Hermannsweg

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Monkey biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:47
Mijn mountainbike: Cube AMS 120 29 inch fully 2012
Contacteer:

We willen met een man of 12 een weekend biken en zoeken nog een mooi hotelletje in de buurt. Wie kan mij helpen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Monkey biker schreef:We willen met een man of 12 een weekend biken en zoeken nog een mooi hotelletje in de buurt. Wie kan mij helpen.
Google eens op Hotels in Tecklenburg.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Dit: http://www.ringhotel-teutoburger-wald.de/" onclick="window.open(this.href);return false; is een erg mooi hotel. Vanuit hier kan je richting Bad Iburg of de andere kant op richting Rheine.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Gaan er de komende tijd nog wat bikers uit Enschede/Hengelo en omgeving naar de Hermannsweg? Wil er wel weer een keer rijden.. Gr. Marco
Monkey biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:47
Mijn mountainbike: Cube AMS 120 29 inch fully 2012
Contacteer:

Bedankt voor de vele tips.
rekkels
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: wo 14 december 2005, 19:59
Mijn mountainbike: 29 inches
Contacteer:

VeeDee schreef:Dit: http://www.ringhotel-teutoburger-wald.de/" onclick="window.open(this.href);return false; is een erg mooi hotel. Vanuit hier kan je richting Bad Iburg of de andere kant op richting Rheine.
Vandaag gereden vanuit het Ringhotel, inderdaad een erg mooi en degelijk hotel. Clinic gevolgd van het Feenstra Bike Team. Het was een beetje nat, maar dat mocht de pret niet drukken... Mooi gebied om te biken, ik was er nog nooit geweest maar kom er zeker weer eens!
Life's like your nose.. get out what's in..

Crossingways
Peter F900
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 552
Lid geworden op: za 20 oktober 2001, 02:00

Afgelopen weekend met een aantal collega's vanuit Horstel gereden. De route van zichzelf is al pittig, maar nu helemaal door het het enorm vele blad en de nattigheid. Af en toe op stukken gereden waar de track totaal niet meer te zien was (ja op de GPS).
3Wieler
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 4 oktober 2009, 11:51
Mijn mountainbike: 29er Epic comp 2013
Contacteer:

Afgelopen woensdag van sinterklaas verlofdag gehad vrij van ouderlijke verplichtingen.
Strak blauwe lucht en temperatuur op't vriespunt. Dus ik heb de fiets maar eens achterop de auto gegooid en koers gezet naar Horstel.
Omdat ik in mn uppie was toch maar gekozen om het brede pad beetje aan te houden. Mede om gezien gladde ondergrond toch beetje risico te mijden.
Helaas ligt de brug er nog steeds uit en kon er zelfs helemaal niet meer langs :~ . Dus maar stukje omgereden langs spoor en route later weer opgepakt.
Totaal zo'n 63 km gemaakt, heerlijke dag gehad. Ondanks feit dat ik op eind geen gevoel meer in mijn tenen had, maar ach.

En dat op maar een dik uur rijden :D
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Afbeelding

Deze bordjes staan bij "de ingang" van de Hermannsweg ter hoogte van de camping Dorenter Klippe....iemand al eerder gezien?

(of heb ik het topic niet helemaal nauwkeurig bekeken....)
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
Gebruikersavatar
Marc41
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: vr 20 april 2012, 20:54
Mijn mountainbike: Specialized epic s works 29'er carbon

Ook ik meende afgelopen zondag dit bord te hebben gezien. En wel bij de camping aan een boom, onder aan die lange klim,tegenover het terras van dat restaurant, :~ :~
was het elke dag maar zondag
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Voor zover ik weet - verder naar boven in dit topic is het uitgewerkt - is de basisregel in Duitsland dat je op onverharde wegen en bospaden mag fietsen. Daar zijn uitzonderingen op te maken, maar net als in Nederland heb je daar officiële borden voor nodig.

Bord hierboven moeten we maar als een waarschuwing zien: wegblijven en geen overlast verooorzaken.

De rechts- en wetskennis staat hier:
http://www.dimb.de/sitemap
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Het schilt ziet er ook als zelf gemaakt uit.
@Dex, ben je zondag hier naar toe geweest met de bike?
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Zonder bike.....;-) met bike dan bel ik jou Cisco...

Ik heb ook de indruk dat dit geen officieel bord is, maar met zekerheid is dit niet te zeggen. Het is i.i.g. geen karton of iets dergelijks. Er is wel enige sprake van duurzaam materiaal, om het maar een hip uit te drukken. Eerlijk gezegd heb ik de indruk dat dit een actie is van de campinghouder/restaurant-eigenaar ter plekke. Er is sprake van veel wandelaars in dat stuk, en ik meen me te herinneren dat wij de vorige keer (Cisco and me) ook al boos werden aangekeken door iemand ter plekke.

Ik ben zelfs nog even naar Hörstel gereden, maar daar hingen deze borden niet....
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Dex schreef: ik meen me te herinneren dat wij de vorige keer (Cisco and me) ook al boos werden aangekeken door iemand ter plekke.
Dat komt door die lelijke rotkop van mij :tong
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

En volgens mij kunnen ze wat dat betreft ook niet één groep uitzonderen.... Dan zou het voor alle fietsers moeten gelden.
Plaats reactie