Reviews & Reports

De nieuwste productreviews, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen!
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

De Mountainbike.nl redactie is springlevend. De nieuwste productreviews, specials, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen zullen vanaf
nu beschreven worden in dit forumdeel waar regelmatig nieuwe bijdragen te lezen zullen zijn.

In tegenstelling tot de rest van het forumdeel kunnen in dit deel alleen nieuwe topics worden geopend door de reporters. Iedereen kan er wel op reageren. Blijf daarbij wel on-topic aub. Algemene opmerkingen over de reviews en reports kun je in dit topic kwijt.

Wie zijn de redactieleden?

Pat., Sinds de jaren 90 gestart met mountainbiken en moderator van mountainbike.nl sinds het eerste uur. Steeds nieuwe wegen op de bike
aan het verkennen met de daarbij horende disciplines. De laatste jaren met steeds bredere banden en een flinke lading aan techniek.
Zijn garage is omgebouwd tot Bike-Cave met al de bijbehorende sleutelfietsen. Fietsen van het eerste uur of gloednieuw carbon. Overal is wel een
leuk project voor te verzinnen.

Klimmen: ****
Dalen: *****
Springen: ***
Duurvermogen: *****
Racen: *
Funfactor: ****


George, op twee wielen sinds de jaren ’70. Mtb-er sinds de jaren ‘90. Voornamelijk xc-er maar sinds een jaar of twee licht besmet met het FR virus. Gaat nog steeds beter omhoog dan naar beneden en houdt zijn wielen bij voorkeur aan de grond maar er is hoop. Heeft een voorkeur voor eenvoud en keert nog regelmatig terug naar V-brakes, starre vorken en gaat sowieso meestal van huis zonder versnellingen. Wordt de laatste tijd ook wel eens gesignaleerd op een fully met discbrakes.

Klimmen: *****
Dalen: ***
Springen: *
Duurvermogen: *****
Racen: *
Funfactor: *****


Hil1, sinds eind jaren negentig besmet met MTB-virus. Na een keer een rondje mee fietsen met een collega volledig verslingerd geraakt aan de mtb. Na enkele jaren recreatief te hebben getoerd heeft hij zich aangesloten bij de locale mtb-club en daarmee steeds fanatieker gaan rijden. Heeft veel interesse in alle soorten fietsen. Kan net zoveel genieten van een dirtjump sessie als van een rondje polder op de racefiets. Houdt erg van nieuwe ontwikkelingen in de fietsindustrie, krijgt de meeste dingen kapot maar is geen magiër in het sleutelen.

Klimmen: ***
Dalen: **
Springen: ***
Duurvermogen: ****
Racen: *
Funfactor: *****


Wicked DJ werd op zesjarige leeftijd op een crossfietsje gezet en is sinds eind jaren ’80 met mountainbike-virus besmet. Mede door enthousiaste ouders na verloop van tijd op een luxere bike geholpen en sindsdien serieuzer met de sport en het materiaal aan de slag gegaan. De vrijetijd werd zinvol ingevuld in de plaatselijke fietsenzaak . Helaas tijdens de studietijd is de hobby in het slop geraakt, maar sinds 2005 weer helemaal terug op ATB-gebied; en hoe. Verzameld fietsen alsof het voetbalplaatjes zijn. Omdat de extremere takken van de sport nog steeds enorm aantrokken die honger maar eens gestild en sindsdien zijn zo’n beetje alle disciplines van het mountainbiken wel verkend.

Klimmen: *
Dalen: ****
Springen: ***
Duurvermogen: ***
Racen: **
Funfactor: *****


Yves is pas een paar jaar verslingerd maar is er niet minder gedreven door. Bijt zich zowel omhoog als naar beneden vast in zijn voorganger en komt vaak akelig dichtbij. Zit regelmatig op de fiets, is niet vies van een wedstrijdje en kiest ook regelmatig het luchtruim. Haalt onderdelen uit elkaar om te kijken of het werkt en krijgt ze meestal ook weer in elkaar. Rijdt stevig door met uitzondering van de frequente plaspauzes na.

