Pagina 2 van 2

Re: All Mountain rijden met de Canyon Nerve AL 9.9

Geplaatst: zo 17 juli 2016, 22:22
door philippevk
Hoe zit het met de "speelsheid" van de fiets? Zelfs voor een 29'er heeft deze fiets een behoorlijk lange achterbrug (445mm). De huidige geometrien gaan al snel naar de 430..

Re: All Mountain rijden met de Canyon Nerve AL 9.9

Geplaatst: di 26 juli 2016, 11:42
door ddeftones
Ikzelf heb deze trails afgelopen weken ook gefietst op een Nerve (2014, 8.9 met upgrades, XL frame). De fiets hield het prima uit, al merkte je wel dat je de extremen opzoekt.

De vering ving nagenoeg alle sprongen en bulten & rotsen prima op. Heel af en toe kwam ik bij de max terecht.

Wat ik vooral lastig vond was het achterwiel dat steeds wegtrok. Na vervanging van Conti's X-King door Nobby Nic was dit weg.

Daarnaast vond is de houding op de fiets minder ideaal. Voor XC uitstekend, maar voor trails iets minder. Ik vond dat ik nog teveel naar voren hing, waardoor jumps minder ideaal zijn. Dit kan echter te maken hebben met mijn zadelstand. Heb namelijk geen dropperpost en was niet van plan het zadel steeds te verzetten. Heb hem lager, maar niet laag genoeg gezet gok ik.

Tot slot ook bij mij de uitdaging rondom remmen. Ik reed met 160/180 (XT M8000). Mijn remmen begonnen bij lange afdelingen te piepen en verloren lichtelijk remkracht. Hierdoor ga je je rijstijl wat aanpassen en probeer je geleidelijk minder vaart te maken. Ik heb echter nooit blauwe/paarse remschijven gehad. Dit in tegenstelling tot mijn Avid Elixers die er origineel op de fiets zaten. Deze heb ik paars doen kleuren in de Vogezen op afdalingen die vele malen lichter waren dat bij Saalbach.

Al met al zeer tevreden met prestaties van deze allrounder.

Re: All Mountain rijden met de Canyon Nerve AL 9.9

Geplaatst: vr 2 juni 2017, 15:14
door Flow&Co
philippevk schreef:Hoe zit het met de "speelsheid" van de fiets? Zelfs voor een 29'er heeft deze fiets een behoorlijk lange achterbrug (445mm). De huidige geometrien gaan al snel naar de 430..
Dit viel mij ook op, niet erg "modern". Vergeleken met andere fietsen in deze categorie, zoals de nieuwe Spark en de Fuel Ex, is ook de balhoofdhoek nog redelijk steil.