trailpark winterberg?

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

He Cube .... jouw logo lijkt wel heel erg op dat trailpark logo !

Succes daar .. ik heb het erg naar mijn zin gehad en ga zeker nog eens terug !
Gebruikersavatar
Rijkovich
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 330
Lid geworden op: do 25 maart 2010, 18:11
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF9 SL 2021 / Stanton Sherpa

Vorige week hier gereden, samen met "Paul Rush". Het bikepark is voor ons iets te veel van het goede, maar het trailpark leek ons een leuke afwisseling op de langere vaste routes in de regio (die veelal over brede paden lopen).

De bewegwijzering is niet geweldig, de pijltjes staan bv naar rechts terwijl je linksaf moet... Wij hebben de L1 en een combinatie van M1 en M2 gereden. De klimmen gaan over brede gravelpaden omhoog en via singletracks naar beneden. Mooi aangelegd! Leuke (kom)bochten, bruggetjes, enz.
Echt een aanrader. Ik ga zeker nog een keer die kant op!
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen...
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 CF /Canyon Neuron 9.0 CF

Ja geinig, en als Canyon nou mijn nieuwe fiets een keer levert moet ik het straks veranderen in 27,5 trix.
In mijn zoektocht naar nieuwe leuek dingen kwam ik ook deze nog tegen
http://www.brilon-tourismus.de/de/theme ... Ground.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Ziet er ook leuk uit en gaan we ook meenemen in de routes die we gaan maken.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Wat vrienden zijn naar een weekend naar Winterberg geweest (zelf niet mee geweest door omstandigheden), die ook naar het Trailpark en Brilon zijn geweest (met standaard XC hardtails). De enthousiastere reacties waren eigenlijk voor Brilon, wat echt een aanrader scheen te zijn (veel variatie mogelijk). Trailpark scheen an sich een leuke flow te hebben, maar niet echt heel uitdagend...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
koendio
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 16:48
Mijn mountainbike: Canyon Grizl CF SL 7/ specialized Diverge
Contacteer:

ben net terug uit winterberg. Vond het trailpark best lachen, soms wat moeilijk aangegeven. Was ook erg modderig. Bepaalde stukken van s2 met die gladheid niet fietsend te doen (op een rigid). Vond de afdaling door de bossen onder de stoeltjeslift wel leuk, grote kombochten en sprongen. Daarnaast gisteren weer eens afgereisd naar willingen en die freeride daar is toch ook wel erg leuk.... jumps toch minder tricky dan de freeride in winterberg (althans, zonder vering). Was daar wel erg rustig met fietsers.
Het leuke aan klimmen is dat er een afdaling volgt!!! (als je in het dal begint tenminste)
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Even een off-topic vraagje aan de Landal bezoekers van Winterberg. :winkie:

De TV's die ze daar hebben, zit daar een HDMI aansluiting op ?

BVD !

:winkie:
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

YUUUUUPPP

3x zelfs . :D
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

jeroentune schreef:YUUUUUPPP

3x zelfs . :D
Danke schön herr :winkie: :-q (Dan trek ik de kabel even achter de tv-kast vandaan :D , altijd handig, een laptop met HDMI out :) )
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

The Borg Cube schreef:Ja geinig, en als Canyon nou mijn nieuwe fiets een keer levert moet ik het straks veranderen in 27,5 trix.
In mijn zoektocht naar nieuwe leuek dingen kwam ik ook deze nog tegen
http://www.brilon-tourismus.de/de/theme ... Ground.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Ziet er ook leuk uit en gaan we ook meenemen in de routes die we gaan maken.
Klinkt Goed, heb er nu al zin in ;-)
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Goed.., ik had hier : http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 9&t=122262" onclick="window.open(this.href);return false; ook al gereageerd .., maar komtie nog een keer :

Wij hebben de L1 route getracht te rijden (Ikzelf schijn dus ook een stuk L2 route meegenomen te hebben ? :o , was allemaal een beetje wazig aangegeven .. , dus goed op de pijlen letten en de kant waar ze naartoe wijzen ! )
Helaas om een goed beeld te geven van het trailpark zou ik er nog een keer heen moeten, want het weer was bar op onze 2e (en laatste) dag. Op sommige stukken omhoog zoog de ondergrond zo erg dat er gewoon niet doorheen te rijden viel, De stukken naar beneden toe waren zo modderig en glad dat het af en toe wel een ijsbaan leek. (Noni voor en Smart Sam achter << Niet de ideale partner in deze omstandigheden, maar op dit feitje na overal perfect doorheen kunnen komen met de bandjes op 1.8bar)
Zelfs m'n camera opnames kan ik voor 90% zo de prullenbak in kwakken omdat na 10m de lens al vol met Sauerlands modder zat ...)

Maar ja, wel genoten .. ook van de redelijk natte omstandigheden, gaf wel een extraa'tje aan het geheel ...
furius
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 482
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 22:31
Mijn mountainbike: Heeft dikke baaande

Gisteren delen van de M1 M2 en S1 routes van het trailpark gereden.Door de vele regenval afgelopen week was het op sommige plaatsen erg glad maar dat mocht de pret niet drukken.
Het is wel goed opletten want het krioelt van de paden, de routes lopen door en met elkaar en er zitten ook nog wandelpaden tussen.
Er zitten erg mooie en technische afdalingen tussen en behoorlijk stijle klimmen.

Kortom, als je in winterberg bent moet je hier ff langs gaan.
Laatst gewijzigd door furius op do 10 september 2015, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
It never gets easier, you just go faster.
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

...weet iemand ook goede fotos/filmpjes te vinden die een goed beeld geven? :)
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
furius
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 482
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 22:31
Mijn mountainbike: Heeft dikke baaande

Ik heb hier een paar screenshots van een film, deze film kan ik hier in Duitsland nog niet bewerken maar bij deze dus al wel een paar fotokes vanaf het trailpark. 9-9-2015

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
It never gets easier, you just go faster.
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

furius schreef:Ik heb hier een paar screenshots van een film, deze film kan ik hier in Duitsland nog niet bewerken maar bij deze dus al wel een paar fotokes vanaf het trailpark. 9-9-2015
AH ! .. zo ziet het er dus droog uit daar .. :P

Hier een screenshotje van mijn geschoten film op 6-9-15 :

:o

Afbeelding

De rest van de film ziet er ongeveer als volgt uit :

Afbeelding

:winkie:
furius
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 482
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 22:31
Mijn mountainbike: Heeft dikke baaande

Remy_ams100 schreef:
furius schreef:Ik heb hier een paar screenshots van een film, deze film kan ik hier in Duitsland nog niet bewerken maar bij deze dus al wel een paar fotokes vanaf het trailpark. 9-9-2015
AH ! .. zo ziet het er dus droog uit daar .. :P

Hier een screenshotje van mijn geschoten film op 6-9-15 :

:o

Afbeelding

De rest van de film ziet er ongeveer als volgt uit :

Afbeelding

:winkie:
Je moet ook af en toe een keer je camera schoon maken :tong
It never gets easier, you just go faster.
Plaats reactie