Biken in Duitsland, Eifel of?

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Jut
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 19:21

Ik ben op zoek naar een fietsvriendelijk hotel, camping, of? in de Eifel. Voorwaarde is dat het niet verder is dan 4 uur rijden vanaf Amsterdam en een geschikte startplek is voor in elk geval twee verschillende dagtochten.
Mooiste zou zijn als we de fietsen er kunnen afspuiten.

Wie heeft een leuke tip?
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

In Daun (Eifel) wordt elk jaar in September de Vulkanbike mtb-marathon gereden. Ik denk dat je in Daun moeite moet doen om een fietsONvriendelijk hotel te vinden, maar als je er niet uitkomt of een local om advies wilt vragen, klik dan hiero: http://www.ferienregion-daun.de/mountainbiken.htm
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Jut
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 19:21

Bedankt. Wordt omgeving Daun :). Tips voor een leuke camping zijn welkom.
Gebruikersavatar
Tosmos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: vr 23 augustus 2013, 09:26

Eind augustus ben ik hier in de buurt... Heeft iemand toevallig startpunten van leuke routes? En een leuke camping?
Gebruikersavatar
Marjolijn
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: di 3 juni 2014, 12:47
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 7.0

Wij hebben een wandelkaart gekocht en onze eigen routes daarop gemaakt. Starten vanaf Udersdorf en dan richting Wallscheid of de Maren is een aanrader.
Gras groeit niet harder als je eraan trekt
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Echt leuke routes heb je daar niet in de buurt, al is het liezerpfad wel aardig. Meer richting de moesel zijn wel erg leuke routes te vinden.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hoop brede bospaden... ik hoop er over drie weken wat in de bossen te kunnen fietsen met m'n zoontje in de kar achter de fiets. Smalle singletracks hoef ik dan toch niet te proberen:).
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Tosmos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: vr 23 augustus 2013, 09:26

En waar in de eifel zijn er wel leuke routes dan? dacht dat de eifel bekend stond om de leuke routes....
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Zomaar wat vrij te downloaden GPSroutes mety respectabele afstanden en hoogtemeters: http://www.gesundland-vulkaneifel.de/ge ... tipps.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik weet niet of we het hier hebben over schotterwegen of singletrack, maar het zal wel een mix zijn. Ik neem m'n GPS in ieder geval mee:).
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Marjolijn
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: di 3 juni 2014, 12:47
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 7.0

Je kan er prima over de wandelpaden fietsen, het is daar zo uitgestrekt dat je amper iemand tegen komt. Daar zit ook genoeg singletrack bij. Ik heb maar één keer gehad dat het zo steil trapsgewijs omhoog ging dat ik ben terug gegaan. Er worden in dat gebied ook wedstrijden georganiseerd, dus biken is daar echt wel leuk! Er zijn alleen geen gemarkeerde mtb routes, minpuntje...
Gras groeit niet harder als je eraan trekt
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Veel schotter wegen, met een enkel single trackje. Erg weinig echt technische passages.

Eiri van dit forum kan je vast wel verder helepn met mooie route's

Edit: als julie wel leuke route's weten hoor ik het graag. Want ik kom er al een jaar of 10 en echt bijzonder zijn de route's die ik ken niet.
De Vulkan bike marathon is ook maar een schotter marathon.
Gebruikersavatar
Tosmos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: vr 23 augustus 2013, 09:26

Ik zat even te google ... en kwam dit tegen... iemand hier bekend? http://www.bikespot.nl/3/eifel/16/vulkaneifel/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Tijdens mijn vakantie in Sauerland heb ik mijn routes van outdooractive.com gehaald .

http://www.outdooractive.com/de/touren/ ... nalpark%29" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien dat er leuke routes voor je tussenstaan ?
endorfin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 721
Lid geworden op: ma 11 december 2006, 14:53

Dan moet je vooral richting Monschau, Schleiden, Kall, Hellental zijn, heerlijke tracks daar.
Maar ook zeer dun bevolkt, daarom rij ik liefst met 2, mocht er iets gebeuren...
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Monschau!
Plaats reactie