[Report]Ischgl: Ups and downs in Oostenrijk

De nieuwste productreviews, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Op techniek kun je ook trainen... Een iets betere fietsbeheersing dan de gemiddelde boswielrenner lijkt me op zich aan te bevelen.


Klinkt eigenlijk wel erg goed:
- 35€ voor 3-dagen liftpas,
- goedkoop onderkomen,
- lekker rustig... 8)

Misschien van de zomer toch de big bike eens achter in de auto gooien (omhoog kom ik toch nooit van m'n leven).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

Heb wel mails van een bike-academy gehad om met hen een tour te doen. Er zijn er 2 in Ischgl en 1 ervan is dicht.. :) Wie verzint het maar is zo.
http://www.silvretta-bikeacademy.at/" onclick="window.open(this.href);return false; is open.

Van hen heb ik een offerte voor 470 euro voor een week incl 6 tour dagen. Zou alleen moeten gaan en wellicht rijd dat dan wel gezelliger.
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

twdi schreef:Heb wel mails van een bike-academy gehad om met hen een tour te doen. Er zijn er 2 in Ischgl en 1 ervan is dicht.. :) Wie verzint het maar is zo.
http://www.silvretta-bikeacademy.at/" onclick="window.open(this.href);return false; is open.

Van hen heb ik een offerte voor 470 euro voor een week incl 6 tour dagen. Zou alleen moeten gaan en wellicht rijd dat dan wel gezelliger.

Ik zou niet alleen het hooggebergte ingaan, zeker omdat het niet leuk is ( dit wil je meteen delen met anderen ) maar ook omdat het onveilig kan zijn.
Een slippertje is snel gemaakt en dan is de backup wel erg prettig. Aanlsuiten bij de bikeacademy lijkt me dan een goede optie.

Als jij een goed gemiddelde conditie hebt kun je er prima fietsen ( liften gebruiken voor de grote hoogteverschillen), technisch gezien kun je het zo gek maken als je wilt. Lopen is ook altijd nog een optie :) En bij twijfel niet doen, maar een ander pad zoeken.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

twdi schreef:nou was zo en zo al niet van plan om die 1400km (of hoe ver het is naar Idalp) om hoog te fietsen. haha
Denk dat het daarboven wel goed te doen is met een basis conditie maar als dat niet is.... :)
Dan wordt het zwaar.
Vanuit Ischgl naar Idalp fietsen is inderdaad wel pittig :lol: Naar mijn idee is dat ook niet het meest leuke stuk om te fietsen. Gelukkig gaat er ook een kabelbaan omhoog. Zelf vind ik omhoog fietsen leuker als naar beneden maar dat komt vooral door gebrek aan lef en techniek :-?

yves schreef:Ik zou niet alleen het hooggebergte ingaan, zeker omdat het niet leuk is ( dit wil je meteen delen met anderen ) maar ook omdat het onveilig kan zijn.
Een slippertje is snel gemaakt en dan is de backup wel erg prettig. Aanlsuiten bij de bikeacademy lijkt me dan een goede optie.

Als jij een goed gemiddelde conditie hebt kun je er prima fietsen ( liften gebruiken voor de grote hoogteverschillen), technisch gezien kun je het zo gek maken als je wilt. Lopen is ook altijd nog een optie :) En bij twijfel niet doen, maar een ander pad zoeken.
Vanuit Ischgl kun je naar mijn idee prima alleen op de fiets het hooggebergte ingaan. Ben met de fiets paar keer alleen boven 2.200 meter hoogte geweest zonder ook maar één lastig pad te hebben gebruikt (Jamtalhütte, Heilbronner Hütte en Idalp). Wat betreft fietstechniek is dit niet lastiger dan een gemiddelde mountainbike route in Nederland. Van belang is natuurlijk wel dat je goed inspeelt op de weersomstandigheden en je zelf niet overschat. Beetje fietsconditie is natuurlijk ook wel handig om al fietsend onderweg nog een beetje van de omgeving te kunnen genieten.
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

Klinkt goed.... Toch maar s de knoop doorhakken dan. En in de week van de Iron bike zullen er boven genoeg bikers rond rijden. Misschien kan ik er aan pikken
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

Zeuw zie dit topic nu pas, maareuh ziet er verrekte lekker uit daaro :o

Mooie vork trouwens Ivo :tong
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
pvdh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 22:00
Mijn mountainbike: blijf je vanaf.
Contacteer:

Kunnen jullie nog zeggen van welke trails/routes de eerste en laatste foto van het verslag zijn? Met name de laatste ziet er uit als een pad waar je moet hebben gereden als je in de buurt bent. High res fotootje is ook welkom uiteraard ;)
Walk on home, boy

Bikes: Titus Fireline EVO / Soma Double Cross
Gebruikersavatar
J2.0
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: wo 14 mei 2008, 13:13
Mijn mountainbike: haat asfalt!
Contacteer:

Dat ziet er echt vet uit! Ik ga eens kijken voor volgend jaar!
Ik ben net een konijn... Dol op wortels!

http://www.lakebike24.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bestmtbroute.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ATBBikersracingteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
GAB-STAR
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2097
Lid geworden op: wo 5 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Liteville 601L; Transition TR450
Contacteer:

misschien toch even langs rijden opweg naar Livigno...
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

Hier wil ik volgend jaar graag mijn Commencal gaan berijden :) Wat voor knie/scheenbeschermers hebben jullie daar aan? Mijn 661's lijken me wat stug voor zulke ritten...
Gebruikersavatar
pvdh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 22:00
Mijn mountainbike: blijf je vanaf.
Contacteer:

Zo, morgen 4 uur gaat m'n wekker al, en dan is het tijd om te vertrekken naar het zuiden van Frankrijk. Na een 'kleine omweg' via Freissinières (Fr) en het Gardameer (It) verwacht ik over een week mijn tentje neer te kunnen zetten bij de Kopsstausee, op z'n 15km van Ischgl. Foto's en ervaringen volgen daarna in het daarvoor bestemde topic! Ben benieuwd... :D
Walk on home, boy

Bikes: Titus Fireline EVO / Soma Double Cross
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Veel plezier alvast!! Ik ga vrijdag of zaterdag weg. Eerst nog even de Marathon in Neustadt rijden en daarna volgende week maandag naar Ischgl.
les alpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 381
Lid geworden op: vr 8 augustus 2003, 21:34

Volgende week ga ik waarschijnlijk een dagje in Ischgl rijden. Iemand nog tips voor leuke trails en combinaties om een dagje vol te krijgen?
Skiing is an escape for me where ... anything, anything in my life could go wrong and I could Ski and feel good.
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

les alpes schreef:Volgende week ga ik waarschijnlijk een dagje in Ischgl rijden. Iemand nog tips voor leuke trails en combinaties om een dagje vol te krijgen?
ja, even de toerist info binnenlopen in ischgl. Hier liggen kleine boekjes met alle mogelijke trails en combinaties die in het gebied te rijden zijn incl harde gegevens als hoogteprofiel, afstand, en type route ( meer freeride of meer xc georienteerd) en liftopties.. Keuze genoeg..
Geluksvogel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 30 augustus 2009, 19:23
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 (model 2010)

Geweldige omgeving.
Ischl aangedaan tijdens de Vasa Transalp Mittenwald Merano.
Vanuit Ischl de klim naar de Greitspitz (2872 meter).
Daarna via mooie trails en paden afgedaald richting Nauders.
Plaats reactie