Hermannsweg

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

We zijn, als we op de Hermannsweg fietsen, in Niedersachsen. De regeltjes worden bij de oosterburen per Bundesland opgesteld.
Voor Niedersachsen staan ze hier:
http://dimb.de/aktivitaeten/open-trails ... dersachsen
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
B82S
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: di 1 september 2009, 17:07

Ik zou mij er niet te druk om maken, verder staan er nergens bordjes. De restaurant eigenaar is niet bepaald een fietsliefhebber.
Goed rekening houden met de mede bosgebruikers, vaart minderen en vriendelijk groeten werkt vaak goed.
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Bij nader inzien vind ik mijn bijdrage, die ik hier eerst had gepost, niet leiden tot waar hij voor bedoeld was...Dus.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Sinnedsan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: vr 8 mei 2009, 19:59
Mijn mountainbike: 1 met hersens.

Gebbetje schreef:Bij nader inzien vind ik mijn bijdrage, die ik hier eerst had gepost, niet leiden tot waar hij voor bedoeld was...Dus.
En nu in Jip en Janneke taal svp, zodat ik het ook kan begrijpen :~ ?.
Het leven is net als neuspeuteren, je moet alles eruit halen wat erin zit.
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Sinnedsan schreef:
Gebbetje schreef:Bij nader inzien vind ik mijn bijdrage, die ik hier eerst had gepost, niet leiden tot waar hij voor bedoeld was...Dus.
En nu in Jip en Janneke taal svp, zodat ik het ook kan begrijpen :~ ?.
Ik had gereageerd op het 'verboden te mountainbiken bord' verhaal waar in dit topic recent over gesproken wordt. Ik viel hierbij in herhaling, vandaar.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Sinnedsan schreef:
Gebbetje schreef:Bij nader inzien vind ik mijn bijdrage, die ik hier eerst had gepost, niet leiden tot waar hij voor bedoeld was...Dus.
En nu in Jip en Janneke taal svp, zodat ik het ook kan begrijpen :~ ?.
Er stond één of ander lul verhaal over niet mogen bellen van @Gebbetje of zo....... :~
Duidelijk zo vriend :D
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Er stond één of ander lul verhaal over niet mogen bellen van @Gebbetje of zo....... :~
Duidelijk zo vriend :D

Tja....ach...dus dat is wat je hebt onthouden van mijn post?...en zo wordt de reden voor het zelf verwijderen van mijn post nog maar eens bevestigd, waarvoor dank :-q
Ga zo door vriend, jij komt er wel....*proest*
Laatst gewijzigd door Gebbetje op wo 27 februari 2013, 15:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Sinnedsan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: vr 8 mei 2009, 19:59
Mijn mountainbike: 1 met hersens.

Oke, belletje gemist.

Maar wanneer wij langs het restaurant/camping gaan, halen wij altijd snelheid eruit en groeten vriendelijk.

Het valt mij wel eens op dat de duitsers zelf als Schumacher's daar voorbij gaan.

Aan alle HWrijders, doe daar rustig aan, voordat......!.
Het leven is net als neuspeuteren, je moet alles eruit halen wat erin zit.
Sinnedsan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: vr 8 mei 2009, 19:59
Mijn mountainbike: 1 met hersens.

@Cisco, wordt dat dat we eens weer gaan!.
Het leven is net als neuspeuteren, je moet alles eruit halen wat erin zit.
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Sinnedsan schreef:@Cisco, wordt dat dat we eens weer gaan!.
Komt goed, eerst beter weer en jij beter worden :wink:
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Sinnedsan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: vr 8 mei 2009, 19:59
Mijn mountainbike: 1 met hersens.

@Cis, klopt, eerst beter worden.
Het leven is net als neuspeuteren, je moet alles eruit halen wat erin zit.
gerco 301
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 12 juli 2010, 19:37
Mijn mountainbike: Specialized Turbo Levo FSR

Morgen weer heen, even lekker wat km's maken :D
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Here's the deal met de verbodsbordjes...

De omgeving van het Hockendes Weib is altijd privé eigendom geweest van de mensen die het restaurant bij de Sommerrodelbahn hebben uitgebaat. Dit is dus niet het restaurant bij de camping! Deze mensen zijn nu overleden en de kinderen hebben alles geërfd. De kinderen hebben geen belang bij het stuk Teutoburgerwald en hebben het verkocht aan een vermogende man die blijkbaar een hekel heeft aan mtb'ers. Er zijn nu nog meer bordjes verschenen en verscheidene singletracks zijn afgesloten door grote boomstammen. Deze man heeft het stuk vanaf de camping tot aan de rood/witte stalen hekken die voorbij het kerkhofje staan in bezit, en alles links en rechts daarvan. Waar de grens precies loopt heb ik (nog) niet kunnen herleiden. Het verbod geldt geloof ik niet voor de H-weg zelf, maar dit weet ik niet zeker. Maar wel voor de ingang van de camping. Strikt gezien moeten we dus nu via de Sommerrodelbahn over de Hermannsweg tot aan de bovengenoemde rood/witte hekken.

