Hermannsweg

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Leuk dat ze de Dorenther Klippen als alternatief startpunt noemen. Eigenaar van de camping daar is niet zo'n fan van 'ons mountainbikers', en heeft verbodsbordjes geplaatst (geldig of niet, dat laten we dan maar even in het midden).
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Luc151 schreef:Wel kreeg de route een goeie beoordeling, .
route???
er is daar geen MTB-route, alleen wandelpaden. De hermannsweg zelf is een wandelroute.
Ik heb het artikel trouwens niet gelezen, maar om nu weer allerlei misverstanden de wereld in te helpen...[/quote]


Goed "route" :wink:
Hoe moet je het anders uitschelden? Omgeving?

Voor de gelegenheid een link:

http://mountainbikeplus.com/nl/b/route9 ... gerwald/54" onclick="window.open(this.href);return false;
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
DrLivingstone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: di 16 september 2003, 08:23
Mijn mountainbike: ..heeft maar 1 been!

Het Teutoburgerwald is niet alleen hier, maar ook bij onze Oosterburen een gewild onderwerp voor discussies. Wat mag er wel, wat mag er niet. De een maakt de ander nog gekker.

Afgelopen juni zijn wij ook wezen MTBen in het Teutoburgerwald. Ik heb vooraf het nodige uitzoekwerk gedaan. Is MTBen in het Teutoburgerwald nu verboden of niet? Navraag leert dat er van een echt verbod geen sprake is. Heel erg officieel is het MTBen er niet toegestaan, maar dit steekt juridisch heel erg lastig in elkaar. Vraag maar eens wie de eigenaar van het gebied is en niemand kan je hier een zinnig antwoord op geven. Het algemene beleid is dat het gewoon wordt toegestaan. zolang er geen misbruik van wordt gemaakt / overlast wordt veroorzaakt. Wij zijn op 1 plek een MTB-verbodsbordje tegengekomen. Toch lijkt het er op, dat dit bord er niet door officiële instanties is neergehangen maar door de eigenaar van de camping iets verderop.

Verder hangt er in de buurt van de Dorenther Klippen een bordje wat lijkt op een Downhill verbod. Dat lijkt mij niet meer dan logisch op die plek... Problemen met wandelaars hebben we ook niet gehad. De Hermannsweg, vanuit Tecklenburg naar Hörstel, is een drukke wandelroute. Toch groet iedereen erg vriendelijk. Voor de rest: gedraag je, blijf op de paden etc. en er is niks aan de hand.

Onze gereden routes kun je hier terugvinden: http://www.mtbtrails.nl/mtb-trails-de/m ... burgerwald
Prachtige uitdagende routes in een waanzinnig mooi gebied.
Gebruikersavatar
zoesa
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 935
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 22:10
Mijn mountainbike: is altijd stuk
Contacteer:

Als je goed zoekt is er zelfs een legaal fietsbord te vinden bij de camping haha.
Leuke site heb je trouwens :-q
Zorg altijd dat de paaltjes verder uit elkaar staan dan dat je stuur breed is.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Pascal Rijzinga schreef:...Het algemene beleid is dat het gewoon wordt toegestaan. zolang er geen misbruik van wordt gemaakt / overlast wordt veroorzaakt...
Eén of andere 'grappenmaker' heeft zojuist mijn H-weg ritje (uit 2014) op Strava opeens als "gevaarlijk" aangeduid... :~ Toeval, of is dat bij meer het geval?
carbon bike, titanium collarbone...
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Wat is het effect daarvan?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Axel87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 25 september 2012, 16:03
Mijn mountainbike: Merida Big.Nine 1500

Nespresso, dat heb ik ook gehad bij een ritje!

Heb er echter veel meer ritten op de Hermannsweg op staan die ongemoeid zijn gelaten. Ik denk inderdaad dat er een of andere grappenmaker bezig is.
Gebruikersavatar
zoesa
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 935
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 22:10
Mijn mountainbike: is altijd stuk
Contacteer:

Is ook gevaarlijk dus.....
Zorg altijd dat de paaltjes verder uit elkaar staan dan dat je stuur breed is.
Pronghorn73
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 08:56

Weet iemand een goed overnachtingsadres in Bad Iburg of directe omgeving?
Gebruikersavatar
DrLivingstone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: di 16 september 2003, 08:23
Mijn mountainbike: ..heeft maar 1 been!

Nespresso schreef:
Pascal Rijzinga schreef:...Het algemene beleid is dat het gewoon wordt toegestaan. zolang er geen misbruik van wordt gemaakt / overlast wordt veroorzaakt...
Eén of andere 'grappenmaker' heeft zojuist mijn H-weg ritje (uit 2014) op Strava opeens als "gevaarlijk" aangeduid... :~ Toeval, of is dat bij meer het geval?
De Hermannsweg is absoluut niet gevaarlijk, ook niet buiten de paden om. Tuurlijk moet je altijd oppassen bij de diverse passages, maar om deze als gevaarlijk te bestempelen..onzin

@Pronghorn73 Wij verbleven in Tecklenburg hier: http://www.zum-alten-brunnen.eu/index.php/nl/" onclick="window.open(this.href);return false; Wanneer dat te ver weg is, zal er in Bad Iburg ook wel wat te vinden zijn. Google is youre friend..
Pronghorn73
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 08:56

Heeft iemand de vaste mtbroute in Bad Iburg gereden en is de moeite om deze te rijden?
Gebruikersavatar
DrLivingstone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: di 16 september 2003, 08:23
Mijn mountainbike: ..heeft maar 1 been!

@Pronghorn73 ik weet niet van een vaste MTB route af (is dat deze? http://tinyurl.com/p7cqufu" onclick="window.open(this.href);return false;) maar wat ik wel weet is dat het gebied rond Bad Iburg erg mooi is om te MTBen.

Wij hebben een rondje gedaan vanaf Tecklenburg en kwamen ook door / rond Bad Iburg: http://tinyurl.com/o8ojgz4" onclick="window.open(this.href);return false;

Rond Bad Iburg zijn de heuvels allemaal wat hoger en dat merk je. Mooie klimmen en op de hoge bult bij Bad Iburg lopen prachtige single tracks naar beneden. Dus als je het mij vraagt: ja de vaste MTBroute zal dan ook wel de moeite waard zijn.
Pronghorn73
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 08:56

@Pascal Rijzinga dit is niet de route die ik bedoel, maar volgens mij wel erg mooi. Op site van de Teutotour wordt melding gemaakt dat Bad Iburg een vaste mtbroute heeft van 15 km. We gaan de Teutotour rijden, maar gaan op zaterdag al die kant op. Nu is het de vraag of het de moeite is om de vaste mtbroute van Bad Iburg op zaterdag als opwarmertje te gaan rijden of niet. Weinig info te vinden op www
Gebruikersavatar
DrLivingstone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: di 16 september 2003, 08:23
Mijn mountainbike: ..heeft maar 1 been!

@Pronghorn73 Het antwoord is ja: doen. Wat wij daar gefietst hebben en wat ik gezien heb is gewoon erg mooi / uitdagend om te fietsen.
Pronghorn73
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 08:56

@Pascal Rijzinga vorige week zaterdagmiddag vanuit Bad Iburg de bossen en heuvels ingefietst. Startbord van vaste route gevonden, alleen vervolgens geen bordjes. Toen maar op het gezond verstand rondje gereden. Blijft mooi biken rond Bad Iburg.
Plaats reactie