Vulkanbike 14/09/2013

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
skyalloy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 13:17
Mijn mountainbike: 2015 Specialized Epic Elite, 2017 Specialized Venge Vias Pro Disc

In 2009 heb ik hem gereden en toen kreeg je water en cola als bevoorrading qua drinken.
Na 2009 helaas niet meer gereden, dus meer recente info heb ik niet voor je.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Iemand die misschien een GPS bestand heeft van de Ultra afstand van 2011?
amateurke
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 16 september 2012, 22:42
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL29 7.9
Contacteer:

Vandaag de marathon (85km) gereden onder zeer zware omstandigheden. Toch behoorlijk veel steile klimmen die door de dikke modder heel moeilijk te fietsen waren. Al met al veeeeeeeeel zwaardeer dan ik oorspronkelijk had gedacht. Alles perfect georganiseerd; elke kruising met verharde wegen afgezet (voorrang voor de fietser). Prima bevoorrading.
Tiger1050
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: ma 19 september 2011, 15:07
Mijn mountainbike: Zeewolde

Zaterdag de 60 km gedaan, vondt het allemaal wel meevallen, de rdhf in belgie was veel zwaarder, toch was het een mooie rit, heb hem uitgereden in 3:49 voor mijn tweede marathon niet slecht denk ik.

De bevoorrading was prima in orde, al vondt ik de tweede wel iets ver, die had een paar km eerder mogen komen, op de skie piste wilden de benen niet meer rond, het eerste stuk moeten lopen, daarna alleen nog het laatste klimmetje in het dorp, een klein stukje gelopen.

Van mag alleen het programma eromheen iets beter, ik had graag een kopje koffie kunnen halen, wat meer kraampjes, en het cadeautje een broodplankje ??, hmm had iets meer fiets gerelateerd kunnen zijn, ook gezien de toch wel forse inschrijf prijs, maar zo heeft iedereen wel wat toch.
Mijn vrouw zei of de fiets er uit of ik .....................................................................................................................soms mis ik haar
amateurke
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 16 september 2012, 22:42
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL29 7.9
Contacteer:

Tiger1050 schreef:Zaterdag de 60 km gedaan, vondt het allemaal wel meevallen, de rdhf in belgie was veel zwaarder, toch was het een mooie rit, heb hem uitgereden in 3:49 voor mijn tweede marathon niet slecht denk ik.

De bevoorrading was prima in orde, al vondt ik de tweede wel iets ver, die had een paar km eerder mogen komen, op de skie piste wilden de benen niet meer rond, het eerste stuk moeten lopen, daarna alleen nog het laatste klimmetje in het dorp, een klein stukje gelopen.

Van mag alleen het programma eromheen iets beter, ik had graag een kopje koffie kunnen halen, wat meer kraampjes, en het cadeautje een broodplankje ??, hmm had iets meer fiets gerelateerd kunnen zijn, ook gezien de toch wel forse inschrijf prijs, maar zo heeft iedereen wel wat toch.
Snap niet dat je juist die klimmen hebt moeten lopen. Die kwam ik wel opgefietst. Zeker die laatste in het dorp. Met name de vele (weide)klimmen in de zompige modder waren wat mij betreft niet te doen. Maar volgens een 65 fietser bij ons in de groep zaten de meeste van die smeerlappen er in de 65 niet in.
Tiger1050
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: ma 19 september 2011, 15:07
Mijn mountainbike: Zeewolde

Tiger1050 schreef:
Zaterdag de 60 km gedaan, vondt het allemaal wel meevallen, de rdhf in belgie was veel zwaarder, toch was het een mooie rit, heb hem uitgereden in 3:49 voor mijn tweede marathon niet slecht denk ik.

De bevoorrading was prima in orde, al vondt ik de tweede wel iets ver, die had een paar km eerder mogen komen, op de skie piste wilden de benen niet meer rond, het eerste stuk moeten lopen, daarna alleen nog het laatste klimmetje in het dorp, een klein stukje gelopen.

Van mag alleen het programma eromheen iets beter, ik had graag een kopje koffie kunnen halen, wat meer kraampjes, en het cadeautje een broodplankje ??, hmm had iets meer fiets gerelateerd kunnen zijn, ook gezien de toch wel forse inschrijf prijs, maar zo heeft iedereen wel wat toch.

