t-8one schreef:
sorcees schreef:
Ik ben van plan alles te fietsen, van huis uit, tot Rheine gewoon verharde weg.
Een deel van de Hermannsweg zal ik zonder kar fietsen, van Bielefeld tot einde, met twee overnachtingen op camping in Bielefeld.
En dat het deels zwaar wordt, daarvan ben ik me wel bewust, naast de fietsschoene gaan dus ook de wandelschoenen mee, voordeel van een karretje (20 kg totaal, is minder dan wat sommige "bikers" aan buikvet meezeulen).
Ik schat in dat ik 10 tot 12 uur per dag op de fiets zit, dan kan ik me ook een heel slecht gemiddelde veroorloven.
Nu maar hopen dat het dan droog is.
Ambitieus plan, maar klinkt er erg tof.
laat hier even een updatetje achter als het gelukt is, ik ben wel benieuwd naar je ervaring.
Deels gelukt, maar door materiaalpech, gebroken achteras, daardoor wiel scheef en derraileur in de spaken gelopen, heb ik de tocht moeten afbreken.
Op de eerste dag 95 km asfalt, 35 km HW.
Wel erg pittig, kar was ook te zwaar geladen en ik heb ook het nodige moeten duwen.
enkele foto's hier:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.469529033066626.112615.100000285997827&type=3De koppeling tussen fiets en kar is dan toch de bottleneck.
Tot overmaat van ramp is mijn fiets, nadat ik hem gerepareerd had, 4 dagen later gestolen (in Duitsland).
Zit nu even zonder MTB (moet alles op de SS doen).
Maar ik geef niet op, ik plan de route opnieuw, maar richt dan een basiskamp in en ga van daar uit de HW fietsen, moet ook te doen zijn, er zitten wel pittige klimmetjes in maar zonder kar gaat dat stukken beter.