Mountainbiken in het Reichswald bij Nijmegen?

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Als je met bikepark dat stukje bij de toren/biergarden bedoel is dat niet veel soeps meer. Was er van de zomer houten constructies zijn stuk/omgetrokken. (was vast dus ook niet een officieel "bikepark")
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zonder gps mis je in het Reichswald snel de singletracks
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Bedankt. Scheelt in ieder geval een ritje naar Kleve voor niks.

Dan ga ik toch maar voor de niet zo heel hippe smartphonehouder die ik nog ergens heb liggen :-D

Tips voor een leuke aansluiting op de route Nijmegen rood voor twee dirt/street georiënteerde rijders (als in: kunnen niet klimmen maar stukje lopen geen probleem) die een keertje de grote fietsen weer uit de schuur halen? Startpunt De Diepen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Gewoon rechtdoor de berg ophoog lopen in het bos en dan maar kijken wat er nog aan tracks ligt.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Uiteindelijk de laatste versie van de route van Koenuhh gereden... Tenminste, een stuk ervan :-) Ik had Komoot gedownload (super app trouwens) en zo'n mega lelijk bovenbuistasje met telefoonvak voor een tientje aangschaft. Ziet er niet uit, maar werkt eigenlijk heel goed.

Het was een toffe route met veel natuurschoon, maar na een km of tien bleek de zadelbuis van mijn maat een scheur te hebben, dus dat drukte de pret al lichtelijk. Daarna bleek na zo'n 30 km dat m'n batterij al helemaal leeg was en de powerbank die ik mee had, die deed het dus niet :-D
Toen besloten we maar terug te keren, en zijn we zonder navigatie mega de weg kwijtgeraakt. Leuke paadjes gereden, maar ook zompige modder, een soort houtkap-trials parcour (zonder af te stappen!) en een stuk met de fiets op de schouder door een soort varen-jungle. Aan het einde bij de Diepen wel weer leuke afdaling, waar mijn maat zich verkeek op een modderpoel en ik hem ontwijkend in een greppel terechtkwam, precies op de dag dat ik vond dat ik mn mega enduro kniebeschermers wel thuis kon laten. Knie doet nu auw dus.

Al met al wel een toffe dag geweest. Volgende keer iets beter voorbereid op pad gaan. 140mm bootanker was ook niet echt de beste keuze icm intense onfitheid. Wat en steile klimmen zeg! Daarbij bleek m'n 42t ook nog gaar te zijn, dus was echt stoempen. Paar keer van de fiets gemoeten. Respect voor de mensen die hier overal lachend op fietsen.

We gaan zeker nog een keer terug, met deugdelijker materiaal en meer accu's! Ik had het idee dat 't leukste stuk van de route nog moest komen!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

BrianW schreef: do 15 november 2018, 10:13

We gaan zeker nog een keer terug, met deugdelijker materiaal en meer accu's! Ik had het idee dat 't leukste stuk van de route nog moest komen!
Leuk dat jullie de track geprobeerd hebben. Er zit inderdaad een stuk in wat behoorlijk dichtgegroeid is en dat moet er eigenlijk uit. De leukste stukken vind je dichtbij Kleve en dichtbij Milsbeek. In het midden van het Reichswald is het allemaal iets minder maar al met al kan je je prima uitleven hier. Super technisch is het allemaal niet maar wel leuk biken en de klimbenen moeten inderdaad serieus aan de bak. :-q
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 16 november 2018, 15:03 Klooien met een telefoon en powerbanks is half werk, dat heb je nu wel ondervonden.
Dus doe jezelf een plezier, nu en in de toekomst:
https://link.marktplaats.nl/m1341058681
https://link.marktplaats.nl/m1338534620

https://link.marktplaats.nl/m1344227862
https://link.marktplaats.nl/m1342636844

En:
https://link.marktplaats.nl/a1228333158

Ook nog:
https://forums.mtbr.com/gps-hrm-bike-co ... 92212.html


:-q
Op zich werkte het wel hoor. De app deed wat hij moest doen, en ging toch nog best lang mee, had het alleen beter moeten testen. Scherm uit op lange stukken zonder afslag had al veel gescheeld, en ik had mobiele data nog aan staan #noob. Heb wel wat zoekopdrachten in MP staan nu voor een gps, maar voor die ene keer per jaar moet het wel een heeeeeele goeie deal zijn :-)
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Koenuhhh schreef: za 17 november 2018, 19:28
BrianW schreef: do 15 november 2018, 10:13

We gaan zeker nog een keer terug, met deugdelijker materiaal en meer accu's! Ik had het idee dat 't leukste stuk van de route nog moest komen!
Leuk dat jullie de track geprobeerd hebben. Er zit inderdaad een stuk in wat behoorlijk dichtgegroeid is en dat moet er eigenlijk uit. De leukste stukken vind je dichtbij Kleve en dichtbij Milsbeek. In het midden van het Reichswald is het allemaal iets minder maar al met al kan je je prima uitleven hier. Super technisch is het allemaal niet maar wel leuk biken en de klimbenen moeten inderdaad serieus aan de bak. :-q
Toen waren we al lang van de route af hoor :-)
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Ik wil binnenkort een rondje Reichswald gaan doen. Hoe is het daar nu? Ik ben vooral benieuwd naar de situatie bij de Diepen en Frasselt.
modder zuigt!
KoenD
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 08:36
Mijn mountainbike: TREK FUEL EX9.X

Mark-xt schreef: zo 14 april 2019, 22:34 Ik wil binnenkort een rondje Reichswald gaan doen. Hoe is het daar nu? Ik ben vooral benieuwd naar de situatie bij de Diepen en Frasselt.
Als je zin/tijd hebt kun je a.s. zondagmorgen de 19de bij ons aanhaken. Op ‘t menu staat een km of 50-55 vanuit de Diepen.

Volgens mij is de situatie er nu goed. Om de omgevallen bomen die er nog liggen zijn inmiddels overal paadjes gevormd en er is weinig/geen modder. Mvg Koen
Trailverslaafde 8)
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Is de route/gpx van tijgerhaai nog goed te rijden? Wil er hoogstwaarschijnlijk morgen gaan rijden
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

En nog gegaan? Zoals ik vorig jaar al zei heb ik 'm zelf nog niet eens gereden, maar dit jaar staat zeker weer een weekend Nijmegen/Reichwald op de agenda dus nu ben ik zelf wel even benieuwd hoe die is. :D
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Nee is er helaas niet van gekomen.
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik ben zelf op zoek naar een makkelijk rondje door het Reichswald.
Makkelijk omdat ik in mijn eentje geen zin in heb in risico's.
Het liefst een rondje van ongeveer 50km zodat ik hem kan combineren met de routes van Nijmegen.
Brede paden maakt niet uit, als er maar klimwerk in zit en het liefst ook mooie natuur met als het kan wat uitzichten.
Op dichtbegroeide smalle paden zit ik ook niet te wachten.

Een makkelijk doortrap rondje is dus ook prima, als het maar onverhard is.

Heb zelf even gezocht op het internet en ik kwam o.a. bij dit rondje uit:
http://ridemymtb.com/reichswald-50km-20-04-2014/

Als mensen nog andere ideeen hebben dan hoor ik het graag :-q
Plaats reactie