Info grensstreek Duitsland/Oostenrijk

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Hillclimber
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: zo 6 februari 2005, 14:11
Mijn mountainbike: SCOTT Scale Ltd.7,2kg, SCOTT Spark Team 9,15kg & ISAAC Sonic Ltd. 6,4kg
Contacteer:

Wij willen met een paar bikkels 8) in juni een week naar Zuid-Duitsland of Oostenrijk.

Belangrijke aspecten waar het geheel aan moet voldoen zijn:
* bergen
* ruig
* goede bedden
* lekker eten
* max. ca. 1000km vanuit Delft

Wie kan mij/ons helpen aan leuke en/of interessante omgevingen, accommondaties en bijbehorende verhalen in dit gebied?
Ik doe het 2x per dag en de rest naar behoefte
floepert99
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 989
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 14:30
Mijn mountainbike: Are all Singular
Contacteer:

Zugspitz Arena ?
Ruige bergen, genoeg (wintersport)plaatsjes met goede hotels en vooral snel te bereiken over de Autobahn..... Kheb geen ervaring met de mtb mogelijkheden in die omgeving.
= http://www.transpirinaika.nl" target="_blank =
floepert99
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 989
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 14:30
Mijn mountainbike: Are all Singular
Contacteer:

= http://www.transpirinaika.nl" target="_blank =
The GIANT Men
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 790
Lid geworden op: di 30 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Giant NRS Composite 1 carbon
Contacteer:

Je kan daar leuk mountainbike. Afgelopen jaar met de GPS. Vond het niet echt supes. Vele GPS track's zijn oud en niet geupdate. Betekent dat je voor vele verrassingen komt te staan of misschien wel ergens uitkomt waar totaal niet te mountainbike is. (lees oude sporen waar 5jaar geleden tracktoren over gereden zijn en bomen gekapt zijn) Verder beslist een mooi gebied.
http://www.rijwielpaleis.nl/diversen/20 ... erwald.asp
Kijk daar eens een verslag van mij.
Succes :-q
AlexSvW
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 30 juli 2007, 15:24
Mijn mountainbike: KTM Team Issue / Rotwild RFC 03

Hinterglemm. Hotel Conrad.
Hillclimber
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: zo 6 februari 2005, 14:11
Mijn mountainbike: SCOTT Scale Ltd.7,2kg, SCOTT Spark Team 9,15kg & ISAAC Sonic Ltd. 6,4kg
Contacteer:

Kijk, hier schiet ik al weer wat mee op :lol:

Ik kijk uit naar nog meer ideën
Ik doe het 2x per dag en de rest naar behoefte
Hillclimber
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: zo 6 februari 2005, 14:11
Mijn mountainbike: SCOTT Scale Ltd.7,2kg, SCOTT Spark Team 9,15kg & ISAAC Sonic Ltd. 6,4kg
Contacteer:

The GIANT Men schreef:Je kan daar leuk mountainbike. Afgelopen jaar met de GPS. Vond het niet echt supes. Vele GPS track's zijn oud en niet geupdate. Betekent dat je voor vele verrassingen komt te staan of misschien wel ergens uitkomt waar totaal niet te mountainbike is. (lees oude sporen waar 5jaar geleden tracktoren over gereden zijn en bomen gekapt zijn) Verder beslist een mooi gebied.
http://www.rijwielpaleis.nl/diversen/20 ... erwald.asp
Kijk daar eens een verslag van mij.
Succes :-q

Ik lees in je verslag dat jullie in een goed hotel hebben gezeten. Maar welk hotel kan ik niet terug vinden in je verslag. Let me know please :-q
Ik doe het 2x per dag en de rest naar behoefte
The GIANT Men
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 790
Lid geworden op: di 30 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Giant NRS Composite 1 carbon
Contacteer:

Hillclimber schreef:
The GIANT Men schreef:Je kan daar leuk mountainbike. Afgelopen jaar met de GPS. Vond het niet echt supes. Vele GPS track's zijn oud en niet geupdate. Betekent dat je voor vele verrassingen komt te staan of misschien wel ergens uitkomt waar totaal niet te mountainbike is. (lees oude sporen waar 5jaar geleden tracktoren over gereden zijn en bomen gekapt zijn) Verder beslist een mooi gebied.
http://www.rijwielpaleis.nl/diversen/20 ... erwald.asp
Kijk daar eens een verslag van mij.
Succes :-q

Ik lees in je verslag dat jullie in een goed hotel hebben gezeten. Maar welk hotel kan ik niet terug vinden in je verslag. Let me know please :-q
Het hotel is in Ehrwald, sporthotel Schönruh www.hotel-schoenruh.com
Ook kan je kijken op www.bike-holidays.com daar staan vele mountainbike hotels in
Succes,
rickenwendela
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 16 maart 2008, 15:13
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper "women"

Zugspitz Arena is leuk.

