Trailpark winterberg

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
arjan174
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: do 17 september 2009, 20:56
Mijn mountainbike: Heuvel fs 29 (Vitus Rapide fs)

Vlgs mij stond er nog geen los onderwerp voor correct me if i'm wring.

Trailpark is los van bikepark in Winterberg en start vanaf parkeerplaats Bremberg (als je erop rijdt bij gebouw rechtvooruit bord staat aan linkerzijde).

Bevindingen: alle trail routes gereden van blauw tot en met zwart en het oefen parcours.

Erg leuk als je in korte tijd redelijk wat hoogtemeters wil maken met als je rood en zwart kiest leuke en technische afdalingen voor de kiezen krijgt.

Mooiste track vond ik de Uppu variant (zwart S2) daar zit 2 leuke technische secties in waar je behoorlijk moet sturen.

Ben benieuwd naar jullie bevindingen?

Moet zeggen leuke aanvulling en staat los van bike park wil je net wat minder heftig rijden als in bike park en genieten vd mooie vergezichten terwijl je de klim oprijd ? Ben nu nog in Winterberg moet er wel bij zeggen dat ze nu druk de wintersport voorzieningen aan het verbouwen zijn dus laat je nu niet afschrikken door de bosbouw. Verder goed de bordjes kijken want soms zie je ze bijna niet staan . Ter plaatse van Landal even goed opletten daar kun je namelijk rechts of rechtdoor ( rood en zwart) of linksom omhoog ( blauw) daar is door het bouwverkeer de route wat lastiger te vinden maar voor rest prima aangegeven.

Qua fiets kun je alle rondes zeker met hardtail doen al moet ik zeggen dat het met de canyon nerve 29 helemaal een feest is .
Gebruikersavatar
jacobsentertainment
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 11:16
Mijn mountainbike: Cannondale, Scalpel, FSI, Scalpel HT.
Contacteer:

Ik zat laatst al even te kijken op de site van bikepark-winterberg maar dat leek me niets, dat bike park dan. Maar nu zie ik dat ik op een verkeerde site zat te kijken op en dit is "trailpark-winterberg" Dit ziet er leuker uit omdat het meer kilometers en hoogte meters heeft. Lijkt me een leuk idee voor in een weekend tussendoor :-q
Make it idiot proof and someone will make a better idiot........... I don't necessarily agree with everything I say.
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Schau mal :-q :winkie:

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 9&t=114750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
jacobsentertainment
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 11:16
Mijn mountainbike: Cannondale, Scalpel, FSI, Scalpel HT.
Contacteer:

Remy_ams100 schreef:Schau mal :-q :winkie:

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 9&t=114750" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is nog geen september, maar ehhhh al geweest ?
Make it idiot proof and someone will make a better idiot........... I don't necessarily agree with everything I say.
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

jacobsentertainment schreef:
Remy_ams100 schreef:Schau mal :-q :winkie:

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 9&t=114750" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is nog geen september, maar ehhhh al geweest ?
as Vrijdag (4 sept) gaan we de auto inladen en richting Sauerland :-D , (Maandag 7 sept rijden we terug naar NL)

:-q
Gebruikersavatar
jacobsentertainment
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 11:16
Mijn mountainbike: Cannondale, Scalpel, FSI, Scalpel HT.
Contacteer:

Remy_ams100 schreef:as Vrijdag (4 sept) gaan we de auto inladen en richting Sauerland :-D , (Maandag 7 sept rijden we terug naar NL) :-q
Dus je verhaal komt nog :-q
Make it idiot proof and someone will make a better idiot........... I don't necessarily agree with everything I say.
Nyma
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 30 augustus 2015, 21:26

we wachten af :) thxs
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Inmiddels weer terug op aarde .

