MTB'en in Oberhambach?

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Lester71
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: di 2 februari 2010, 22:33

Ik ga een weekje naar een Roompot park in Oberhambach, Duitsland.
Weet iemand of het de moeite waard is om mijn mtb mee te nemen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
holzfeller
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2100
Lid geworden op: za 22 mei 2010, 00:23

Heuveltjes hebben ze daar.

Kijk hier eens http://www.gps-tour.info/de/touren/detail.56481.html

Ze zijn daar blijkbaar zeer cretief met de benaming vd plaatsen, je tocht gaat
dus van oberhambach via hambach naar unterhambach :P

Wie verzint dit toch......

Maarja, gewoon meenemen dat fiets, fietsen kan toch echt overal :-q
Editor
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: do 11 februari 2010, 22:38
Mijn mountainbike: Cube Reaction Race 2011

@Lester71
Ik ga hier komende zomer naartoe, ben jij inmiddels al geweest?
Ben benieuwd hoe je het vond?

@holzfeller
Thx voor de link!
Ride on!
Fuzzybootz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 16 juli 2012, 19:42
Mijn mountainbike: Cube LTD 2012

Ik ben hier reeds 2x geweest en het is zeker de moeite waard om je bike mee te nemen. Je zit daar in een bosrijke omgeving dus een GPS is er zeker aan te raden als je er de weg niet kent. Tevens zijn hier wel wat gebieden met aardige hoogteverschillen, wat het dus aan te raden maakt dat je conditie op pijl is.
Editor
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: do 11 februari 2010, 22:38
Mijn mountainbike: Cube Reaction Race 2011

Inmiddels weer terug van vakantie, idd een prima MTB gebied.
Wel even zelf op zoek naar mooie route, GPS zeker aan te raden, want er is niets uitgepijld.
Aantal single tracks gevonden met veel hoogte meters.
Ride on!
Alwin_12
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: di 4 december 2012, 17:09

klinkt alsof je je goed vermaakt hebt.
Muizje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: do 4 april 2013, 09:24
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 29 (2013)

Grappig om dit hier tegen te komen, ik kom al 15 jaar in dat park! Ga dit jaar voor het eerst mijn fiets meenemen, heb voorheen alleen gewandeld in de omgeving (wat ook geweldig is).

Weet iemand toevallig of er een kaartenset van deze omgeving bestaat?
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Wij zijn er vorige week geweest.
Aanrader is een eigen bed of matras meenemen. Wat een klote dingen liggen daar in die huisjes!
Voor mij een reden om er nooit meer naar toe te gaan.
Muizje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: do 4 april 2013, 09:24
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 29 (2013)

Je kan erover klagen, dan krijg je een nieuw matras. In sommige huisjes hebben ze de matrassen al vervangen, en in andere lig je de spiralen in je rug prikkend :)

Ik blijf het daar geweldig vinden, maar ik neem ook wel wat spulletjes van huis mee om het gezellig te maken. Eind Mei ga ik weer :-q

Heb je wel gefietst in de omgeving?
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Ben er in 2010 geweest. Bedden idd waardeloos. Maar goed, wel wat gebiked, niets spannends (qua paden) brede schotters, max 200-300m hoogte verschil. 'T is een mooie omgeving en je kan er mooie ritjes fietsen maar voor spannende uitdagende routes moet je toch in een ander deel van Europa zijn ;-)

Heb zelf een gedetaileerde wandelkaart gepakt en maar wat gaan rondrijden dus misschien heb ik de spannende paden niet gevond?
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Gebruikersavatar
mountainbiker93
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:09
Mijn mountainbike: Tallboy V5 CC en Triban RC520 gravelbike
Contacteer:

Ik ben hier tijdje terug ook geweest en heb toen best mooie paden gevonden. Gewoon even op gps tracks gezocht.

De fotos http://m.pinkbike.com/u/mountainbiker93 ... bach-2013/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

holzfeller schreef:Kijk hier eens http://www.gps-tour.info/de/touren/detail.56481.html

Ze zijn daar blijkbaar zeer cretief met de benaming vd plaatsen, je tocht gaat dus van oberhambach via hambach naar unterhambach :P

Wie verzint dit toch.....
Zal ik ook wat verzinnen, of dat park en deze route zijn afgelopen drie jaar flink uit elkaar gegroeid, of het is echt een **** eind fietsen om vanuit het park op die route te komen (~150km).
- Park: 55765 Oberhambach
- Route: "Ober-Hambach" in 64646 Heppenheim (Bergstraße)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ik ga er binnenkort weer eens heen, en ja uiteraard gaat mijn fiets mee. Heeft iemand nog leuke GPS routes liggen vanaf de Roompot??? Moet toch wel wat leuks te vinden zijn aldaar...

He Cheeta, die van jou is mij net iets te uitdagend. Pak ik de auto wel voor... :tong
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Niemand????
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

beetje een topic-kick, maar wilde toch even mijn ervaring delen:

ben hier de afgelopen 2 weken geweest en had uiteraard de bike mee.

Ik vond wat uitgezette MTB routes, maar zag er niet direct veelbelovend uit. Daarom ben ik vanaf het park gaan fietsen. Rondom het park zijn verschillende uitgezette wandelroutes (TraumSchleifen) die zich prima lenen om te biken. Het gaat wel om korte rondjes, maar bijvoorbeeld de wandeling vanaf het park 'Rundum den Zauberwald' is echt leuk om met de MTB te doen en kent voor Duitse begrippen veel Single Trails. Heb enkele klimmetjes moeten lopen omdat er te veel rotsen waren, maar in de afdaling zijn die juist goed te doen.

Ook kun je vanaf het park naar de Erbeskopf fietsen, grotendeels onverhard. Mocht je hier heen gaan en nog wat specifieke tips willen, stuur vooral een PB.
Plaats reactie