Snap niet dat je juist die klimmen hebt moeten lopen. Die kwam ik wel opgefietst. Zeker die laatste in het dorp. Met name de vele (weide)klimmen in de zompige modder waren wat mij betreft niet te doen. Maar volgens een 65 fietser bij ons in de groep zaten de meeste van die smeerlappen er in de 65 niet in.
Tja als de benen niet meer willen, kan je wel doorfietsen tot ik helemaal niet meer kan of even de benen iets rust geven en hem wel uitrijden
Mijn vrouw zei of de fiets er uit of ik .....................................................................................................................soms mis ik haar
el_gordo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: di 4 december 2012, 10:02

Gisteren voor de 1ste maal naar het Duitse Daun afgezakt voor de 100km, welke uiteindelijk 97km waren met 2215hms.
Het was een leuke tocht, die er omwille van de regen er toch zwaar bij lag. Soms was het serieus glijden en bijsturen, en 2 hellingen heb ik niet kunnen oprijden omdat ik te hard doorslipte. Moest het er droog bij liggen, dan nodigt het parcours uit tot snel rijden.

Maar cola en bruisend appelsap op de bevoorrading, dat was toch even wennen :-D
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Nederlandse marathonbikers doen het goed in Duitsland: http://www.bikesight.nl/?p=862" onclick="window.open(this.href);return false;
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
dekster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: wo 8 februari 2012, 13:17
Mijn mountainbike: Cannondale flash carbon

Ik was 60e in de funklasse en 172e overall. De eerste 40 km vol gas proberen te gaan maar ik ging helemaal op een hoop. Daarna tot 80 km zwoegen en de laatste 20 km weer lekker getrapt. Ik ben zeer zeker het wedstrijdtempo (niet meer) gewend maar met de tijd welke ik heb om te trainen zeer content. Super parcours, snel maar hier en daar toch technisch met de nodige klimmen. Ik moest (heel erg) toch twee keer afstappen vanwege kramp. 1X10 op de 28-36 is dan toch best pittig maar ja...als je goed bent is het makkelijk te doen. Verkeerd ingedeeld, te hard van stapel en de prijs betaald.

Oh..de prijs. Ik ben van het eigen sportvoer en drank aanvullen bij de posten. Bruisend water kan echt niet! Boerend verder rijden is gewoon ruk. Wel makkelijk, bidon open en het water spuit achter je huig. Strak georganiseerd en zeuren over het inschrijfgeld vind ik onzinning maar inmiddels begint 36 euro wel een beetje de spuitgaten uit te lopen.

Aankomend weekend gezellig MH2D! Hopen dat het weer mee zit!
amateurke
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 16 september 2012, 22:42
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL29 7.9
Contacteer:

€ 34,-- (die ik heb betaald) is inderdaad veel geld. Maar ik vond het dat wel waard. Dat heeft met name met het wedstrijdelement te maken. De beveiliging van de kruisingen was onnavolgbaar. Ik heb nog nooit meegemaakt dat je als fietser gewoon voorrang hebt, dat je niet hoeft uit te kijken voor verkeer dat van links of rechts komt. Op elke cruciale afslag stond brandweer of andere vrijwilligers om je (voor de zekerheid) de goede kant op te sturen. Arme inwoner van Daun die brand heeft gehad die dag want ik kan me niet voorstellen dat er brandweerlieden waren die niet langs de kant stonden te helpen. Bevoorrading was prima, zoals het hoort. Volgend jaar nog een droger parcours en ik ben helemaal in mijn element.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Heb bij marathons in Duitsland en Oostenrijk nog nooit meegemaakt dat een kruising niet was "beveiligd' door verkeersregelaars, politie, brandweer etc. Kijk voor deze zekerheid ook altijd zelf nog even.

Heb me zelf beperkt tot de rol van sponsor bij deze wedstrijd. Had even geen zin om in de regen/prut te rijden.
ermo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 4 mei 2003, 09:18
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Carbon '11

Mooie berichten, dus hopen op een droge Vulkan en inschrijven voor de Ultra 2014.

Er is al meermaals voor een gps track gevraagd, dat zou ik ook wel op prijs stellen.
shit happens when you are NOT biking
Speedy G.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 215
Lid geworden op: wo 7 maart 2012, 17:39
Mijn mountainbike: Scott Scale 40 XXL 2012 & project X - Santa Cruz Tallboy XXL carbon 2013

Zie dit nu pas staan.
Stuur me effe een PB met je emailadres en ik stuur je een track van de 85km als je wenst.
Plaats reactie