Allemaal wintersportplaatsjes, genoeg hotels. Zugspitze Camping is ook goed (het hele jaar open), hebben ook hotelfaciliteiten.

De bergen zijn daar nog niet heel erg hoog wat betekent dat je kunt bergen "hoppen".

Wij hebben de volgende kaart gebruikt:
Mayr "Tiroler Zugspitzgebiet" Ehrwald-Lermoos-Biberwier-Lähn/Wengle-Bichlbach-Berwang-Heiterwang-Plansee.
Wander-, Rad- MTB- und tourenkarte 1:30.000
Daar kun je wel wat mee.

Tips voor leuke routes:
- vanuit naar de Ehrwalder Alm (niet via de Erhwalder Almbahn maar de errug steile (15%) asfaltweg omhoog) dan via de Igelsee naar de Sebensee en v.v.
- via Lermoos naar Bichlbach naar Berwang, omhoog naar de Heiterwanger Hochalm en via een spectaculaire afdaling, deels over een skipiste naar beneden

Ik heb van de beide routes ook GPS-tracks.

Succes ermee
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

http://www.pensionkatharina.com

Ligt hier dus zééér Zuid Duitsland en grens Oostenrijk....

Aardige mensen in dat pension, goede bedden, direct aan een route gelegen, gewoon leuk :-q . Oh ja, en niet te duur. Ben daar zelf al 5 keer geweest.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor meer info kan je mij PB'en

Erikje
AlexSvW
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 30 juli 2007, 15:24
Mijn mountainbike: KTM Team Issue / Rotwild RFC 03

Ehrwald is leuk. Je kan er makkelijke touren en wat zwaardere doen. Wat ik wel een mooie route vond was rund um den Wannig. Je gaat dan de Fernpass over wat erg mooi is.
Zelf ga ik al een paar jaar in Juni naar Hinterglemm. Hier zitten we ook in een bike hotel. Deze hebben een eigen gids. Van 7 tot 14 juni zijn we er weer. Je kunt eens kijken op de site van het hotel www.hotel-conrad.at daar staan ook nog wat foto's. Het is volgens mij nog geen duizend kilometer.
Hillclimber
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: zo 6 februari 2005, 14:11
Mijn mountainbike: SCOTT Scale Ltd.7,2kg, SCOTT Spark Team 9,15kg & ISAAC Sonic Ltd. 6,4kg
Contacteer:

Allen hartelijk dank voor de info.

Wij hebben inmiddels besloten om naar Zugspitze arena te gaan. We zien er naar uit.

Zodra wij heelhuids terug zijn zal ik hier verslag doen :-q
Ik doe het 2x per dag en de rest naar behoefte
Fully4Fun
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 13 augustus 2008, 14:13
Mijn mountainbike: Canyon Nerve XC 7.0 (09)

Heeft iemand nog tips met specifieke routes waarin veel single-tracks voorkomen in omgeving Ehrwald? (Zugspitz Arena)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

floepert99 schreef:Zugspitz Arena ?
Ruige bergen, genoeg (wintersport)plaatsjes met goede hotels en vooral snel te bereiken over de Autobahn..... Kheb geen ervaring met de mtb mogelijkheden in die omgeving.
Idem: Zugspitze Arena. Geweldig gebied en maar 900 km van Delft.
Ik heb wel eens een rondje Zugspitze gefietst: Garmisch - Ehrwald - Lermoos - Leutasch - Mittenwald - Garmisch

Foto's hier Mijn verslag stond destijds met éen van m'n foto's in FIETS.

Een mooie klim- en klautertocht gaat vanuit Garmisch Partenkirchen naar de Reintalangerhütte. Na het lezen van het verhaal in het Duitse blad BIKE, moest ik die route maar eens narijden.
Foto's hier


Afbeelding
beetje steil af en toe
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie