro is het misschien weer pittig omhoog fietsen. :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Superjeepee
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: za 30 juni 2012, 17:17
Mijn mountainbike: NS Snabb 150 1
Contacteer:

hebben jullie gpxen?

gaarne pretty please
Bike the Power
Plaats reactie