Weekendje weg. Welk deel in de Eifel?

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
cube mtb
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 13 mei 2013, 21:42

Binnenkort wil ik mtb-en in de Eifel. De Eifel bestaat uit meerdere 'delen' (Vulkaneifel, Nordeifel, Belgische Eifel, Nord Eifel etc.).
Welk deel van de Eifel is het leukst? Dwz, waar zijn de mooie singletracks, technische stukken, mooie omgeving?
biker John
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 15 maart 2013, 12:54
Mijn mountainbike: Niner Jet RDO & chinese hardtail

ligt ook een beetje aan je niveau natuurlijk, maar wij zijn laatst in bad muster eiffel geweest (is lekker dichtbij vanuit NL), voor een weekend. je hebt daar mooie duidelijke uitgezette routes. Niet al te zwaar, maar wel leuk. Het enige nadeel blijft dat je bijna geen singletrack hebt... maar de routes waren wel voor 90% over het onverhard.

succes met je bike tripje
ik bike voor mijn plezier!!
goof
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 821
Lid geworden op: wo 5 mei 2010, 19:12
Mijn mountainbike: is zwart

Overal zijn de uitgezette routes ronduit saai te noemen.
Maar overal zijn wel leuke paden te vinden, maar je moet even zoeken of een local kennen.
Als je een gps hebt zijn er ook genoeg sites waar locals hun mooie routes op zetten. Dan ben je helemaal niet zo afhankelijk van een specifieke regio en kan je gewoon kijken wat je aanspreekt.
Live life on the edge, the view is much better there!
cube mtb
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 13 mei 2013, 21:42

We zijn op zoek naar routes in een mooie, afwisselende omgeving. De singletracks hoeven niet super technisch te zijn. Gewoon wat leuke bospaadjes, maar niet alleen maar van die brede paden.

Ik heb ook gelezen dat een gps een goede optie is of anders een wandelkaart.
We hebben met beide geen ervaring. Is het te doen om puur op knooppunten te fietsen?
Uiteraard nemen we de kaart dan wel mee :wink:

Oh, en voor de duidelijkheid.....'we', zijn twee dames :D.
Erg extreem hoeven de routes dus niet te zijn :winkie:
goof
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 821
Lid geworden op: wo 5 mei 2010, 19:12
Mijn mountainbike: is zwart

Dat jullie dames zijn zegt op zich natuurlijk niks. Ik ben dames tegen gekomen die het merendeel van de mannen het nakijken gaf.
Kijk anders eens in het boekje in dit topic:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 39&t=77152
Live life on the edge, the view is much better there!
cube mtb
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 13 mei 2013, 21:42

Natuurlijk zegt het niets dat wij dames zijn :wink: .
Heren zijn over het algemeen misschien meer geïnteresseerd in het 'bump and jump' werk dan dames....

De link die je stuurde is inderdaad handig. Begrijp ik het goed dat de routes uit het boekje gps routes zijn en dus niet gemarkeerde routes zijn?
Een gps hebben we niet, maar die kunnen we natuurlijk altijd ter plekke huren.
Plaats reactie