[Report] Gek of te gek..? : Mega Avalanche

De nieuwste productreviews, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen!
acer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1185
Lid geworden op: do 8 september 2005, 20:10
Mijn mountainbike: Banshee Spitfire

loopt er al ergens een topic hier op het forum mtb inschrijvingen? Zit er heel serieus over na te denken, alleen de auto delen en de caravan zou wat voordeliger zijn :)
you ain't much, if you ain't Dutch
lorenz666
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 23 augustus 2009, 23:02
Mijn mountainbike: lapierre spicy 516

Ik zit zeker eraan te denken om dit te gaan doen! Dus als er nog meer zijn? Kunnen we misschien gezamelijk accomodatie boeken oid. En wie heeft hem al een keer gedaan evt tips qua voorbereidingen.
Heb wel meerdere afdalingen gedaan in oostenrijk,
En welke fiets me spicy of op me coyote DH maar daar heb wel nog weinig ervaring op. De spicy is er natuurlijk voor gemaakt maar blijft toch wel een beetje zonde als de fotos zie met compleet afgebroken BB pot. Dan krijg je toch serieuze klappen.
Live your dream ride lapierre
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

Voor ervaringen kun je denk ik Christiaan, Christiaan, en zeer waarschijnlijk Christiaan pb'en :D

Heb laatst mijn epic aan een belg verkocht die hem een paar jaar geleden ook had gereden, hij raadde een 160mm bike aan omdat er ook omhoog moet worden gereden af en toe.
Het begin is inderdaad echt gekkenwerk zei hij. En geen gewicht besparen op banden, echt lompe tankbanden d'r op zodat je nergens naar hoeft te kijken :D

Komend jaar gaat me helaas niet lukken, maar ik zou hem in 2011 zeker willen proberen. Heb veels te weinig FR gereden de laatste tijd, laat staan een km op me nomad...


@Acer: Back in het land der Nederlanders again?? :D
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
ATX990
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: do 30 juni 2005, 20:50
Mijn mountainbike: Loves to ride!

Whehehe dat filmpje dat hier gepost wordt: Die gast op z'n arse de berg af kan die niet stoppen en vol op een paar fietsen :lol:.
Mooi verslag btw.

Lijkt me een frustrerende race als ik dat filmpje zo bekijk (wordt verderop in de race wel beter zie ik), de hele tijd van die kulletjes voor je, waardoor je niet lekker door kan.
Love the ride! Rocky Mountain | EATS.place
acer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1185
Lid geworden op: do 8 september 2005, 20:10
Mijn mountainbike: Banshee Spitfire

mtbdriver schreef:Voor ervaringen kun je denk ik Christiaan, Christiaan, en zeer waarschijnlijk Christiaan pb'en :D

Heb laatst mijn epic aan een belg verkocht die hem een paar jaar geleden ook had gereden, hij raadde een 160mm bike aan omdat er ook omhoog moet worden gereden af en toe.
Het begin is inderdaad echt gekkenwerk zei hij. En geen gewicht besparen op banden, echt lompe tankbanden d'r op zodat je nergens naar hoeft te kijken :D

Komend jaar gaat me helaas niet lukken, maar ik zou hem in 2011 zeker willen proberen. Heb veels te weinig FR gereden de laatste tijd, laat staan een km op me nomad...


@Acer: Back in het land der Nederlanders again?? :D
Ja inderdaad weer terug, helaas...
Mijn visum is verlopen en verlengen was niet mogelijk wat erg vervelend is/was. Ga eens oefenen op die Nomad van je dan, dan kan je meegaan! Te veel oefenen moet je nooit doen!
you ain't much, if you ain't Dutch
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

Hehe, balen voor je man. Canada is great. Heb er ook familie wonen, 3x geweest nu :D :D

Maareuh, ik wil dit jaar de Transvésubienne doen. Volgend jaar de Megalavanche (ivm kosten, heb ook nog andere wensen op twee wielen :lol: )

Heb sinds de verkoop van de sx geen Enduro/FR meer gereden... dus moet even flink bijschaven inderdaad :D


TIP: Kijk eens op dirtypages, daar is als ik me niet vergis ook al een topic gaande over de mega.
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
D.run
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2169
Lid geworden op: do 22 maart 2007, 18:47
Mijn mountainbike: Specialized Carve

Hier nog 2 filmpjes! Respect.

