Mountainbiken in het Reichswald bij Nijmegen?

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Wat een service! :-q :-q :-q Thanks :-q :-q :-q
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Nog even een opmerking voor wie in het Reichswald gaat biken. Kijk goed naar de dekking van je ziektekosten- en/of reisverzekering. Je bent tenslotte in het buitenland hè. Mountainbiken valt onder de zogeheten risicosporten. Niet alle verzekeringen dekken dit standaard.
modder zuigt!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ervaring ?

Geldt natuurlijk ook voor het 3-Landenpunt enz.
Zou zo vanzelfsprekend moeten zijn dat deze opmerking eigenlijk overbodig is...
Als we dan toch bezig zijn, op sommige buitenlandse trails kan je niet met een ambulance komen.
voor je het weet lig je in een helikopter en dan is het wel fijn als jouw verzekering dat ook dekt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Inderdaad eigenlijk vanzelfsprekend, maar een fietsmaatje reageerde pas geleden laconiek op een vraag van mij hierover. Dus (helaas) geen overbodige opmerking. We hebben die gast i.i.g. beloofd de grens over te slepen mocht ie tegen een boom klappen ;)
modder zuigt!
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Ik heb er eerlijk gezegd nooit over nagedacht en toch maar even de polisvoorwaarden bij Interpolis bekeken.
Hierop nog even contact gehad met de Rabobank en de toezegging gekregen dat, zolang er geen wedstrijdelement is en het parcours gewoon toegankelijk is, alles netjes gedekt wordt.

:-q
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Mooi, dan hoef ik dat niet meer te doen :).
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bowiex schreef:Ik heb er eerlijk gezegd nooit over nagedacht en toch maar even de polisvoorwaarden bij Interpolis bekeken.
Hierop nog even contact gehad met de Rabobank en de toezegging gekregen dat, zolang er geen wedstrijdelement is en het parcours gewoon toegankelijk is, alles netjes gedekt wordt.

:-q
Dat is dus precies wat ik bedoel.
Omschrijf gewoon toegankelijk....

Of vraag gewoon wat er gedekt is als het parcours niet gewoon toegankelijk is ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Vrij toegankelijk. Mogelijk valt een bikepark waarvoor je entree betaald hier dus al niet onder.

In oudere voorwaarden die ik trof stond trouwens downhill-mountainbiken wel als risico sport vermeldt.
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Bowiex schreef:Vrij toegankelijk. Mogelijk valt een bikepark waarvoor je entree betaald hier dus al niet onder.

In oudere voorwaarden die ik trof stond trouwens downhill-mountainbiken wel als risico sport vermeldt.
Je betaald geen entree voor een bikepark (over het algemeen) maar voor het gebruik van de lift.
Parcours is dus gewoon vrij toegankelijk :tong
Ride a bike!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Misschien gaat het niet over entree betalen, maar de mogelijkheid om er met een ambulance naartoe te rijden.

(We dwalen wel een beetje af, misschien kan een Mod hier een apart topic van maken ?)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Jelle73
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 476
Lid geworden op: wo 1 januari 2014, 11:56
Mijn mountainbike: is smerig...

Het is helfde als met skiën... off/on piste :roll: en bij een wedstrijd wordt niets gedekt..

ThaSingleTrackMastah schreef: (We dwalen wel een beetje af, misschien kan een Mod hier een apart topic van maken ?)
Inderdaad :-{
beter scheef erin dan recht ernaast
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Koenuh en Bowiex .... Hij was GE-WEL-DIG!!! Wat een rit man. Echt genoten en ook wat afgezien hier en daar.
De start in Milsbeek is echt perfect. Dikke HELE dikke kudos voor jullie mannen! Thanks
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

PaneVino schreef:Koenuh en Bowiex .... Hij was GE-WEL-DIG!!! Wat een rit man. Echt genoten en ook wat afgezien hier en daar.
De start in Milsbeek is echt perfect. Dikke HELE dikke kudos voor jullie mannen! Thanks
Gaan hem morgen rijden. Ik hoop dat je alles geplaveid hebt. Wij gaan alleen starten bij boscafe merlijn
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

1 stukje was echt matig rijdbaar, de rest prima. Wel veel los hout, maar ach het is een bos he.
Maak je borst maar nat morgen! :winkie:
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Bedoel je het losse houd vlak voor Kleve, wat als je er over heen rijd tussen je spaken kan komen en je derallieur padje kan afbreken en de derallieur daardoor stuk slaat en je dan naar de auto moet worden gesleept/getrokken :oops:
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Plaats reactie