Mountainbiken in het Reichswald bij Nijmegen?

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef:
Bowiex schreef:Jij bedoelt de steile stoemp. Dat is inderdaad appeltje eitje vergeleken met Berdof.
Ik heb nu een uur YT zitten speuren maar kan verder niets wat de moeite is vinden.
Ook streetview oid geeft geen goed beeld.
vertrouw er maar op dat als je camping Grundhof tegenkomt je even je adem moet sparen. :lol:
Je bedoeld die klim naar de pauzeplek(Berdorf) van de Millman trail ?
Die gaat 195m omhoog in 1,2 km (meen ik). Best steil...
Ja die ja.

Best steil. In de BNL ken ik ze niet steiler over die afstand. :tong
Volgens de organisatie 1500 meter, ze hadden wat bordjes geplaatst met afstanden nog te gaan, beginnend bij 1500 meter.
Deze afbeelding geeft het hoogteverschil aardig weer en dat is alleen maar het laatste stukje wat niet het steilste is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Je hebt een bocht waar een wandelaars-trap uitkomt. Tot dat stukje was het echt het meest steil en rotsig. Daarna vlakte het wat af (en zag ik vele lopers weer op hun fiets stappen). Toen wist ik dat ik zonder problemen tot naar boven kon fietsen.

Maar inderdaad wat Rob zegt, ik ken ze niet langer tegen deze steilte. De lengte van die klim is ook wat de meeste nekt. Maar ja, het is niet voor niets Gladiator Hill he ;)
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Volgens de organisatie was een Nederlander de dag-snelste. Vind ik persoonlijk dan wel weer erg leuk dat wij als NEDERland de snelste "hebben"

Dat de beste man uit de buurt van Nijmegen komt alwaar het voor ons begrip heuvelachtig is verwaarlozen we eventjes. :tong
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Ik heb eigenlijk wel zin om op korte termijn eens te gravelen in het Reichswald. Iemand een leuke GPS-route voor ondergetekende?
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Dit wat? https://www.strava.com/routes/8141947" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij de Tiergarten is wel een slecht stuk ivm houtkap maar daar kan je eenvoudig een parallel paadje nemen.
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Zijn dat niet vooral de technische paadjes?
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Ja natuurlijk zijn dat de technische paadjes. :lol:
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Dat is dan niet helemaal wat ik zoek, dan kan ik beter op de Explosif komen :) Ik zoek eigenlijk de mooie rollende paden waarop ik eens een keer niet val 8)

Ik ben wat aan het herstellen en zoek leuke paden die uitdagend zijn op dunne bandjes maar niet de meest technische mtb paden.
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Tinnieman schreef:Dat is dan niet helemaal wat ik zoek, dan kan ik beter op de Explosif komen :) Ik zoek eigenlijk de mooie rollende paden waarop ik eens een keer niet val 8)

Ik ben wat aan het herstellen en zoek leuke paden die uitdagend zijn op dunne bandjes maar niet de meest technische mtb paden.
Ik heb de paadjes die je bedoelt wel gezien daar maar dan kan ik je niet aan een GPX helpen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 1 augustus 2023, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Ehm nee! Zand, modder, kleine wortels, leuke klimmen!!!

Geen drops van een halve meter of afdalingen met zulke verraderlijke grapjes dat mijn dunne wieltjes getaco'd worden. :-D
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Gewoon daar heengaan, gps op je stuur, waypoint maken bij de start.
Verdwalen doe je echt niet.
De meeste paden zijn precies wat jij zoekt, het is juist lastig singletracks, afdalingen en dropjes te vinden ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
aandegrens
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 28 februari 2011, 14:39
Mijn mountainbike: Grand Canyon CF SLX 9.9 SL ('14) Bulls Black Adder 29 ('12) as backup bike

ThaSingleTrackMastah schreef:Gewoon daar heengaan, gps op je stuur, waypoint maken bij de start.
Verdwalen doe je echt niet.
De meeste paden zijn precies wat jij zoekt, het is juist lastig singletracks, afdalingen en dropjes te vinden ;)
Precies zoals ThaSingleTrackMastah zegt.
Takken op de paden is nu her en der een wat groter probleem.
Maar misschien is deze wat rustiger:
https://connect.garmin.com/modern/course/15202140
Je krijgt dan wel alle klimmetjes voor je kiezen, maar die zijn allemaal te doen. In het Reichswald staan 28 stenen op de bergjes. Met deze rit kom je ze bijna allemaal tegen.
Trek Madone 3.5 (’15) for the road
Canyon Grand Canyon CF SLX 9.9 SL (’14)
Bulls Black Adder 29 (’12) Backup bike
Stevens Carbon Cyclocrosser ('08)
Bulls Copperhead 3 26” (’11: Sold)
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Tinnieman schreef:Ik heb eigenlijk wel zin om op korte termijn eens te gravelen in het Reichswald. Iemand een leuke GPS-route voor ondergetekende?
Hoeveel km wil je eigenlijk gaan rijden?
modder zuigt!
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Tussen 50 en meer. Ik heb gezien dat er altijd doorgestoken kan worden als het te gek wordt. Vanaf 50 dus.
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Plaats reactie