Qualificatie
De echte race

Had op mtb-news.de meer gelezen over deze rijder, op gegeven moment gaat die met 70km/h+ over die gletsjer heen!
Modderfiets
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 26 maart 2010, 22:10

cool: is weer wat anders dan fietsen in nederlandse duinen o.i.d. :winkie:
Timor
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 16:00
Mijn mountainbike: Trek 9.8 OCLV HC

D.run schreef:
Had op mtb-news.de meer gelezen over deze rijder, op gegeven moment gaat die met 70km/h+ over die gletsjer heen!
Op dat stuk dat de anderen op hun kont gaan, gaat hij vol gas naar beneden :o
Sneeck
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1647
Lid geworden op: za 10 juni 2006, 19:04

Waaaaaaaaaaanzinnige race, erg van genoten. Enorm leuke, technische stukken waar vele mannen geen raad mee weten. Vele die stappen af en doen een poging tot lopen, wat gewoon moeilijker is dan het te rijden omdat het veel te stijl is om te lopen. De zwaar besneeuwde gletsjer was ook een ervaring maar echt veel kan je er niet mee behalve het pad van je voorganger volgen. Enigzins blij dat er een dik pak(zeker 40 cm) verse sneeuw lag omdat het je snelheid naar beneden haalde.

Samen met een forumgenoot van DP(Cyberhawk) respectievelijk 150 en 151ste geworden in onze kwalificatie run en 264 en 265 ste van de affinity 1(niet de officiële race, ook geen massa start maar individuele start over het officiële parcours) Voor mij was dit de eerste wedstrijd ooit en het heelhuids beneden komen had een veel hogere priori tijd dan als een wous proberen 100ste te worden.(is het gewoon niet waard IMHO) Ook geen materiaal pech gehad ondanks vele anderen, in onze kwali run had iemand na amper 2 bochten al problemen met z'n derri en het aantal lekke banden die geplakt werden was ook hoog en vrij rap gezien de hoeveelheid scherpe stenen. We waren aardig verbaast hoe slecht voorbereid sommige de track afgingen, zonder ook maar enkele reserve spullen en gereedschap maar met 1 liter sportdrank. Proberen zo licht mogelijk te racen is 1 ding, maar wat is belangrijker, die paar kilo bagage en een iets langzamere tijd neerzetten of na een paar honderd meter lek rijden en een flink stuk lopen naar de eerste lift?

Zal binnenkort de helmcam footage bewerken en hier posten. Echt waanzinnig terrein, jammer dat we maar 3 dagen konden biken. Enigzins een kanttekening dat je hiervoor meer dan alleen basis conditie nodig hebt in mijn ogen, de gnarly technische afdalingen zijn zo slopend voor lichaam en geest dat een normale nederlander die hier niet aan gewend is zo vermoeid is. Alsmede de genoemde technische stukken die gewoon gevaarlijk zijn voor eenieder die niet gewend is op hele langzame snelheid stijl naar beneden te gaan op een pad die jij op dat moment moet uitstippelen. Maar zeer zeker de moeite waard!!
Amplify your Ride®

Banshee Spitfire Amp Scythe

~22Pride~
Christiaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1762
Lid geworden op: za 20 december 2003, 18:43
Mijn mountainbike: Intense M6/Yeti DJ/GT Lopes 55/Yeti SuperX
Contacteer:

Timor schreef:
D.run schreef:
Had op mtb-news.de meer gelezen over deze rijder, op gegeven moment gaat die met 70km/h+ over die gletsjer heen!
Op dat stuk dat de anderen op hun kont gaan, gaat hij vol gas naar beneden :o
Onze eigen Daniel Prijkel is vorig jaar geklokt op 93.4km/u op de zwarte piste
Daniel air
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 483
Lid geworden op: di 18 januari 2005, 18:56

94,6 km/h om precies te zijn. :wink:
http://www.avalanchecup.com/photos/pdf/339.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
NEED FOR SPEED
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 20:37

mega =mega
als hem kunt rijen doen doen doen logeren doe bij die jullie landgenoten aan het stuwmeer 200 METER VERDER vertrekt er daar een bus om het uur fiets in een wegwezen
seriousIIa
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 1 september 2008, 20:20
Mijn mountainbike: Specialized Demo 8 ; Specialized Stumpjumper

NEED FOR SPEED schreef:mega =mega
als hem kunt rijen doen doen doen logeren doe bij die jullie landgenoten aan het stuwmeer 200 METER VERDER vertrekt er daar een bus om het uur fiets in een wegwezen

Heb jij een linkje van die acco? ben nog op zoek naar geschikte slaapplek!
S-works
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 3 november 2008, 19:18
Mijn mountainbike: Intense Tracer 275

Zijn er nog bepaalde regels en eisen waar je fiets en je uitrusting aan moet voldoen??
Plaats reactie