Klimmen: ****
Dalen: ****
Springen: ****
Duurvermogen: ****
Racen: ****
Funfactor: ****
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Namens het moderatorteam feliciteer ik het reporterteam met de geboorte van dit wolkje van een onderdeel! Dat er maar iets heel moois uit mag groeien :-q

Wanneer en waar mogen we topicjes komen tellen? :bier:

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

Heel erg leuk idee dit. Erg interessant ook, ga vooral zo door :D
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
D.run
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2169
Lid geworden op: do 22 maart 2007, 18:47
Mijn mountainbike: Specialized Carve

Vooral zo doorgaan :-q :D
Demo8pro rider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4402
Lid geworden op: di 8 februari 2005, 21:29
Mijn mountainbike: een paar Transitions
Contacteer:

Goede actie, oogt profesioneel, en is een klein beetje van de buren afgekeken, al is dat niet erg.

Ga zo door jongens :-q
"There`s no such thing as failure, only results and feedback. Feedback will help you learn, correct and improve, because failure is your very own, guaranteed ego crusher"


* A couple of Transitions
* Something new is in the make
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Demo8pro rider schreef: is een klein beetje van de buren afgekeken, al is dat niet erg.
Beter goed gejat, dan slecht verzonnen :lol:

Maar even serieus: met dit model Forum heb je ontzettend weinig mogelijkheden om de boel wat op te leuken.
Dan ben je snel aangewezen op de standaard 'trucs' om de boel nog enigzins onderscheidend te maken.
DP heeft wat dat betreft al ruim ervaring en we zagen geen aanleiding om dat "omdat het anders moet" ook anders te gaan doen.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Demo8pro rider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4402
Lid geworden op: di 8 februari 2005, 21:29
Mijn mountainbike: een paar Transitions
Contacteer:

Wicked DJ schreef:
Demo8pro rider schreef: is een klein beetje van de buren afgekeken, al is dat niet erg.
Beter goed gejat, dan slecht verzonnen :lol:

Maar even serieus: met dit model Forum heb je ontzettend weinig mogelijkheden om de boel wat op te leuken.
Dan ben je snel aangewezen op de standaard 'trucs' om de boel nog enigzins onderscheidend te maken.
DP heeft wat dat betreft al ruim ervaring en we zagen geen aanleiding om dat "omdat het anders moet" ook anders te gaan doen.
Dat ben ik ook zeker met je eens.


Het is een goede toevoeging voor dit forum, en zou ook niet weten waarom het anders te doen. Het is een bewezen systeem, dus waarom iets anders verzinnen. Zeker als je op basis van wat er is, niet heel veel anders kunt doen, zonder een totale overstap op een andere style.
En niet alleen DP die het doet, ook onze duitse vrienden op mtb-news.de hebben dit :wink:
"There`s no such thing as failure, only results and feedback. Feedback will help you learn, correct and improve, because failure is your very own, guaranteed ego crusher"


* A couple of Transitions
* Something new is in the make
B-Biep
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 5 januari 2009, 21:14
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro ´09

Welkomen aanvulling op het forum :-q
HaroldT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: zo 11 februari 2007, 13:05
Mijn mountainbike: Simplon Crirex Scott Genius Wilier Cento Uno-mtb
Contacteer:

Top! Ben benieuwd!
http://www.kirchberg.at/nl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

HaroldT schreef:Top! Ben benieuwd!
Je kan je "leeshonger" direct stillen hoor ;)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
pex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 296
Lid geworden op: di 1 december 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Evil Sovereign

Al wat topics gelezen, top!
Mooie uitbreiding op het forum :-q
-You don't have to be great to start, but you have to start to be great!
-Bicycle. Circles turning circles. The most efficient machine on the planet. Complex by design - simple by nature. As life ... well, as it should be!
Banzai
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 16 november 2008, 20:48

Leuke aanvulling!
Charge
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 4 september 2009, 12:29
Mijn mountainbike: TREK Fuel EX 9 ('10) | Kyoso (oud barrel) | RedBull PRO SL 3000 (reetfiets)

Echt een geweldige aanvulling tot het forum! Leuke foto's en nog betere reports! Ik hou het in de gaten.. ga vooral zo door! :-q
Erin go bragh
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Goed bezig HEREN :-q
Altijd interressant om dit soort info te lezen .
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
michieliooo
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 22 maart 2009, 00:28
Mijn mountainbike: heeft nu een een deuk in het frame
Contacteer:

Ik ga ook lekker lezen :) thx!
Plaats reactie