Route`s rond Daun

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
amateurke
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 16 september 2012, 22:42
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL29 7.9
Contacteer:

Vandaag heb ik daar gereden in de Vulkaneifel bikemarathon. Heel veel fietsbepijling gezien op de onverharde wegen. Keuze zat daar lijkt mij.
Sunnyboy
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1348
Lid geworden op: zo 16 april 2006, 12:09
Mijn mountainbike: BergjeOp, BergjeAf

Een weekje in de Eifel geweest met als startplaats Ulmen.
Op maandag Tour 2 gereden uit het tijdschrift Mountain Bike van sept. 2013.
Afstand: 35,2 km ( gereden ong. 40 km) Hm: 784 ( gereden ong. 850), Tijd: ong. 4 uur.
Karakter: Landschappelijk "reizvolle Einrolltour", overwegend bospaden en eenvoudige trails.
Conditie: licht tot middelmatig
Technisch: Eenvoudig
Een heerlijke tocht om wat in te komen nadat ik bijna een jaar niet meer aan tochten gedaan heb en routes gereden heb. Te druk met andere dingen bezig geweest helaas.
Mooie vergezichten en een beetje rock&roll.
Doordat het de week ervoor veel geregend had was de ondergrond goed nat dat zoog lekker aan de Fat A. en NoNi.

Op dag twee even uitgeblazen van de inspanningen van vorige dag en een rondje van ong. 2,5 uur gedaan.
Woensdag was alleen maar een regendag waarop ik besloot met de auto een tocht langs de Moezel te doen.

Donderdag een uitgebreide route gedaan van Tour 2, in dit geval ook bij Kotterichen, Uersfeld, Eppenberg, Buchel, Alflen en Auderath geweest.
Na een klimmetje uit het bos gekomen bij een gemaaid maïsveld aangekomen, twee prachtige reeen gezien. Doordat de wind mijn kant op stond konden ze mij niet ruiken.
Ik heb er helaas geen foto's van kunnen maken.
Ze werden gewaarschuwd door het zachtjes rollen van de banden over steentjes op de weg.
Het was goed weer, zo tussen de 12 en 16 graden in en af en toe wat zon.
Zowel door beekjes overgestoken als door modderige paden gereden.
Het werd een tocht van 6 uur fietsen.
De gps hield er na 5 uur mee op, daarom heb ik het laatste stuk over asfalt gereden om de weg niet kwijt te raken.
Ik had'm niet opgeladen na de eerste twee dagen, dacht dat er nog voldoende stroom in zat maar helaas dus niet.

Een paar foto's als impressie:

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
Hier zie je goed het vulkaangesteente.

Afbeelding
"Ulmer Maar"

Afbeelding
Alter Postplatz in Ulmen
Bedankt voor het lezen, hou het leuk en Let's Ride!
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Hey da,'s grappig, dat restaurant op je laatste foto heb ik koffie gedronken afgelopen voorjaar.
Paste in de toilet mijn camelbak niet onder de kraan, vroeg toen aan een oud vrouwtje achter de bar of zij m'n camelbak wilde vullen. Schept ze met een glas water uit de spoelbak en voor ik wat kan zeggen gooit ze het in mijn camelbak.
Moest toen nog een km of 30, maar heb niet echt lekker meer gefietst die laatste km.
Sunnyboy
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1348
Lid geworden op: zo 16 april 2006, 12:09
Mijn mountainbike: BergjeOp, BergjeAf

Dat "oude" vrouwtje is er nog steeds.
Lijkt wel een museum daar.
Heb er 5 nachten gelogeerd, maar is voor mtb'ers geen aanrader.
Bedankt voor het lezen, hou het leuk en Let's Ride!
no99
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 10 oktober 2010, 09:30

Nog 3 nachtjes en dan mag ik weer richting Daun. Lekker zaterdagje met vrienden trappen op het Lieserpfad!
Gebruikersavatar
Marjolijn
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: di 3 juni 2014, 12:47
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 7.0

Ook nog steak eten bij Zum Dorfbrunnen? Daar hebben ze echt de beste :-q
Gras groeit niet harder als je eraan trekt
no99
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 10 oktober 2010, 09:30

jazeker! staat op het programma voor zaterdag!
Gebruikersavatar
Marjolijn
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: di 3 juni 2014, 12:47
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 7.0

Jaloers! :D
Gras groeit niet harder als je eraan trekt
no99
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 10 oktober 2010, 09:30

zal ik een doggybag mee vragen voor je??
Gebruikersavatar
Marjolijn
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: di 3 juni 2014, 12:47
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 7.0

Hahaha, gadver! Nee, ik ga er zelf maar weer een keer naartoe :D
Gras groeit niet harder als je eraan trekt
no99
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 10 oktober 2010, 09:30

Een te gek weekend gehad in Daun. Alles werkte mee. We hadden een perfect, net, groot en spotgoedkoop appartement in Mehren, vlakbij Daun. Het weer was ideaal voor fietsen en we hebben het zonder materiaal- en kleerscheuren doorstaan. Zaterdag het hele pad van Daun tot aan Wittlich gedaan met een eindresultaat van 87km. Het deel vanaf Manderscheid kent wel veel klimmen waarbij de fiets gedragen moet worden van het dal tot de top. Na een pilsje in Wittlich was het vat dan ook volledig op en heb ik de 35km retour stuk op de trekhaak gezeten. Gelukkig maakt een goeie holzfäller steak en een weizen een hoop goed.
Vanochtend zijn wij nog 44 km van Daun tot aan Manderscheid en terug gegaan. Kortom, zwaar maar top!
Plaats reactie