Wij hebben de L1 route getracht te rijden (Ikzelf schijn dus ook een stuk L2 route meegenomen te hebben ? :o , was allemaal een beetje wazig aangegeven .. , dus goed op de pijlen letten en de kant waar ze naartoe wijzen ! )
Helaas om een goed beeld te geven van het trailpark zou ik er nog een keer heen moeten, want het weer was bar op onze 2e (en laatste) dag. Op sommige stukken omhoog zoog de ondergrond zo erg dat er gewoon niet doorheen te rijden viel, De stukken naar beneden toe waren zo modderig en glad dat het af en toe wel een ijsbaan leek. (Noni voor en Smart Sam achter << Niet de ideale partner in deze omstandigheden, maar op dit feitje na overal perfect doorheen kunnen komen met de bandjes op 1.8bar)
Zelfs m'n camera opnames kan ik voor 90% zo de prullenbak in kwakken omdat na 10m de lens al vol met Sauerlands modder zat ...)

Maar ja, wel genoten .. ook van de redelijk natte omstandigheden, gaf wel een extraa'tje aan het geheel ...
Teixido
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 3 oktober 2011, 21:58

Iemand onlangs nog naar het trail park geweest? Dit jaar nog geen enkele post over dit park? Wellicht dat wij binnenkort die kant op gaan. Als iemand recente ervaringen kan delen hoor ik het graag.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Vanmiddag toevallig geweest. Beetje modderig maar wel heel leuk. Zwarte trails zijn momenteel redelijk listig door gladheid. Routes zijn niet altijd even duidelijk aangegeven maar toch konden we ons hier wel middag vermaken. Gestart vanaf Landal Winterberg routes komen bijna voor de deur langs.
ktmbiker1990
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: di 18 maart 2014, 22:54
Mijn mountainbike: KTM Ultra Sport '14

Woensdag 1 september voor 3 daagjes naar Winterberg, Ben erg benieuwd naar dit trailpark. Twee jaar terug was dit park er nog niet, enkel het downhill park aan de overkant. We zitten in een hotel dat grenst aan het trailpark. De gewone routes rondom Winterberg zijn niet echt uitdagend maar wel mooi om leuke tochten te maken in een mooie omgeving. Vorig jaar in Saalbach-Hinterglemm geweest, daar zijn de bergen en routes 'iets' uitdagender.
Een update volgt als we terug zijn!
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Trailpark is leuk met slecht weer, lekker glibberen en glijden. De routes zijn nu beter uitgepijld dan een maand geleden, nu overal grote duidelijke bordjes erbij in het wit met gele pijlen.

Erg leuke aanvulling als je een dag in het bikepark bent geweest en nog een dag tegoed hebt maar iets rustiger aan wil doen.
ktmbiker1990
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: di 18 maart 2014, 22:54
Mijn mountainbike: KTM Ultra Sport '14

Afgelopen week in Winterberg geweest, overnacht bij Hotel Herrloh. Ideale uitvalbasis voor de mountainbikers.
Het Trailpark was wel aardig om te doen maar ik doe liever een dagtocht door de omgeving. Routes zijn goed uitgezet en makkelijk te volgen maar het enige dat je doet is via brede grindpaden klimmen en via singletrails tussen de bomen door weer naar beneden en dat steeds herhalen. Leuk voor aan je techniek te werken.

Op dag 2 hebben we route 12 gereden, ongeveer 40km met bijna 1000 hoogtemeters. Erg mooie route met 3 flinke beklimmingen. Deze zijn het wel waard want de uitzichten zijn schitterend.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Haha wat wil je dan? Trail rijden gaat ook over leuke singletrails naar beneden, niet om puur omhoog te rijden zoals je bij veel XC marathons helaas ziet. Ik vind het een vermakelijk stukje. Dag erna een dagkaart voor het bikepark en dan mag ik weer naar huis.

Ik ga altijd naar Big Mountain Hotel, en dan wel de kamer van 50 euro. Dan zit je het het bijgebouw iets verder de straat in, ruime 2persoons kamer met balkon en dichtbij het park. Ideaal.
ktmbiker1990
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: di 18 maart 2014, 22:54
Mijn mountainbike: KTM Ultra Sport '14

Dennisvdb schreef:Haha wat wil je dan? Trail rijden gaat ook over leuke singletrails naar beneden, niet om puur omhoog te rijden zoals je bij veel XC marathons helaas ziet.
Mijn voorstelling van het trailpark was iets anders dan de werkelijkheid, desondanks is het leuk voor een middagje te rijden maar ook niet langer vanwege de geringe aantal kilometers.
Plaats reactie