Bij deze dus even een bedankje aan de mensen die zich nooit van iemand wat aan hebben getrokken en zich als debielen hebben gedragen door bijvoorbeeld met grote groepen (3+) te gaan 'mountainbiken', zowel duitsers als nederlanders. Ook even een bedankje aan het adres van de mensen die over hekken klimmen en ongevraagd door de 'tuin' van mensen hebben gereden. Ik hoop dat er nu wel een lichtje gaat branden bij de mensen die zich hierdoor aangesproken voelen. Ik heb hier nog zo gewaarschuwd....maar ja er zijn nou blijkbaar eenmaal ego's die het niet willen snappen omdat ze dan iets 'moeten toegeven'. Jammer, maar jullie zijn hier wel deels verantwoordelijk voor!

Er zijn vergevorderde plannen voor meer stukken die afgesloten gaan worden voor mtb'ers. Als we nou echt willen voorkomen dat het straks helemaal niet meer mogelijk is om daar te blijven biken ga je dan eindelijk eens aan bepaalde regels houden. Je bent in een ander land te gast, gedraag je daar dan ook naar! Het is daar geen Nederland waar iedereen maar ongestraft de schijt aan een ander kan hebben! Dit is uiteraard aan het adres van mensen die zich er door aangesproken voelen.

Nou, hoop ik toch eindelijk dat er eens een keer positief gereageerd wordt op mijn oproep! Kom op, ik hoef geen gelijk te hebben, daar is het nooit om gegaan! Als we maar kunnen blijven biken op en rondom de Hermannsweg! Het onderstaande is dan ook geen opgeheven vingertje maar een leidraad!

Ga niet als een dolle langs voetgangers! Rem af voor voetgangers en wacht totdat ze je uit zichzelf zien of horen en voor je aan de kant gaan. Gaan ze niet aan de kant of horen ze je niet heb dan gewoon even geduld en de situatie lost zichzelf op! Wees vriendelijk, groet en bedank mensen als ze voor je aan de kant gaan. Ga in geen geval roepen of bellen, dit wordt als storend ervaren! Rij op de Hermannsweg zelf sowieso niet meer hard, vooral in de weekeinden en vakanties! Er maken heel veel 50+ers gebruik van het woud, hou daar rekening mee want dat zijn de eersten die gaan klagen. Ook schrikken deze ouderen vaak van roepen en bellen, dus wees aub geduldig. Hou afval bij je!
Rijden om je rondetijden te verbeteren is dus geen goede optie meer in het Teutoburgerwald, hiervoor kun je prima terecht op de Nederlandse mtb routes, die zijn bij uitstek geschikt voor de snelheidsliefhebbers. Ik begrijp dat het voor sommigen juist heel belangrijk is om op tijd te rijden maar het is daar gewoon niet meer haalbaar willen we ons geliefde bikegebied niet verliezen.

Ik hoop dat het nou eindelijk eens positief wordt opgepikt en niet wordt gezien als 'dat eeuwige gezeik van Gebbetje' Dit mag uiteraard wel hoor, als je maar meehelpt het Teutoburgerwald te behouden voor bikers :wink:

De bovenstaande informatie heb ik van bikers uit Hörstel. Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat de informatie onjuist zou zijn. Ook deze bikers gaan op duitse fora probereren de mensen er van te overtuigen dat het anders moet. Mocht er iets niet kloppen aan de info of nieuwe info beschikbaar komen dan hoor ik dat graag zodat we zo accuraat mogelijk op de hoogte blijven.
Laatst gewijzigd door Gebbetje op do 28 februari 2013, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Kwoot me eige:
bert l. schreef:Om hierbij aan te sluiten en de vraag te stellen "en, dames en heren, wat gaan we er zélf aan doen?". ...

Verbeter de wereld en begin bij jezelf. Het bos is niet van ons, we zijn te gast op andermans terrein. Dus mijn mijn advies is om de bekende zelfregulering te hanteren: vermijd drukke punten en drukke tijden en houd je aan de gedragsregels (kleine groepen, remmen voor álle andere recreanten, geen lawaai etc.)

Afbeelding
Als ieder van ons nou eens deze simpele regeltjes hanteert en anderen er ook op aanspreekt, komt het helemaal goed.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

@bert l.

:-q uiteraard mee eensch! Het schijnt alleen wel zo te zijn dat men (dze sjermans) het niet op prijs stellen om toegeroepen of aan de kant gebeld te worden...waarom?....al sla je me dood. Aangezien meine deutsche freunden das gesagt haben zal het wel zo zijn. Het werkt in de praktijk prima trouwens, dat niks zeggen en niet bellen. Als je dan ook nog eens met een vet hollands accent vriendelijk bent heb je ze al snel voor je gewonnen.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Plaats reactie